به گزارش صنعت ماشین،

 لاماری ایما اولین محصول سواری تولید داخل شرکت آرین پارس موتور بوده که تقریبا دو سال پیش به بازار عرضه شده ‏است. ایما اولین محصول از خانواده لاماری آرین پارس موتور بوده که یک کراس اوور با طراحی بسیار ‏جسورانه و جذاب و مشخصات فنی قابل بوده که طرفداران زیادی را پیدا کرده است.‏

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب سایت نزد صنعت ماشین محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد.

 

شاید بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران از موتور 1.5 لیتری اعم از تنفس طبیعی و توربوشارژ ‏بهره برده باشند. اما داستان لاماری ایما متفاوت است. به عبارت دیگر موتورهای 1.5 لیتری نصب شده در ‏بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران صرفا از نظر حجم موتور یکسان هستند و تکنولوژی آنها و ‏نوع موتور بکار گرفته شده به طور کامل متفاوت از یکدیگر است. ‏

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

موتور 1.5 لیتری نصب شده در زیر کاپوت لاماری ایما، از خانواده موتور 4‏A‏9 میتسوبیشی بوده که روی ‏خودروهای مختلفی از جمله لنسر هم در مدل تنفس طبیعی و هم در مدل توربوشارژ نصب شده است. این ‏موتور کاملا از تکنولوژی میتسوبیشی بهره برده که توسط شریک چینی میتسوبیشی برای لاماری ایما استفاده ‏شده است. استفاده از چنین پیشرانه خوشنام و مطرحی یک امتیاز بزرگ برای لاماری ایما نسبت به رقبا ‏محسوب شده، اما داستان لاماری ایما به اینجا ختم نشده و این موتور 1.5 لیتری توربوشارژ دارای سیستم ‏تزریق مستقیم سوخت یا ‏GDI‏ بوده که موجب افزایش راندمان و توان موتور می شود. ‏

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

پیشرانه لاماری ایما آرین پارس موتور قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور بوده که ‏این موتور را باید قدرتمندترین موتور 1.5 لیتری نصب شده روی خودروهای تولیدی استاندارد در بازار ایران ‏دانست. استخراج این سطح قدرت از یک موتور 1.5 لیتری با اتکا به تکنولوژی میتسوبیشی در موتور این ‏خودرو محقق شده و نباید نگران دوام و استهلاک آن بود. چراکه استخراج توان های بالا از موتورهای ‏میتسوبیشی به خصوص موتور 4‏A‏9 در دنیا رایج است. لاماری ایما با استاندارد آلایندگی یورو5 در ایران وارد ‏شده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی مصرف سوختی در حدود 8 لیتر دارد.‏

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب سایت نزد صنعت ماشین محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد.

 

نیروی تولیدی موتور لاماری ایما به وسیله گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته ‏Wet‏ (تر) به چرخ های ‏جلو منتقل می شود. این ترکیب با توجه به وزن 1550 کیلوگرمی لاماری ایما کاملا ایده آل به نظر می رسد. ‏لاماری ایما جزو کراس اوورهای سایز متوسط دسته بندی می شود و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ‏‏4565، 1860 و 1690 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2715 میلی متر بوده که اورهنگ ‏کوتاهی را برای جلو و عقب این خودرو رقم زده است.

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

ترکیب موتور 1.5 لیتری قدرتمند با گیربکس هفت ‏سرعته دو کلاچه تر و این ابعاد بدنه و فاصله بین دو محور، داینامیک رانندگی بسیار خوبی را برای لاماری ‏ایما رقم زده و باید اعتراف کنیم که عملکرد این خودرو چه در شتابگیری های اولیه و ثانویه و چه در پیست ‏و تغییر مسیرهای ناگهانی کاملا رضایتبخش و مناسب است. مزیت گیربکس دو کلاچه نسبت به گیربکس ‏های اتوماتیک معمولی در شتابگیری اولیه و یکنواختی شتابگیریست. به عبارتی گیربکس های اتوماتیک ‏دوکلاچه وزن کمتر و همچنین تعویض دنده هایی به مراتب سریع تر نسبت به گیربکس های اتوماتیک ‏معمولی دارند.

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

خود گیربکس های اتوماتیک دو کلاچه به دو دسته خشک (‏Dry‏) و تر (‏wet‏) تقسیم می ‏شود که نمونه نصب شده روی لاماری ایما از نوع تر است. گیربکس های دوکلاچه خشک معایبی از جمله داغ ‏شدن در ترافیک و سیکل توقف و شروع حرکت مجدد دارند که شما در این شرایط مجبور هستید به صورت ‏مداوم گیربکس را از حالت ‏D‏ به ‏N‏ تغییر دهید و دوباره برای حرکت روی ‏D‏ قرار دهید. اما گیربکس ‏دوکلاچه تر مشکل داغ کردن نسخه های خشک را نداشته و در ترافیک ها نیازی به تغییر موقعیت شیفتر ‏دنده آن نیست.‏

 

لاماری ایما مجهز به قدرتمندترین موتور بازار ایران و گیربکس دوکلاچه تر

 

لاماری ایما در محور جلو دارای سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب دارای تعلیق مولتی لینک است. ‏وجود تعلیق مولتی لینک در عقب در قدم اول موجب نرم تر شدن سواری و در ادامه موجب بهبود پایداری و ‏هندلینگ لاماری ایما در پیچ های تند می شود.‏

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب سایت نزد صنعت ماشین محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje