Wp Header Logo 936.png
مکلارن آرتورا اسپایدر 2025 با 690 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت مکلارن از آرتورا اسپایدر رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این خودرو در حقیقت نسخه سقف بازشونده مدل آرتورا محسوب می شود. برای هماهنگی با ساختار جدید سقف، این نسخه تغییراتی را در برخی قسمت های بدنه خود تجربه کرده است. 

مشخصات فنی

مثل نسخه کوپه، مکلارن آرتورا اسپایدر نیز نیروی خود را از یک موتور ۳ لیتری V6 دریافت می کند. این موتور در همکاری با سامانه هیبریدی توانایی تولید ۶۹۰ اسب بخار قدرت را دارد. این رقم در مقایسه با خروجی آرتورای کوپه ۱۹ اسب بخار بیشتر است. میزان گشتاور خروجی پیشرانه هم به ۷۲۰ نیوتن متر می رسد. به منظور افزایش ثبات و پایداری، مکلارن از دسته موتورهای جدید در آرتورا اسپایدر استفاده کرده است.

نیروی تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس دو کلاچه ۸ سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود به سمت چرخ های محور عقب ارسال می شود. برای عملکرد بهتر، مهندسان مکلارن این گیربکس را از نو برنامه ریزی کرده اند. نتیجه اینکه سرعت تعویض دنده ها در آرتورا اسپایدر ۲۵ درصد بهبود یافته است.

مکلارن آرتورا اسپایدر 2025 با 690 اسب بخار قدرت معرفی شد

با اتکا به این مشخصات فنی، مکلارن آرتورا اسپایدر صفر تا ۹۷ کیلومتر را در زمان ۳ ثانیه طی می کند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر این خودرو ۸.۴ ثانیه و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر نیز ۲۱.۶ ثانیه زمان می برد. این سوپر اتومبیل جذاب انگلیسی در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد. آنطور که مکلارن اعلام کرده، این نسخه از آرتورا مسیر یک چهارم مایل را در زمان ۱۰.۸ ثانیه پشت سر می گذارد.

مکلارن آرتورا اسپایدر قابلیت حرکت در حالت تمام الکتریکی را دارد. در این حالت می توان تا ۲۱ مایل یا ۳۳.۷ کیلومتر مسافت را پیمود. انرژی لازم برای پیمایش برقی توسط پک باتری ۷.۴ کیلووات ساعتی تأمین می شود.

بازنگری در آیرودینامیک و سیستم تعلیق

مکلارن می گوید آرتورا اسپایدر از سیستم جدید خنک سازی مبتنی بر آیرودینامیک بهره می برد. این سیستم شامل داکت های مخصوصی است که جریان هوای تازه را به شکل بهینه تری به سمت ترمزها و موتور هدایت می کنند. بد نیست بدانید ترمزهای آرتورا اسپایدر از نوع کربن سرامیک هستند و کالیپرهای جنسی از آلومینیوم دارند. این خودرو به خاطر استفاده از سوپاپ های جدید و افزایش ۹۰ درصدی سرعت پاسخدهی سیستم تعلیق در مواجهه با شرایط جاده، از کیفیت سواری و هندلینگ بهتری برخوردار است.

مکلارن آرتورا اسپایدر 2025 با 690 اسب بخار قدرت معرفی شد

مکلارن آرتورا اسپایدر ساختار سقف پیچیده تری نسبت به مدل کوپه دارد، با وجود این وزن آن تنها ۶۱.۶ کیلوگرم سنگین تر است. به طور کلی این نسخه از آرتورا وزنی برابر با ۱۵۶۰ کیلوگرم دارد. برای اینکه امکان نصب اجزای سقف فراهم شود، مهندسان مکلارن تغییراتی را در بخش های میانی و انتهایی بدنه اعمال کرده اند. علاوه بر این، به منظور جلوگیری از ایجاد جریان هوای متلاطم هنگام باز بودن سقف، در فرم شیشه جلو و ستون های آن تغییراتی داده شده است. ناگفته نماند باز و بسته شدن سقف توسط ۸ موتور برقی انجام می شود. این موتورها در زمان ۱۱ ثانیه سقف را باز کرده و یا آن را می بندند. اگر راننده بخواهد حین حرکت اقدام این کار کند، باید سرعتی زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. نکته پایانی در رابطه با سقف اینکه امکان سفارش آن با شیشه الکتروکروماتیک وجود دارد.

در حالت استاندارد مکلارن آرتورا اسپایدر به سیستم صوتی با ۵ بلندگو مجهز است. اما در صورت علاقه خریداران می توانند سیستم صوتی از برند معروف Bowers & Wilkins را انتخاب کنند. این سیستم با ۱۲ بلندگو تجربه شنیداری کم نظیری را برای سرنشینان آرتورا اسپایدر رقم می زند.

مکلارن آرتورا اسپایدر 2025 با 690 اسب بخار قدرت معرفی شد

قیمت و زمان عرضه

مکلارن آرتورا اسپایدر ۲۷۳,۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده و مشتریان از اواسط امسال سفارش های خود را تحویل خواهند گرفت. شایان ذکر است مدل ۲۰۲۵ از آرتورا کوپه نیز با مشخصاتی مشابه به نسخه اسپایدر وارد بازار خواهد شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje