Wp Header Logo 37.png


منتشر شده در 11 اسفند 1402 ساعت 13:00


ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

ایلان ماسک باز هم ادعای بسیار بزرگی مطرح کرده و گفته نسل جدید تسلا رودستر شتابی زیر یک ثانیه خواهد داشت. اگر این ادعا درست از آب دربیاید، تسلا عنوان سازنده سریع ترین خودروی جهان را از آن خود خواهد کرد.

شانزدهم نوامبر ۲۰۱۷ بود که تسلا از نسل دوم رودستر رونمایی کرد. از آن تاریخ تاکنون عرضه انبوه این خودرو بارها به تعویق افتاده و هنوز اثری از آن در خیابان ها نیست. با وجود این ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X دوباره توجه علاقه مندان را به سمت این خودرو جلب کرده است.

ایلان ماسک در زمینه ایجاد هیاهوی رسانه ای برای محصولات جدید بی رقیب است! وی در پست های جدید خود درباره نسل جدید رودستر اعلام کرده «هرگز خودرویی مثل این نخواهد آمد، البته اگر بتوانید آن را خودرو بنامید.» وی افزوده «من فکر می کنم که آن (تسلا رودستر) پتانسیل تبدیل شدن به شگفت انگیزترین محصول تاریخ را دارد.» آقای ماسک در ادامه ادعاهای خود گفته «این خودرو احتمالاً خواهد توانست در زیر یک ثانیه به سرعت ۶۰ مایل دست پیدا کند.»

ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

آقای ماسک تأیید کرده که طراحی تسلا رودستر جدید به پایان رسیده و مدل تولید انبوه تا پایان سال از راه خواهد رسید. مدیرعامل تسلا این بار وعده داده تحویل رودستر به مشتریان سال آینده شروع خواهد شد. البته با توجه به خلف وعده های قبلی، احتمال تعویق تحویل سفارشات تا سال ۲۰۲۶ و یا حتی فراتر از آن، اصلاً دور از انتظار نیست! باز هم باید اشاره کنیم که از زمان معرفی کانسپت تسلا رودستر در سال ۲۰۱۷ نزدیک به هفت سال سپری شده و پس از این مدت طولانی خودروساز آمریکایی نتوانسته یک دستگاه از آن را وارد بازار کند!

طرح ادعای شتاب زیر یک ثانیه در حالی است که در زمان معرفی، شتاب تسلا رودستر ۱.۹ ثانیه اعلام شده بود. شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر ۴.۲ ثانیه ای، رکورد ۸.۸ ثانیه برای مسافت یک چهارم مایل، حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر و مسافت قابل پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری از دیگر مشخصات نسل جدید رودستر بودند که تسلا هنگام رونمایی روی آنها تأکید کرد. ناگفته نماند نگاهی به تاریخچه توئیت های ایلان ماسک نشان می دهد وی قبلاً در سال ۲۰۲۱ شتاب ۱.۱ ثانیه ای را برای تسلا رودستر جدید وعده داده است!

ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تسلا رودستر با آپشنی به نام اسپیس X قابل انتخاب خواهد بود. در صورت سفارش این آپشن ۱۰ راکت پیشران کوچک به رودستر اضافه می شود. این راکت ها شتابگیری، حداکثر سرعت، ترمزگیری و هندلینگ خودرو را به میزان چشمگیری بهبود می بخشند.

دلیل اینکه چرا شتاب تسلا رودستر در گذر زمان به مرور کاهش یافته، مشخص نیست! شاید ایلان ماسک با طرح شتاب زیر ۱ ثانیه که رکوردی باورنکردنی است، می خواهد دوباره تسلا رودستر را در کانون توجه قرار دهد. قیمت این خودروی مورد انتظار، بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار دلار متغیر است. اگرچه این رقم بالا به نظر می رسد، اما اگر رکوردها و مشخصات تسلا رودستر مطابق با وعده ها باشد، باید پذیرفت که قیمت آن در مقایسه با مدلی مثل ریمک نِورای ۲ میلیون دلاری با عملکردی مشابه، ناچیز خواهد بود!

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje