Wp Header Logo 340.png


منتشر شده در 20 اسفند 1402 ساعت 11:57


سرمایه گذاری استلانتیس روی موتورهای درون سوز

گروه استلانتیس که شامل ۱۴ برند خودروسازی می شود، اعلام کرده بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰، شش میلیارد دلار صرف توسعه موتورهای درون سوز جدید خواهد کرد. این موتورها علاوه بر بنزین، با سوخت اتانول نیز سازگاری خواهند داشت.

به گزارش آخرین خودرو، خبر سرمایه گذاری هنگفت استلانتیس روی موتورهای درون سوز در حالی منتشر شده که بسیاری از خودروسازان توسعه موتورهای درون سوز جدید را متوقف کرده اند. با توجه به چنین سرمایه گذاری عظیمی واضح است که استلانتیس به این زودی ها استفاده از موتورهای درون سوز را کنار نخواهد گذاشت.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری استلانتیس، بزرگ ترین سرمایه گذاری در تاریخ صنعت خودروی آمریکای جنوبی به حساب می آید. با این سرمایه گذاری، امکان عرضه بیش از ۴۰ خودروی جدید و توسعه موتورهای سازگار با سوخت دوگانه بنزین و اتانول فراهم می شود. همچنین به لطف این سرمایه گذاری عظیم، استلانتیس خواهد توانست حداقل یک مدل برقی مخصوص منطقه آمریکای جنوبی توسعه دهد.

گروه استلانتیس در نظر دارد خودروهای هیبریدی و خودروهای هیبریدی شارژی مجهز به موتورهای سازگار با سوخت دوگانه را عرضه کند. استفاده از این نوع موتور در ترکیب با موتور برقی باعث می شود میزان راندمان و برد حرکتی بهبود یابد.

پیشرانه های هیبریدی مجهز به موتور سازگار با سوخت دوگانه، با هدف استفاده در طیف گسترده ای از محصولات استلانتیس توسعه پیدا می کنند. به منظور کاهش هزینه نهایی، این پیشرانه ها در کارخانه های فعلی استلانتیس در آمریکای جنوبی قابل تولید خواهند بود. انتظار می رود اولین خودروی مجهز به چنین پیشرانه ای، اواخر امسال از راه برسد.

بازار خودروی آمریکای جنوبی، از اهمیت بالایی برای استلانتیس برخوردار است، زیرا بخش قابل توجهی از آمار فروش سالانه این گروه چند ملیتی به آن منطقه مربوط می شود. طبق داده های موجود، استلانتیس سهمی ۳۱.۴ درصدی از بازار برزیل را در اختیار دارد و در دو کشور آرژانتین و شیلی صدرنشین جدول فروش است. این گروه خودروسازی در سال گذشته توانسته بیش از ۸۷۸ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در آمریکای جنوبی بفروشد. این رقم معادل ۲۳.۵ درصد از کل بازار منطقه می شود. ناگفته نماند استلانتیس ۲۸.۶ درصد از بازار خودروهای تجاری این منطقه را نیز تصاحب کرده است.

در حال حاضر فیات پرفروش ترین برند استلانتیس بوده و موفق شده برای سومین سال متوالی این عنوان را از آن خود کند. این برند ایتالیایی اگرچه در اروپا از آن گذشته پرفروغ خود فاصله گرفته، اما در کشورهای آمریکای لاتین طرفداران پرشماری دارد.

شایان ذکر است به غیر از استلانتیس، تویوتا نیز اعلام کرده به موتورهای احتراق داخلی وفادار باقی خواهد ماند. این شرکت ژاپنی چند هفته قبل از توسعه موتورهای بنزینی جدید خبر داد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje