Wp Header Logo 376.png


منتشر شده در 21 اسفند 1402 ساعت 14:00


کوئل نوین الکتریک

کوئل خودرو نقش مهمی را در خودروی شما ایفا می کند. این قطعه که به سیستم برق رسانی خودروی شما مربوط می شود

نقش اساسی را در به حرکت درآوردن خودروی شما در تعامل با سایر قطعات برق رسانی خودرو مانند سیم کشی متصل به کوئل ها ، شمع ها وایرها بر عهده دارد . کوئل خودروی شما جرقه زنی خودروی شما را تضمین می کند. توسط کوئل خودروی شما عمل احتراق را به طرز صحیح انجام داده و سبب می شود ، خودروی شما به درستی حرکت نموده و جریان متناوبی را از الکتریسیته ، و احتراق مداوم و بی ایرادی را در صورت سالم بودن سایر قطعات هوارسانی و قطعات موتوری داشته باشید

نقش کوئل در خودرو چیست

نقش کوئل در خودروها به‌عنوان بخشی از سیستم انتقال قدرت و سیستم اشتعال موتور استفاده می‌شود. نقش کوئل مسئول ایجاد جریان برقی با ولتاژ بالا در سیستم اشتعال موتور است. این جریان برقی توسط کنترل‌های الکترونیکی به هنگامی که موتور نیاز به اشتعال داشته باشد، تولید می‌شود.

در سیستم اشتعال تقریباً در تمامی خودروها، نقش کوئل‌های جداگانه برای هر سیلندر موتور استفاده می‌شود. این نقش کوئل‌ها معمولاً در نزدیکی سوپاپ‌ها یا روی سر سیلندرها قرار می‌گیرند. زمانی که کامپیوتر کنترل موتور اشتعال را فرمان می‌دهد، جریان برقی به نقش کوئل فرستاده می‌شود که باعث می‌شود که یک شرارت الکتریکی درون سوزندگی مخصوص آن سیلندر ایجاد شود، که در نهایت منجر به اشتعال مخلوط سوخت و هوا درون سیلندر می‌شود.با استفاده از نقش کوئل‌های جداگانه برای هر سیلندر، می‌توان کنترل دقیق‌تری بر روی زمان اشتعال و مقدار انرژی لازم برای ترمزگیری را داشت و عملکرد موتور را بهبود بخشید

علائم خرابی کوئل در ماشین چیست

۵ علامت عیب در نقش کویل

۱. موتور نامنظم کار می کند

معطوف شدن موتور باعث می‌شود خودرو احساس لرزش و عدم هماهنگی کند. همچنین، منجر به لرزش‌ها و کارکرد نامنظم در زمانی است که خودرو در حالت ثابت است. این وضعیت ایجاد می‌شود زمانی که سوخت به‌طور یکنواخت در طول چرخه احتراق جلوه نمی‌کند. ممکن است علت آن شمع‌هایی باشد که خراب شده‌اند، اما ممکن است بدین معنا باشد که بار از باتری به اندازه کافی قوی نیست و نیاز به تعویض نقش کویل دارد.

۲. صدای انفجار از موتور:

صدای انفجار موتور شبیه به یک ضربه یا سرفه تند است و زمانی رخ می‌دهد که سوخت نسوخته در سیستم تخلیه آتش می‌گیرد. اگر این وضعیت ادامه یابد، ممکن است به بخش‌های دیگر خودرو آسیب ببیند، بنابراین همیشه باید آن را بررسی کرد. اما گاهی اوقات علت آن ناکارآمدی نقش کویل در اشتعال سوخت در چرخه احتراق است که باعث می‌شود به سیستم تخلیه نفوذ کند.

۳. بالارفتن مصرف سوخت

اگر شمع‌ها به اندازه کافی بار برق برای آتش‌زدن دریافت نکنند و سوخت اجازه داده شود بدون سوختن به سیستم تخلیه نفوذ کند، هدر می‌رود. این ممکن است به این معنا باشد که خودروی شما کمترین میزان سوخت را می‌دهد و شما بیشترین هزینه را در پمپ بنزین پرداخت می‌کنید. اگر متوجه شوید که باید خودروی خود را مداوم بیشتر بزنید، و یا آن را تندتر کنید، بهتر است وقتی برای بررسی نقش کویل نوبت در میان آید، وقت بگذارید.

۴. چراغ چک موتور

در خودروهای امروزی در صورت نقص در کوئل خودرو ، چراغ چک خودرو در پشت فرمان نمایان می شود. این بدان معناست که یکی از اجرای خودروی شما معیوب است. در صورت داشتن علائمی که در متن توضیح داده شده حتما نسبت به تعویض کوئل های خود اقدام نمایید. چراغ چک موتور در این مواقع کمک بسیاری به شما خواهد نمود.

۵. چند بار استارت خوردن ماشین بدون یک نقش کویل موثر، ممکن است موتور دچار مشکل شود. این به این معناست که موتور برای مدت زمان بیشتری سرفه می‌کند و وقت بیشتری را برای چرخاندن موتور وقت می‌گیرد، یا اینکه چند بار تلاش کنید تا موتور را روشن کنید. شروع‌های سخت بر روی بخش‌های دیگر موتور خستگی‌آور است، بنابراین این یک دلیل دیگر برای بررسی دقیق تجهیزات اشتعال است

معرفی کوئل های نوین الکتریک

شرکت نوین الکتریک یکی از شرکت های تولید کننده انواع کوئل خودرو برای ماشین های ایرانی می باشد. شرکت نوین الکتریک ، دارای کیفیت بسیار بالایی در تولیدات خود می باشد.

شرکت نوین پردازان قطعه با بیش از ۳۰ سال تجربه و دانش فنی و مهندسی خود در حوزه طراحی و تولید قطعات آلیاژی مسی (مس کروم زیرکنیوم، مس بریلیوم، مس آلومینا) نقطه جوش ، در زمینه قطعات خودرو و تولید کوئل نیز ورود کرده است.

انواع کویل اتومبیل با برند کویل نوین الکتریک قزوین از محصولات این شرکت می باشد. همچنین انواع کویل ساژم ، زینمس و رانایی از محصولات با کیفیت این شرکت تحت عنوان کویل نوین الکتریک تولید می شود.

کوئل های تولید شده در شرکت نوین الکتریک از بالاترین حد استانداردی بهره مند شده است. کوئل های نوین الکتریک دارای مقاومت عایق بیش از ۱۰۰MΩ اهم را دارا می باشد ، که نکته ی بسیار مهمی در این قطعه می باشد. کوئل نوین الکتریک برای چه خودروهایی در بازار موجود است

پراید ، تیبا ساینا ، کوییک
نیسان
پژو ۴۰۵ ، رانا موتور TU5
ایده پارت نمایندگی محصولات نوین الکتریک
شرکت ایده پارت ، تولید کننده قطعات پلیمری و بسیار مهم و استراتژیک در ایران می باشد. شرکت ایده پارت با همکاری با شرکت نوین الکتریک به عرضه کوئل نوین الکتریک به صورت مستقیم می انجامد. همچنین برای دریافت عمده محصولات نوین الکتریک ، و دریافت نمایندگی می توانید از رطیق وبسایت ایده پارت اقدام به این کار نمایید.
شرکت ایده پارت به صورت مستقیم با استانداردهای بین المللی محصولات پلیمری را در ایران تولید می نماید . شرکت ایده پارت دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و تمامی قطعات را تضمین کیفیت می نماید.
نتیجه گیری
کوئل خودرو نقش مهمی را در عمل احتراق و ثابت نگه داشتن راندمان خودروی شما برعهده دارد . سیستم برقی خودروی شما با سیستم احتراق نقش مستقیم داشته است. ضعف در این سیستم موجب بهم ریختن راندمان خودرو و بالارفتن مصرف سوخت خودروی شما می شود. معیوب شدن کوئل به خصوص در خودروهایی که کارکرد بالاتری داشته و قدیمی تر هستند ، بیش تر شایع می باشد. کوئل های نوین الکتریک با داشتن گارانتی ۶ ماه و درجه کیفی A گزینه بسیار مناسبی برای شما خریداران می باشد. در صورت تمایل به دریافت نمایندگی نیز با شماره های موجود در سایت ایده پارت تماس بگیرید .

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje