Wp Header Logo 518.png

مرسدس-اِی اِم جی از نسخه ۵۳ نسل جدید E کلاس رونمایی کرد. این نسخه به یک پیشرانه هیبریدی شارژی قدرتمند مجهز بوده و هم در اتاق استیشن و هم اتاق سدان راهی بازار خواهد شد. در توصیف جذابیت های این نسخه همین بس که شتاب آن فقط ۳.۸ ثانیه است!

مشخصات فنی مرسدس-ای ام جی E53 مدل ۲۰۲۵

برخلاف محصولات اخیر مرسدس-ای ام جی که در آنها موتورهای حجیم جای خود را به موتورهای کم حجم داده اند، E53 جدید کماکان به همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر سابق مجهز است. اما با بازنگری های صورت گرفته در بخش های مختلف، خروجی این موتور توربو شارژ از ۴۲۹ به ۴۴۳ اسب بخار افزایش یافته است. این موتور حالا با یک موتور برقی دیگر همکاری می کند تا مجموع قدرت پیشرانه به ۵۷۷ اسب بخار برسد. این موتور با گیربکس ۹ سرعته خودکار یکپارچه شده تا فضای کمتری اشغال شود.

در صورت فعال کردن حالت Race Start بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه برای لحظاتی به ۶۰۳ اسب بخار قدرت افزایش می یابد. ناگفته نماند میزان گشتاور این پیشرانه هیبریدی ۷۵۰ نیوتن متر است. برای مقایسه، نسل قبلی E53 گشتاوری برابر با ۵۲۰ نیوتن متر دارد.

نسل جدید مرسدس ای ام جی E53 با پیشرانه 603 اسب بخاری و شتاب 3.8 ثانیه معرفی شد

طبق داده های رسمی، نسخه سدان از مرسدس-ای ام جی E53 برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیازمند تنها ۳.۸ ثانیه زمان است. نسخه استیشن به خاطر وزن سنگین تر، ۰.۱ ثانیه کندتر بوده و صفر تا صد را در زمان ۳.۹ ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت هر دو نسخه به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اما با سفارش پکیج AMG Driver’s Package این محدودیت برطرف شده و حداکثر سرعت نسخه سدان به ۲۸۰ و حداکثر سرعت نسخه استیشن به ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند.

نسخه E53 در مقایسه با نسخه های غیر AMG به ترمزهای قوی تری مجهز شده و چرخ های عقب آن فرمان پذیر هستند. سیستم تعلیق این نسخه کاملاً تطبیق پذیر بوده و هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می کنند. جالب اینکه اکسل جلوی این نسخه عریض تر از E کلاس استاندارد است.

صد کیلومتر پیمایش در حالت تمام الکتریکی

پیشرانه هیبریدی مرسدس-ای ام جی E53 از نوع پلاگین یا همان شارژی است. باتری تعبیه شده در کف صندوق این خودرو ظرفیتی برابر با ۲۱.۲۲ کیلووات ساعت دارد. به لطف این باتری و مطابق با استاندارد WLTP می توان تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی پشت سر گذاشت. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

نشانه های ظاهری E53

نسل جدید مرسدس ای ام جی E53 با پیشرانه 603 اسب بخاری و شتاب 3.8 ثانیه معرفی شد

در بخش طراحی مرسدس-ای ام جی E53 با دقت در ویژگی هایی مثل گلگیرهای متورم تر جلو، جلوپنجره نورپردازی شده و چهار خروجی اگزوز از مدل های غیر AMG قابل تشخیص است. با توجه به معرفی مدل جدید CLE، این نسل در اتاق های کوپه و کانورتیبل تولید نخواهد شد.

قیمت و زمان عرضه

نسل جدید مرسدس ای ام جی E53 با پیشرانه 603 اسب بخاری و شتاب 3.8 ثانیه معرفی شد

نسل جدید مرسدس-ای ام جی E53 تا پایان سال به عنوان مدل ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. خودروساز آلمانی درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیاورده، اما به احتمال قوی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. بد نیست اشاره کنیم که نسل فعلی E53 قیمتی برابر با ۸۱,۳۰۰ دلار دارد.

ناگفته نماند نسخه ۶۳ از E کلاس جدید نیز در راه است و به زودی معرفی خواهد شد. خبر نه چندان خوب اینکه این نسخه به جای موتور V8 با موتور شش سیلندر خطی به فروش خواهد رسید. اما خبر خوش اینکه این نسخه نیز به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و از قدرت بیشتری نسبت به نسل پیشین برخوردار خواهد بود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje