Wp Header Logo 576.png

مارچلو گاندینی، طراح بزرگ و شناخته شده ایتالیایی که به پدر ابرخودروها معروف است و تعدادی از خاطره‌انگیز ترین و معروف‌ترین خودروهای تاریخ از جمله ابرخودروهای میورا، کونتاش و دیابلو لامبورگینی، لانچیا استراتوس و بوگاتی EB110 به قلم او و یا تحت مدیریت او، طراحی شده‌اند، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش خودرودیلی، این طراح متولد تورین معروف ترین طراحی های خود را زمانی ارائه داد که در استودیو طراحی برتونه مشغول به کار بود و در آنجا، بین اواسط دهه ۱۹۶۰ تا سال ۱۹۸۰، خودروهایی نظیر آلفارومئو مونتریال، مازراتی خمسین، اولین نسل فولکس‌واگن پولو و همچنین فراری 308GT4 را طراحی کرد.

مارچلو گاندینی، معروف به پدر ابرخودروها، درگذشت

بعد از جدایی از برتونه، گاندینی با خودروسازانی نظیر سیتروئن در خلق BX و رنو در خلق ۹ توربو همکاری مستقل داشت. وی همچنین در خودروهایی نظیر نسل اول ب‌ام‌و سری ۵ و لامبورگینی اسپادا نقش داشته. گاندینی حتی در سنین بالا نیز از حرفه طراحی خودرو، دور نبود و سال ۲۰۱۷ برای تاتا موتورز ابرخودرویی مفهومی بنام Racemo طراحی کرد که در موتورشو ژنو به نمایش عموم درآمد.

در کنار فعالیت حرفه‌ای در حوزه طراحی خودرو، مارچلو گاندینی در طراحی صنعتی و طراحی مبلمان نیز دستی بر آتش داشت. وی حتی ژانویه امسال از پلی‌تکنیک میلان مدرک افتخاری در رشته مهندسی مکانیک دریافت کرد. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر معروف ترین خودروهایی که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده اند را مشاهده کنید.

انتهای پیام

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje