Wp Header Logo 660.png


منتشر شده در 28 اسفند 1402 ساعت 16:00


محصول مشترک هواوی و بایک

دو شرکت بزرگ هواوی و بایک (BAIC) اخیراً با پایه گذاری برند جدید استلاتو (Stelato) قصد دارند خودروهای برقی لوکس و رده بالا تولید کنند. نخستین محصول این برند سدان S9 است که با قیمت تقریبی ۳۰۰ هزار یوان یا ۲.۴ میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد.

ابعاد و طراحی

تصاویر رسمی و جزئیات فنی اسلتاتو S9 در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. این خودرو با ۵۱۶۰ میلیمتر طول، ۱۹۸۷ میلیمتر عرض، ۱۴۸۶ میلیمتر ارتفاع و ۳۰۵۰ میلیمتر فاصله محوری مابین سدان های سایز متوسط و فول سایز قرار می گیرد. از نظر جثه می توان این خودرو را با نسخه فاصله محوری طولانی مدل هایی مثل ب ام و سری ۵، مرسدس E کلاس و آئودی A6L مقایسه کرد.

ابعاد استلاتو S9

عکس های موجود نشان می دهند استلاتو S9 طراحی آیرودینامیکی دارد. این سدان برقی به چراغ های پیشرفته xPixel که توسط هواوی توسعه یافته، مجهز است و از قابلیت هایی مثل خوشامدگویی هوشمند، پروژکتور ۱۰۰ اینچی و سنسور لایدار بهره می برد. این سنسور را نیز هواوی تأمین می کند. S9 در حالت استاندارد با آینه های جانبی رایج به دست مشتریان خواهد رسید. اما علاقه مندان می توانند این سدان برقی را با دوربین های جانبی سفارش دهند. نکته عجیب اینکه S9 از لحاظ طراحی شباهت بسیار زیادی به لوکسید S7 دارد. این خودرو محصول مشترک هواوی و چری است.

مشخصات فنی استلاتو S9

طراحی استلاتو S9

طبق داده های موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، استلاتو S9 در سه تیپ و با دو پیشرانه متفاوت به فروش خواهد رسید. در دو تیپ پایین رده و میان رده، از یک موتور برقی روی محور عقب استفاده می شود. این موتور که ساخت یکی از زیرمجموعه های شرکت هواوی است، توانایی تولید ۳۰۴ اسب بخار قدرت را دارد. در تیپ پرچمدار، موتور دوم به روی محور جلو اضافه می شود. این موتور نیز ساخت هواوی است و ۲۱۲ اسب بخار قدرت تولید می کند. در رابطه با ظرفیت باتری و برد حرکتی S9 فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. ناگفته نماند این خودرو بر اساس پلتفرم بایک (Baic) BE22 طراحی شده است.

نمای پشت استلاتو S9

قیمت

انتظار می رود استلاتو S9 با قیمتی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار یوان وارد بازار شود. این ارقام معادل ۲.۴ و ۴.۱ میلیارد تومان هستند. این سدان برقی به احتمال زیاد در نمایشگاه خودروی پکن که ماه آینده برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. جالب اینکه S9 از طریق فروشگاه های هواوی به فروش خواهد رسید.

خودرو استلاتو S9

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje