Wp Header Logo 655.png


منتشر شده در 28 اسفند 1402 ساعت 12:00


مسابقات اتومبیل خودران در ابوظبی

مقامات ابوظبی قصد دارند نوع پیشرفته ای از مسابقات اتومبیلرانی را در این شهر متمول برگزار کنند. در این سری مسابقات اتومبیل های خودران در پیست به رقابت با هم خواهند پرداخت.

از نخستین روزهای فراگیر شدن اتومبیل، مسابقات اتومبیلرانی به جزئی جدایی ناپذیر از صنعت خودرو تبدیل شده است. این مسابقات در کنار سرگرمی، به دلیل ایجاد رقابت بین شرکت های مختلف، نقش یک کاتالیزور را برای نوآوری و استفاده از آخرین تکنولوژی ها ایفا کرده است.

با ظهور پیشرانه های الکتریکی و فناوری خودران، افق های تازه ای برای مسابقات اتومبیلرانی ترسیم شده و رقابت های جدیدی در حال شکل گیری است. یکی از این رقابت ها، لیگ مسابقات اتومبیل های خودران ابوظبی (به اختصار A2RL) است که در آینده نزدیک در این شهر برگزار خواهد شد.

سری مسابقات A2RL از ۲۷ آوریل، تحت مدیریت گروه ASPIRE شروع خواهد شد. به منظور ترغیب تیم های مختلف برای حضور در این مسابقات، برگزارکنندگان جایزه ای ۲.۲۵ میلیون دلاری را برای تیم برنده تعیین کرده اند. این سری مسابقات با هدف جذب نوابغ، ایجاد رقابتی بسیار پیشرفته، یافتن راهکارهای مرتبط با چالش های فناوری خودران و ارتقای ایمنی پایه گذاری شده است. برگزارکنندگان معتقدند تجارب بدست آمده از این سری مسابقات می تواند برای کاهش احتمال تصادف در رانندگی های روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. بدیهی است که در صورت عملی شدن این موضوع، ایمنی سفرهای شهری و برون شهری افزایش خواهد یافت.

برگزاری مسابقات اتومبیل های خودران

در فاز نخست، سری مسابقات A2RL با حضور ۸ اتومبیل از تیم های مختلف افتتاح خواهد شد. این اتومبیل ها بر اساس مدل های حاضر در مسابقات سوپر فرمول ژاپن توسعه پیدا کرده اند. تمامی این خودروها به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ ساخت شرکت دالارا و گیربکس شش سرعته مجهز هستند.

اتومبیل هایی که در مسابقات A2RL شرکت می کنند، به جای راننده توسط سامانه ای متشکل از انبوهی از دوربین ها، سنسورها، جی پی اس، عملگرها و سیستم های الکترونیکی متعدد هدایت خواهند شد. این سامانه هم از طریق کامپیوتر مرکزی که در قسمت میانی اتاق قرار دارد، مدیریت می شود. پیش از شروع مسابقه برنامه نویسان تیم ها باید با نوشتن کدهایی که بیشترین سازگاری را با شرایط هر پیست و مسابقه دارند، زمینه را برای قهرمانی خودروی خود فراهم کنند.

 پس از ورود به داخل پیست، این کامپیوتر مرکزی است که همه کاره بوده و باید کاپ قهرمانی را نصیب تیم خود کند. تیم پشتیبان تنها در صورتی مجاز به دخالت در عملکرد خودرو است که نیاز به توقف آن باشد.

مسابقات ابوظبی

با توجه به این توضیحات واضح است که تیم های شرکت کننده باید دارای طیف گسترده ای از مهندسان کامپیوتر و مکانیک باشند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، تیم اول این مسابقات جایزه ای به ارزش ۲.۲۵ میلیون دلار را دریافت می کند.

در حال حاضر گروه ASPIRE قراردادی چهار ساله با پیست یاس مارینای ابوظبی دارد و مسابقات A2RL حداقل تا چهار فصل در این پیست برگزار خواهد شد. اما برگزارکنندگان امیدوار هستند این سری مسابقات به سایر کشورهای آسیایی و اروپایی نیز گسترش پیدا کند.

مسابقات A2RL برای تماشاگران نیز می تواند متفاوت از سایر رویدادها باشد. به لطف استفاده از فناوری واقعیت افزوده، بینندگان بیشتر و بهتر در جریان مسابقه قرار گرفته و امکان کسب تجربه ای نزدیک به رانندگان مسابقات اتومبیلرانی برای آنها فراهم خواهد شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje