Wp Header Logo 751.png


منتشر شده در 06 فروردین 1403 ساعت 12:33


جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

جی ای سی GS4 مکس بر اساس پلتفرمی مشترک با امکو توسعه پیدا کرده و همانند آن از طراحی اسپرتی برخوردار است.

طراحی خارجی جی ای سی GS4 مکس

بدون شک اولین چیزی که در برخورد با جی ای سی GS4 مکس جلب توجه می کند، چهره گیرا و هیجان انگیز آن است. جلوپنجره این کراس اوور خوش استیل بخش قابل توجهی از نمای روبرو را اشغال کرده؛ در دو طرف جلوپنجره حجیم، چراغ های LED باریک جا خوش کرده اند. این چراغ ها تا ۱۵۰ متر پرتاب نور بیشتری نسبت به چراغ های نسل قبل دارند.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

در نمای جانبی، جذابیت جی ای سی GS4 مکس به اوج خود می رسد، چرا که استفاده از انواع خطوط تیز در کنار حجم‌های متورم، باعث شده این کراس اوور جدید نیم رخ بسیار زیبایی داشته باشد. این خودرو روی رینگ های اسپرت ۷ پره سوار شده است.

در نمای عقب چراغ های LED از طریق یک نوار باریک به هم متصل شده اند و گرافیک آنها از نوع آبشاری است. اما دیفیوزر بزرگ و اسپویلر سقفی را باید هیجان انگیزترین ویژگی جی ای سی GS4 مکس در این نما دانست. این دو قطعه نقشی بسیار پررنگ در جذابیت نمای عقب ایفا می کنند.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

از لحاظ ابعاد GS4 مکس طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۵، ۱۹۰۱ و ۱۶۹۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۵۰ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی، جثه جی ای سی GS4 مکس را می توان با خودرویی مثل هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ مقایسه کرد. این کراس اوور چینی در چهار رنگ مشکی، خاکستری، نقره ای و سفید عرضه خواهد شد.

طراحی داخلی و امکانات

همانند نمای بیرونی، محصول جدید جی ای سی در داخل کابین نیز زیبا و مدرنی طراحی شده؛ بی تردید ستاره این بخش نمایشگر بسیار بزرگ موجود در قسمت میانی داشبورد است. این نمایشگر اندازه ای برابر با ۱۴.۶ اینچی دارد و از طریق آن می توان تقریباً تمامی امکانات را کنترل کرد. این نمایشگر به دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز مجهز است و از فرمان های صوتی هم پشتیبانی می کند. طبق انتظار اطلاعات مورد نیاز راننده توسط نمایشگر دیجیتال حاضر در پشت فرمان ارائه می شود.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

جی ای سی GS4 مکس از سقف پانورامیک سود می برد. این ویژگی سبب شده کابین خودرو همواره غرق در نور باشد. برای جلوگیری از بالا رفتن دمای کابین یا اذیت شدن سرنشینان در روزهای گرم، سقف پانورامیک به آفتابگیر برقی مجهز شده است. هر دو صندلی راننده و سرنشین کناری دارای گرمکن هستند و راننده می تواند صندلی خود را به صورت برقی در ۶ جهت تنظیم کند.

در حالت استاندارد فضای GS4 مکس گنجایشی برابر با ۶۳۸ لیتر دارد. در صورت خواباندن صندلی های عقب این رقم به ۱۵۸۶ لیتر افزایش یافته و امکان حمل اجسامی با طول حداکثر دو متر فراهم می شود.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

این کراس اوور جدید با ۸ کیسه هوای ایمنی به دست مشتریان خواهد رسید. علاوه بر این باید به بهره مندی از سیستم اختصاصی ADiGO PILOT اشاره کنیم. این سیستم شامل سامانه های متعددی بوده و رانندگی خودران سطح ۲ را به ارمغان می آورد. از جمله این سامانه ها باید به ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیق پذیر با محدودکننده هوشمند سرعت، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص تابلوهای کنار جاده و دستیار هوشمند نوربالا و نورپایین اشاره کرد.

مشخصات فنی جی ای سی GS4 مکس

مثل شمار زیادی از خودروهای چینی، در زیر کاپوت جی ای سی GS4 مکس هم یک موتور ۱.۵ لیتر وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور به توربوشارژر مجهز بوده و می تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خودکار به سمت چرخ ها ارسال می شود.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

با این مشخصات فنی، جی ای سی GS4 مکس مطابق با استاندارد WLTP در هر صد کیلومتر ۶.۷ لیتر سوخت مصرف می کند. این رقم بر اساس استاندارد NEDC برابر با ۶.۴ لیتر است.

سیستم تعلیق GS4 مکس در محور جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک یا همان چند اتصالی است. به دلیل استفاده از این نوع تعلیق پیشرفته در محور عقب، هندلینگ GS4 مکس باید در سطح قابل قبولی باشد. این امر در تست گوزن به نوعی اثبات شده، چرا که کراس اوور جدید چینی ها توانسته رکورد سرعت ۷۸ کیلومتر بر ساعت را در تست گوزن ثبت کند.

جذاب مثل جی ای سی GS4 مکس؛ کراس اووری با شانس حضور در بازار ایران

در رابطه با قیمت دقیق GS4 مکس اطلاعات موثق و دقیقی در دست نیست، ولی برخی منابع چینی ادعا می کنند این نسل در مقایسه با نسل قبلی قیمت کمتری خواهد داشت. ناگفته نماند پای برند جی ای سی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه به بازار کشور ما باز شده، از این رو GS4 مکس علاوه بر سرزمین مادری، شانس حضور در خیابان های ایران را نیز دارد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje