Wp Header Logo 161.png


منتشر شده در 18 فروردین 1403 ساعت 16:00


سدان چینی IM L6 اخیراً با انجام تست گوزن بدون راننده خبرساز شده است. این خودرو توانسته مسیر مارپیج موجود را با سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد.

تست گوزن با هدف شبیه سازی حضور ناگهانی یک حیوان وحشی مثل گوزن یا هر مانع دیگر طراحی شده است. این تست در واقع میزان فرمان پذیری و پایداری خودرو در سرعت های بالا را ارزیابی می کند. برای کسب نمره قبولی در این تست، خودروها باید بتوانند پس از تغییر مسیر ناگهانی به خط اصلی خود بازگردند.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، سدان برقی IM L6 توانسته سرعت ۷۱ کیلومتر بر ساعت را در تست گوزن ثبت کند. باز هم باید تأکید کنیم که در این تست، هیچ شخصی پشت فرمان خودرو نبوده و این سدان چینی بدون راننده موفق شده مسیر مارپیچ تست گوزن را طی کند.

تست گوزن IM L6

به احتمال زیاد فرمان پذیر بودن هر چهار چرخ نقشی کلیدی در موفقیت IM L6 داشته است. به لطف این ویژگی و البته بهره مندی از قابلیتی پیشرفته به نام VMC، سدان برقی گروه SAIC توانایی انجام مانورهایی مثل حرکت خرچنگی، چرخش ۴۵ درجه و انجام پارک دوبل به آسان ترین شکل ممکن را دارد. ناگفته نماند قابلیت VMC پس از دریافت دستورات، حرکت خودرو در شش جهت جلو، عقب، چپ، راست، بالا و پایین را کنترل می کند. این قابلیت همکاری نزدیکی با فرمان، ترمز و سیستم تعلیق دارد.

مشخصات IM L6

سدان برقی IM L6 در ماه فوریه و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. این خودروی پر سر و صدا به احتمال قوی پس از سرزمین مادری در سایر بازارهای بین المللی نیز به فروش خواهد رسید. با ۴۹۳۱ میلیمتر طول، ۱۹۶۰ میلیمتر عرض، ۱۴۷۴ میلیمتر ارتفاع و ۲۹۵۰ میلیمتر فاصله محوری، این خودرو کمی بزرگ تر از مدل هایی مثل هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری است. از لحاظ وزن هم باید گفت سدان پیشرفته چینی ها در نسخه تک موتوره ۲۰۴۰ کیلوگرم و در نسخه دو موتوره ۲۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

فرمان IM L6

نسخه دیفرانسیل عقب IM L6 نیروی خود را از یک موتور ۳۳۵ اسب بخاری دریافت می کند. اما در نسخه دو موتوره، یک موتور ۵۰۸ اسب بخاری روی محور عقب و یک موتور ۲۶۸ اسب بخاری روی محور جلو نصب می شود. در ابتدا، این خودرو با باتری های ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی ساخت شرکت معروف CATL قابل انتخاب خواهد بود. نسخه تک موتوره با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی تا ۷۲۰ کیلومتر مسافت را طی می کند. این رقم برای نسخه دو موتوره ۷۰۰ کیلومتر است. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی هم نسخه تک موتوره را تا ۷۷۰ کیلووات و نسخه دو موتوره را تا ۷۵۰ کیلومتر پیش می برد. تمامی این اعداد بر مبنای استاندارد چینی CLTC محاسبه شده اند. گفته می شود این خودرو با باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی نیز عرضه خواهد شد. این باتری تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت به شارژ نیاز نخواهد داشت.

تست سدان IM L6

شرکت IM Motors در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده؛ این شرکت ماحصل همکاری کمپانی های بزرگی مثل سایک موتور، گروه علی بابا و Zhangjiang Hi-Tech است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که لازمه قبولی در تست گوزن دستیابی به سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت بدون انحراف از مسیر است. با این حساب IM L6 با رکورد ۷۱ کیلومتر بر ساعت عملاً در تست گوزن شکست خورده؛ اما باید این را هم در نظر گرفت که رکورد مذکور بدون راننده ثبت شده است.

نمای جانبی IM L6

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje