Wp Header Logo 144.png
فیس لیفت دوم کیا K9

کیا از فیس لیفت دوم سدان پرچمدار K9 رونمایی کرد. این نسخه تنها با یک تغییر ظاهری وارد بازار می شود، اما در زیر پوسته میزان تغییرات بیشتر است.

نسل دوم کیا K9 در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودروی نیویورک پرده برداری شد. این خودرو که در برخی بازارها با نام K900 نیز به فروش می رسد، نتوانست نظر مثبت مشتریان آمریکایی را جلب کند؛ این امر باعث شد تنها پس از سه سال، عرضه K9 در ایالات متحده متوقف شود. البته این سدان پرچمدار کماکان در سایر بازارها، از جمله کره جنوبی به حیات خود ادامه می دهد.

نمای جانبی فیس لیفت دوم کیا K9

خطوط افقی به جای المان های V شکل!

برخلاف فیس لیفت اول کیا K9 که با تغییرات قابل توجه در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، در فیس لیفت دوم تنها یک تغییر خفیف به چشم می خورد! برای کشف این تغییر باید به جلوپنجره دقت کرد، جایی که از شبکه ای جدید استفاده شده است. در نسخه قبلی K9 شبکه موجود المان هایی به شکل حرف V دارد، اما در نسخه فیس لیفت شبکه جلوپنجره دارای خطوط افقی است.

فیس لیفت دوم کیا K9 به عنوان مدل ۲۰۲۵ عرضه می شود. این نسخه علاوه بر جلوپنجره متفاوت، با رینگ های ۱۹ اینچی جدید به دست مشتریان خواهد رسید و خریداران می توانند آن را با رنگ خاکستری سفارش دهند. در داخل کابین هم امکان سفارش دو رنگ قهوه ای و خاکستری فراهم شده است.

کیا K9 مدل 2025

تغییرات بیشتر در کابین

سدان لوکس و مدرن کیا K9 از تکنولوژی After Blow بهره می برد. این تکنولوژی وظیفه دارد با جذب رطوبت ناشی از کار کردن سیستم تهویه مطبوع، بوهای بد احتمالی را از بین ببرد. تکنولوژی جدید K9 پس از نیم ساعت از خاموش شدن موتور، به طور خودکار وارد مدار شده و تا ۱۰ دقیقه کار می کند. با این کار رطوبت نیز جذب شده و احتمال کپک زدگی یا تجمع ذرات بیماری زا از بین می رود. 

شاید بگویید این کار می تواند به تخلیه باتری منجر شود. برای پیشگیری از این اتفاق، کیا سنسور مخصوصی را نصب کرده که سطح شارژ باتری را مدام کنترل می کند. چنانچه سطح باتری پایین باشد، تکنولوژی After Blow فعال نخواهد شد. همچنین در صورت پایین بودن دمای محیط و یا عدم استفاده از سیستم تهویه مطبوع به مدت طولانی، این تکنولوژی وارد مدار نمی شود.

صندلی فیس لیفت دوم کیا K9

از دیگر بروزآوری های مدل ۲۰۲۵ از کیا K9 باید به اضافه شدن ماساژور به صندلی های جلو، پورت های USB در جلو و عقب و حتی یک کپسول خاموش کردن آتش اشاره کنیم. در این مدل، امکاناتی که قبلاً به صورت آپشن قابل انتخاب بودند، حالا به صورت استاندارد موجود هستند.

سدان پرچمدار کیا K9 در نسخه های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل انتخاب خواهد بود. همچون قبل نیروی این خودرو توسط موتور ۳.۳ لیتری توربو شارژ یا موتور ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی تأمین می شود. قیمت این خودرو هم از ۴۳,۸۰۰ دلار شروع شده و تا ۶۴,۲۰۰ بالا می رود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje