Wp Header Logo 189.png


منتشر شده در 19 فروردین 1403 ساعت 09:00



عکاس
علیرضا پاداش


ویدئو
رضا چوکامی

شهرداری تهران برنامه دارد تا در سال جدید تعداد قابل توجهی از تاکسی های برقی را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کند. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی تاکسی برقی های تهران در سال ۱۴۰۳ رفته ایم.

به گزارش آخرین خودرو، چندی پیش به صورت رسمی شهرداری تهران چهار مدل تاکسی برقی سواری و یک ون برقی را معرفی کرد. همچنین شهرداری تهران برنامه دارد تا اتوبوس های جدید برقی و دیزلی نسل جدید را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کند. از سویی برنامه توسعه ناوگان مترو هم از سوی مدیران این شهرداری اعلام شده است.

در سال ۱۴۰۳ قرار است تا شهرداری تهران به صورت مستقیم ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی را وارد خیابان های این شهر کند. از سویی خودروسازان و واردکنندگان هم قرار است در مسیر توسعه تاکسیرانی تهران با خودروهای برقی، فعالیت هایی را انجام دهند. در ویدیوی معرفی تاکسی برقی های تهران شاهد حضور محصولات پرفروش سری آیون نشان جی اِی سی (GAC) در ناوگان تاکسیرانی هستیم. در ابتدا قرار است تا چهار مدل از خودروهای برقی آیون توسط شهرداری تهران وارد کشور شوند و در کلاس های تجاری مختلف شروع به فعالیت کنند. نکته مهم این است که تاکسی های الکتریکی شهرداری تهران در مالکیت رانندگان نخواهد بود و شرکت های حمل و نقل با استخدام راننده، خدمات مورد نظر را به شهروندان ارائه می دهد. در میان محصولات انتخاب شده توسط شهرداری تهران، سدان های اقتصادی و درون شهری دیده می شود و از سویی کراس اوورهای برقی برای حمل و نقل فرودگاهی انتخاب شده اند.

شهرداری تهران می خواهد تا در سال ۱۴۰۳ در کنار تاکسی های الکتریکی تیراژ قابل توجهی از موتورسیکلت های برقی را هم به ناوگان این شهر اضافه کند. از سویی ون های برقی هم برای ترددهای درون شهری با قابلیت جا به جایی مسافر بیشتر توسط این شهرداری انتخاب شده اند. در این گزارش خبرنگاران آخرین خودرو ویدیوی معرفی چهار مدل از تاکسی الکتریکی های تهران را تهیه کرده اند که گفته می شود بزودی وارد خیابان های این شهر خواهند شد.

در حال حاضر یکی از راهکارهای بررسی شده جهت کاهش آلودگی های شهر تهران، اضافه شدن خودروهای تمام الکتریکی است و بدیهی بوده که در شرایط فعلی، حضور خودروهای الکتریکی در ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند تاثیرات قابل توجهی را در این شهر داشته باشد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje