به گزارش صنعت ماشین،

 پیرو برخی شایعات مطرح شده درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی، پیگیری‌ها در این خصوص از سازمان حمایت حاکی از آن است که در رابطه با قیمت‌گذاری خودرو و یا افزایش قیمت خودرو هیچ جلسه‌ای در سازمان حمایت و شورای رقابت برگزار نشده است.

یک مقام مسئول در سازمان حمایت در این رابطه گفت: سازمان حمایت بر اساس درخواست خودروسازان قیمت‌های پیشنهادی خودروسازان را بررسی و پس از بررسی‌های کارشناسی، قیمتی را برای خودرو در نظر می گیرد، سپس قیمت‌های کارشناسی شده سازمان حمایت به شورای رقابت ارسال و در آنجا نیز مورد بررسی قرار می گیرد و نهایی می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار داشت: پس از این مرحله شورای رقابت قیمت‌های مصوب شده را به سازمان حمایت ارسال می‌کند و سازمان حمایت نیز قیمت نهایی را به وزارت صمت ابلاغ و وزارت صمت به خودروساز ابلاغ می کند.

وی بیان داشت: تا امروز هیچگونه اقدامی در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای داخلی برای 1403 و تعیین قیمت جدید خودرو، صورت نگرفته است.

بنابراین گزارش جلسه امروز شورای رقابت درموضوع بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل و چالش‌های پیش رو در تنظیم بازار خودرو سواری نیز به علت عدم حضور وزیر صمت لغو شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje