Wp Header Logo 335.png


منتشر شده در 25 فروردین 1403 ساعت 18:00


لامبورگینی هوراکان STJ

لامبورگینی نسخه ای ویژه از هوراکان را رونمایی کرد. این نسخه پسوند STJ را در نام خود دارد و تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی(Lamborghini) در حال آماده سازی خود برای عصر خودروهای هیبریدی و برقی است، به همین خاطر این شرکت به تولید مدل های صرفاً بنزینی خاتمه می دهد. نسخه STJ که نام آن از عبارت سوپر تروفی جوتا برگرفته شده، در حقیقت برای وداع با هوراکان توسعه یافته است. این نسخه بر مبنای مدل STO ساخته می شود و مشخصات فنی مشابهی دارد.

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان STJ

نیروبخش لامبورگینی هوراکان STJ همان موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی است. همانند نسخه STO، در نسخه STJ هم این موتور ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ های محور عقب را همان جعبه دنده دو کلاچه هفت سرعته خودکار بر عهده دارد.

جلوی لامبورگینی هوراکان STJ

تفاوت هوراکان STJ با نسخه STO در بخش سیستم تعلیق قابل مشاهده است، جایی که نسخه جدید سوپر تروفی جوتا از کمک فنرهای قابل تنظیم سود می برد. این کمک فنرها از مدل های مسابقه ای به امانت گرفته شده و در چهار جهت قابل تنظیم هستند. علاوه بر این، هوراکان STJ به رینگ ها و تایرهای مسابقه ای بریجستون پوتنزا مجهز شده است.

آیرودینامیک بهتر و ظاهری متمایز

در نمای ظاهری با دقت در تیغه های فیبرکربنی حاضر در گوشه های سپر جلو و همچنین زاویه متفاوت باله عقب می توان نسخه STJ را از STO تشخیص داد. به گفته لامبورگینی این نسخه از هوراکان از نظر آیرودینامیک عملکرد بهتری دارد و توانسته در پیست معروف ناردو، رکورد STO را بیش از یک ثانیه بهبود ببخشد.

پشت لامبورگینی هوراکان STJ

برای ایجاد تمایز بیشتر با سایر نسخه ها، لامبورگینی هوراکان STJ با دو ترکیب رنگ و طرح های اختصاصی بدنه تولید خواهد شد. یکی از این ترکیب ها شامل رنگ های آبی، سقف مشکی و خطوط قرمز و سفید می شود. مدلی که تصاویر آن در این مطلب استفاده شده، مربوط به همین ترکیب است. در ترکیب دوم، رنگ آبی بدنه، جای خود را به رنگ خاکستری می دهد.

در داخل کابین پلاک مخصوصی وجود دارد که عددی بین ۱ تا ۱۰ روی آن حک می شود. همانطور که قابل حدس است، این پلاک جایگاه خودرو در بین ده مدل تولیدی را نشان می دهد.

وداع با موتور ۱۰ سیلندر

در کنار وداع با هوراکان، لامبورگینی با موتور V10 نیز باید خداحافظی کند. به غیر از هوراکان، این موتور در آئودی R8 هم به کار گرفته شده بود. شاید بدانید این خودروی پرطرفدار آلمانی چندی قبل به خاطره ها پیوست. با این حساب باید گفت موتور ۱۰ سیلندر روزهای پایانی عمر خود را سپری می کند.

طراحی لامبورگینی هوراکان STJ

در رابطه با قیمت لامبورگینی هوراکان سوپر تروفی جوتا فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، اما طبیعتاً خرید آن نیازمند بودجه بیشتری نسبت به STO خواهد بود. ناگفته نماند جانشین هوراکان اواخر امسال رونمایی خواهد شد. انتظار می رود این خودرو به پیشرانه هیبریدی با موتور بنزینی کم حجم توربو تجهیز شود. 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje