Wp Header Logo 338.png

واکیف بانک یکی از سه بانک دولتی ترکیه است که در سال 1954 تاسیس شده است. کلمه «واکیف» در انگلیسی معنای «وقف» می دهد. دفتر مرکزی این بانک در استانبول قرار دارد و با تم رنگی زرد، موقعیت شعب و دستگاه های خودپرداز آن برای مشتریان به راحتی قابل تشخیص است. واکیف بانک به دلیل ارائه خدمات مالی درجه یک به مشتریان خود، چه از طریق شعبه و چه پلتفرم بانکداری اینترنتی، مشهور است و توانسته به یکی از بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان تبدیل شود. با ما در این راهنما همراه باشید تا به بررسی این بانک بی نظیر، یعنی واکیف بانک ترکیه بپردازیم.

امنیت واکیف بانک ترکیه

واکیف بانک ترکیه

امنیت بانک واکیف به دلیل مالکیت دولتی و حجم گسترده تراکنش های بانکی ای که انجام می دهد بسیار مورد توجه است. این بانک به یکی از امن ترین بانک ها در ترکیه برای مقاصد سرمایه گذاری تبدیل شده است. علاوه بر این، با سرمایه بیش از 89 میلیون دلار، احتمال ورشکستگی واکیف بانک ترکیه عملا وجود ندارد. با افتتاح حساب در بانک واکیف می توانید از راحتی داشتن 10 حساب ارزی مختلف اعم از دلار آمریکا، یورو و پوند برخوردار شوید و علاوه بر این، واکیف بانک ترکیه به شما امکان سرمایه گذاری در بانک را نیز می دهد. بانک واکیف امکان خرید و فروش طلا را از طریق اپلیکیشن بانکی خود فراهم می کند و شما را قادر می سازد تا در بخش طلا سرمایه گذاری کنید. شایان ذکر است که قیمت طلا در بانک واکیف با رعایت شفافیت و انصاف با قیمت های بازار های بین المللی مطابقت دارد.

افتتاح حساب در واکیف بانک ترکیه برای ایرانیان

افتتاح حساب در واکیف بانک ترکیه برای افراد ایرانی گزینه مناسبی است که نیازی به حضور فیزیکی آن ها در ترکیه ندارد. علاوه بر این، آن ها می توانند یک حساب دلاری باز کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که واکیف بانک ترکیه قوانین سختگیرانه ای در مورد افتتاح حساب های ویژه VIP برای ایرانیان دارد. برای افتتاح حساب در ترکیه، پرداخت 2500 لیر نقدی به عنوان مبلغ بیمه الزامی است که در شعبه بانک قابل انجام است. در حالی که برخی از شعب خدمات بانکداری موبایلی محدودی را برای ایرانیان ارائه می دهند، توصیه می شود در مورد خدمات خاص موجود پرس و جو کنید. از سوی دیگر، وقتی صحبت از سرمایه گذاری طلا در بانک های ترکیه به میان می آید، ایرانی ها می توانند حساب های قراردادی نامحدود و دائمی مشابه شهروندان ترکیه باز کنند. با تلاش ترکیه هلپر، ایرانیان از این پس می توانند با مذاکره رسمی با شعب مختلف بانک واکیف در استانبول، حساب دائمی با پاسپورت افتتاح کنند.

سهامداران واکیف بانک ترکیه

سهامداران واکیف بانک ترکیه

ساختار مالکیت واکیف بانک ترکیه به شرح زیر است:

  • در سال 2005، 25.18 درصد از سهام در دسترس عموم قرار گرفت.
  • 43 درصد سهام در اختیار اداره کل بنیاد ها است.
  • 64 درصد سهام متعلق به موقوفاتی است که بعدا تاسیس شد.
  • 10 درصد سهام در اختیار صندوق بازنشستگی واکیف بانک است.
  • 08 درصد باقیمانده سهام در اختیار سایر نهاد ها است.

واکیف بانک طیف گسترده ای از خدمات و محصولات را در زمینه بانکداری شخصی، بانکداری تجاری، بانکداری کشاورزی، بانکداری شرکت های کوچک و متوسط و بانکداری شرکتی ارائه می دهد. این موسسه خود را به عنوان یک موسسه مالی پیشرو در ترکیه تثبیت کرده است که در بخش های مختلف مالی سرآمد است.

جدا از خدمات بانکداری سنتی، واکیف بانک ترکیه در بانکداری و بازار های مالی، سرمایه گذاری کرده است و نقشی اساسی در تامین مالی تجارت داخلی و بین المللی در ترکیه ایفا می کند.

علاوه بر این، بیمه، لیزینگ مالی، خدمات فاکتورینگ و مجموعه ای از محصولات مالی را از طریق موسسات وابسته خود ارائه می دهد و از فناوری های پیشرفته برای رفع نیاز های متنوع مشتریان خود استفاده می کند.

واکیف بانک ترکیه با بیش از 900 شعبه در سراسر کشور و بهره گیری از فناوری مدرن به مشتریان فردی و شرکتی در سراسر ترکیه خدمات ارائه می دهد. علاوه بر این، شعبه هایی در نیویورک و اربیل و همچنین دفتر نمایندگی ای در بحرین دارد. واکیف دارای شعبه هایی در بانک های وقف استرالیا، قبرس و بانک KKTC است.

زیر مجموعه های واکیف بانک ترکیه

زیر مجموعه های واکیف بانک ترکیه

موسسات زیر مجموعه بانک واکیف شامل موارد زیر است:

  1. بیمه آفتاب Güneş Sigorta A.Ş
  2. بازنشستگی و زندگی Vakıf Emeklilik ve Hayat A.Ş
  3. Vakıf Faktoring A.Ş
  4. Vakıf Finansal Kiralama A.Ş
  5. Vakıf Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş
  6. بنیاد Vakıf Menkul Kıymet Yat. Ort
  7. Vakıf Yatırım Menkul Değerler A.Ş
  8. تجارت و صنعت بازاریابی Vakıf Pazarlama San. ve Ticaret A.Ş
  9. هتل تکسیم Otelcilik A.Ş
  10. Vakıf Enerji ve Madencilik A.Ş
  11. ارزش گذاری Vakıf Gayrimenkul Değerleme A.Ş

بانک واکیف در سال 1384 برنامه تغییری را برای ارتقای کیفیت خدمات شعب خود آغاز کرد. این برنامه شامل بررسی ساعات کاری و متمرکز کردن عملیات در یک مرکز بود. از آن زمان تا کنون واکیف بانک ترکیه در زمینه رضایت مشتریان، مدیریت اسناد، توسعه مستمر، زیر ساخت ها، پروژه ها و ارائه خدمات، پیشرفت چشمگیری داشته است.

هویت سازمانی واکیف بانک در سال 1387 با موفقیت بازسازی شد. شعار های «اینجا جای توست» در سال 1388 و «بانکی که تو را می ‌فهمد» در سال 1390 نشان ‌دهنده فلسفه مشتری مداری این بانک بود. همچنین واکیف بانک پرتوان در سال ۱۳۹۶ با شعار «قدرت با توست» وارد حوزه بانکی شد.

ارزش های اصلی بانک واکیف شامل قابلیت اطمینان، مسئولیت اجتماعی، رویکرد نتیجه گرا، مدیریت کارآمد، فعال بودن، کار گروهی و وفاداری است. بانک واکیف با تعهد خود به مسئولیت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و ورزش، نمونه ای برای بخش اقتصادی در ترکیه است. این بانک با سرمایه 198 میلیارد لیر هفتمین بانک بزرگ ترکیه است که از طریق 926 شعبه و با استخدام بیش از 15000 پرسنل فعالیت می کند. آدرس سایت رسمی آن نیز www.vakifbank.com.tr است.

جمع بندی

یکی از لازمه های مهاجرت به ترکیه انتخاب یک بانک است. واکیف بانک ترکیه قدرت خود را از فرهنگ وقف می گیرد و تلاش می کند تا به تاثیرگذارترین بانک در ترکیه تبدیل شود. این بانک با تمرکز بر مدیریت دارایی های مورد اعتماد به کارآمد ترین شیوه، متعهد به حفظ ارزش هایی است که به مشتریان، کارکنان و سهامداران خود ارائه می دهد. بانک واکیف که در سال 1954 به دستور «عدنان مندرس» تاسیس شد و با سرمایه اولیه 50 میلیارد لیر به عنوان یک شرکت سهامی در ترکیه آغاز به کار کرد. شایان ذکر است این بانک جزء سه بانکی است که با سرمایه عمومی شروع به کار کرد و همه سهامداران آن ترک هستند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje