Wp Header Logo 381.png


منتشر شده در 27 فروردین 1403 ساعت 12:00


پیتربیلت 567

پیتربیلت ۵۶۷ گران ترین کامیون کمپرسی دنیا با ۲۰ میلیارد تومان قیمت محسوب شده و قیمتی مشابه با خودروهای اسپرت دارد.

پیتربیلت (Peterbilt) یکی از شرکت های بزرگ سازنده انواع کامیون ها و کشنده های سنگین است. این شرکت در سال ۱۹۳۹ تأسیس شده و مقر آن در تگزاس آمریکا قرار دارد. سری ۵۶۷ از پرطرفدارترین محصولات این شرکت بوده و از سال ۲۰۱۳ تولید می شود. این سری در رده کمپرسی های سنگین کلاس ۸ جای می گیرد. مدل های فعلی این سری از لحاظ استحکام، دوام و کاربردی بودن ارتقا پیدا کرده اند و بیش از هر زمان دیگری می توان روی آنها حساب باز کرد.

نمای جانبی پیتربیلت 567

کمپرسی پیتربیلت ۵۶۷ با آنکه ظاهر خیلی مدرنی ندارد، اما از امکانات پیشرفته ای بهره می برد که از مهم ترین آنها باید به اخطار خروج از مسیر، سیستم پایش باد تایرها و قفل های ایمنی قابل برنامه ریزی اشاره کرد. برف پاک کن این کمپرسی آمریکایی یک تکه طراحی شده و کاپوت آن اندکی به جلو شیب دارد. جلوپنجره از استیل بوده و کابین از آلومینیوم ساخته شده است.

مشخصات فنی پیتربیلت 567

در داخل کابین، داشبورد ساختاری ارگونومیک دارد و همه چیز بدون هیچ زحمتی در دسترس راننده است. اطلاعات مورد نیاز راننده در این کمپرسی سنگین توسط یک نمایشگر دیجیتال ۱۵ اینچی ارائه می شود. در تیپ پلاتینوم، پیتربیلت ۵۶۷ امکانات دیگری مثل صندلی های وینیلی، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و فرمان چند منظوره را مشتریان ارائه می کند.

دکمه های پیتربیلت 567

مدلی که تصاویر آن در این مطلب استفاده شده، نسخه Day Cab است و قسمت مخصوص خواب ندارد. این نسخه فقط با باک آلومینیومی به گنجایش ۱۱۰ گالن یا ۴۱۶ لیتر به دست خریداران می رسد. استفاده از چنین باک حجیمی باعث می شود پیتربیلت ۵۶۷ اوانایی پیمایش مسافت های طولانی را داشته باشد.

نمای پشت پیتربیلت 567

پیتربیلت ۵۶۷ به سیستم تعلیق بادی با نام Air Trac مجهز است. برای تخلیه راحت بار، درب پشتی قسمت بار این کمپرسی تا ارتفاعی بالا باز می شود. جالب اینکه به منظور نظارت بر فرایند بارگیری یا تخلیه، در قسمت بار یک دوربین مخصوص نصب شده است. تصویر این دوربین از طریق نمایشگر داخل کابین در اختیار راننده گذاشته می شود.

فرمان پیتربیلت 567

نیروی پیتربیلت ۵۶۷ توسط موتور شش سیلندر توربو دیزل ساخت شرکت کامینز تأمین می شود. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته ترکیب شده است.

نمای رو به رو پیتربیلت 567

مدل صفر کیلومتر از پیتربیلت ۵۶۷ قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار دارد. بد نیست بدانید با چنین بودجه ای می توان یک دستگاه مکلارن ۷۵۰S خریداری کرد. ناگفته نماند مدل های دست دوم این کمپرسی سنگین حدود ۲۰۰ هزار دلار ارزش دارند.

طراحی پیتربیلت 567

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje