Fotojet1910638488752669499643

پرفروش‌ترین محصول ب ام و در سال 2023، مدل X3 بود که به تعداد 350 هزار دستگاه فروخته شد. این کراس‌اور لوکس از سال 2017 عرضه شد و ثابت کرد که حتی از مدل سری 3 سدان محبوب‌تر است. اکنون ب ام و آماده شده تا در هفته‌های آینده، نسل جدید X3 را معرفی کند.

نسل جدید ب ام و X3 در نسخه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد. این مدل چند هفته آینده معرفی می‌شود و تا قبل از پایان سال به مرحله فروش خواهد رسید.

قبل از معرفی رسمی، یک پیش‌نمایش کوچک از ب ام و X3 داریم که درواقع عکس‌های نمونه‌های استتار شده است. یکی از آن‌ها نسخه پلاگین هیبرید و دیگری M پرفورمنس است. نسخه پرفورمنس، چهار خروجی اگزوز دارد.

ب ام و X3 با عملکرد سطح بالا، از نام M40i دور می‌شود تا برای M50 جا باز کند. حرف i از انتهای آن حذف شده و طبق شایعات، این اولین مدل بنزینی است که حرف i را حذف کرده است. درواقع این حرف به تزریق سوخت اشاره داشت. اما در این میان، حرف d آخر نسخه‌های دیزلی و حرف e آخر نسخه‌های پلاگین‌هیبرید، باقی می‌ماند.

نسخه برقی این مدل در آمریکا عرضه نخواهد شد؛ حداقل در ابتدای ورود آن به آمریکا نمی‌رود. ب ام و اعلام کرده که X3 جدید با باتری‌های ارتقا یافته عرضه می‌شود تا برد حرکتی بیش‌تری داشته باشد.

ب ام و X3 مدل سال 2025 اکنون با کد G45 شناخته می‌شود. این محصول، بدنه‌ای صاف‌تر دارد که زیر پوشش استتاری پنهان شده است. ب ام و ضریب درگ این مدل را از عدد 0.29 به 0.27 رسانده است  که باعث بهره‌وری سوخت نیز می‌شود.

این نسل، نسبت به نسل G01، شیار عریض‌تری دارد و در اکسل عقب کاهش می‌یابد. مهندسان این خودروساز توانستند استحکام را افزایش دهند و با آنتی‌رول بارهای ارتقا یافته، سواری را جذاب‌تر کنند.

مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه بیش‌تر، گزینه اختیاری شاسی تطبیق‌پذیر را با کمک‌فنرهای الکترونیکی سفارش دهند. تغییر دیگر، نسبت فرمان مستقیم‌تر برای راحتی بیش‌تر و جدیدترین فناوری‌های ایمنی و کمک راننده است. ب ام و مطمئن است که X3 جدید، تمام تست‌های ایمنی سازمان تست تصادف  Euro NCAP را با نمرات بالا پشت سر خواهد گذاشت.

در این مدل باید انتظار یک داشبورد ساده با چند دکمه را داشته باشید. درواقع همانند مدل‌های امروزی ب ام و، اکثر عملکردها از طریق نمایشگر مرکزی انجام می‌شود.

نسل جدید ب ام و X1 نسبت به نسل قبلی خود بسیار بزرگ‌تر شده و 177 اینچ طول دارد. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا ابعاد X3 جدید نیز نسبت به نسل قبلی خود بیش‌تر شده تا حد فاصل دو مدل خودرو حفظ شود.

برای تولید مدل iX3 نیز برنامه‌ریزی شده است. این نسخه با X3 کاملا متفاوت خواهد بود. این محصول سال بعد معرفی خواهد شد و طبق پلتفرم Neue Klasse ساخته می‌شود. این دو مدل بسیار متفاوت هستند و داشبورد iX3 نیز بسیار متفاوت و طبق نسل دهم iDrive خواهد بود.

ب ام و اخیرا پیش نمایشی از iX3 را تحت نام ویژن نئو کلاس X ارائه داده است. این کانسپت یک نمایشگر بزرگ در مرکز کابین دارد و برای راننده نمایشگری تعبیه نشده است. به جای نمایشگر مقابل راننده، هدآپ دیسپلی بزرگ و سرتاسری در نظر گرفته شده است. 

می‌توان حدس زد که نسخه برقی، جادارتر خواهد بود و فاصله محوری بیش‌تری دارد، اما هنوز هیچ اطلاعاتی رسمی نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje