1 01 Desktop

نمایشگاه خودرو شیکاگو هرساله در ماه فوریه در مرکز کنفرانس مک کورمیک برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی در آمریکای شمالی به حساب می‌آید که در آن، انواع خودروهای مدرن و جدید و همین‌طور ماشین‌های کلاسیک از برندهای مطرح جهانی به عرضه عموم درمی‌آیند. برخلاف سال‌های گذشته، نمایشگاه شیکاگو امسال تنها میزبان دو خودروی جدید، یعنی مدل‌های ۲۰۲۵ کیا K5 و کارنیوال بود. با این وجود، حضور مدل‌های جالب، از ابرخودروهای شیک گرفته تا ماشین‌های الکتریکی آینده‌نگرانه، هیجان کافی را در چهره بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

به نظر می‌رسد فرایند تولید تسلا سایبرتراک هرچند با تاخیر، ولی بدون مشکل پیش می‌رود. این هیولای پرابهت با بدنه صاف و ورقه‌ای خود در نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۲۴ حاضر شد و بازدیدکنندگان بالاخره توانستند نگاهی به ظاهر و باطن آن بیندازند. فضای داخلی سایبرتراک دارای تریم تیره و نرم است و تزئینات مینیمال با سبک تسلا در آن مشاهده می‌شود. البته جزئیات جالبی در کابین وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محفظه داشبورد یا همان گلوباکس کشویی در مقابل صندلی شاگرد راننده اشاره کرد. احتمالا در آینده نزدیک، این خودرو تمام برقی ۸۴۵ اسب بخاری وارد فاز تست درایو می‌شود.

کیمرا EVO37

کیمرا EVO37

کیمرا EVO37 بدون شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ به حساب می‌آید که یک کپی بدون نقص از خودروی مسابقه‌ای Lancia 037 است. بدنه خودرو از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده و سنگینی آن به ۱۰۴۳ کیلوگرم می‌رسد. در زیر کاپوت، یک موتور ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر جاسازی شده که از همان بلوک اصلی استفاده می‌کند، هرچند با سوپرشارژر و توربوشارژر تقویت شده است. این موتور حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به وسیله گیربکس ۶ سرعته، چرخ‌های عقب خودرو را به حرکت می‌اندازد. تنها ۳۷ دستگاه کیمرا EVO37 ساخته شده که هر یک با حداقل قیمت ۶۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسند.

تویوتا کانسپت تاکوما X-Runner

تویوتا کانسپت تاکوما X-Runner

کانسپت تاکوما X-Runner نخستین بار در پاییز سال گذشته در نمایشگاه SEMA به عرضه درآمد. تویوتا در شیکاگو نه تنها بار دیگر کانسپت X-Runner را به نمایش درآورد، بلکه موتور آن را روشن کرد تا حضار بتوانند صدای خروجی از اگزوز آن را بشنوند. این ماشین از نسخه ۴۲۱ اسب بخاری موتور ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر توئین توربوشارژ به‌کاررفته در توندرا استفاده می‌کند. این موتور اگرچه کمی کوچک به نظر می‌رسد، ولی باعث خروج صدای جذاب و گوش‌نوازی از اگزوز می‌شود. ارتفاع پایین سیستم تعلیق و سپرهای جدید باعث شده ایکس-رانر ظاهری تهاجمی و خشن به خود بگیرد و تویوتادوستان را عاشق خود کند.

ولوو P1800 Cyan

ولوو P1800 Cyan

ولوو P1800 سیان بدون تردید یکی از زیباترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ شمرده می‌شود. در حقیقت مدل پی۱۸۰۰ یکی از زیباترین محصولات ولوو است و نسخه سیان، این زیبایی را به اوج می‌رساند. بد نیست بدانید Cyan نام تیم ولوو در مسابقات قهرمانی جهان خودروی تورینگ بود که قبلا با نام پولستار شناخته می‌شد. در هر صورت، P1800 سیان از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد. جالب اینکه خودرو سوئدی ۱۰۹۹ کیلوگرمی فاقد سیستم‌های کنترل کشش، کنترل پایداری و ترمز ABS است. با این وجود، برچسب قیمت ۷۰۰ هزار دلاری، برق از سر خریدار می‌پراند.

لامبورگینی کونتاش LPI 800-4

لامبورگینی کونتاش LPI 800-4

لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ نام کونتاش را احیا کرد. این ماشین بر پایه اونتادور ساخته شده و قوای محرکه خود را از یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر دریافت می‌کند. کونتاش جدید به‌طور قابل توجهی کم‌ارتفاع و مسطح است و علیرغم حفظ برخی المان‌های مدل کلاسیک، ظاهر آن آیرودینامیک‌تر شده است. لامبورگینی تنها ۱۱۲ دستگاه از مدل جذاب کونتاش LPI 800-4 را ساخته و این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی درب‌های ماشین داشته باشد.

جی ام سی هامر EarthCruiser

جی ام سی هامر EarthCruiser

در لیست جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ می‌توان به نسخه ارث کروزر پیکاپ برقی هامر اشاره کرد. جی ام سی سال گذشته با شرکت تجهیزاتی EarthCruiser وارد همکاری شد تا نسخه کمپینگ پیکاپ Hummer EV SUT را تولید کند. بدنه فیبرکربنی خودرو دارای یک سقف پاپ-آپ است که به نوعی آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد. بلندی این سقف به حدی می‌رسد که فضای کافی برای ایستادن کامل یک فرد بالغ در کابین به وجود آید. این کابین مناسب برای یک نفر است و شامل یخچال، سینک، اجاق گاز و آبگرمکن می‌شود. استفاده از این تجهیزات روی برد پیمایشی خودرو الکتریکی تاثیر می‌گذارد. پکیج ارث کروزر روی تمام پیکاپ‌های هامر برقی SUT قابل نصب است.

هوندا CR-V هیبرید ریسر

هوندا CR-V هیبرید ریسر

هوندا با چندین مدل CR-V و همین‌طور مدل هیبریدی Racer پا به نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۲۴ گذاشت. یک موتور توئین توربوی ۲.۲ لیتری ۶ سیلندر IndyCar، تعلیق و ترمز عقب IndyCar و تعلیق و ترمز جلو NSX GT3 آکورا در زیر کالبد این اسپرت ژاپنی جاسازی شده‌اند. پیشرانه خودرو با گیربکس ۶ سرعته Xtrac و همین‌طور یک سیستم هیبریدی آزمایشی متشکل از یک موتور الکتریکی و یک ابرخازن، جفت شده است.

فورد F150 نسخه Lightning Switchgear

فورد F150 نسخه Lightning Switchgear

نسخه Lightning Switchgear پیکاپ فورد F150 جدیدترین محصول الکتریکی فورد است که می‌توان آن را به یک آزمایشگاه متحرک برای بررسی قابلیت‌های آفرود تشبیه کرد. پیشرانه دو موتوره این خودرو حدود ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و هر چهار چرخ را به حرکت می‌اندازد. عمده‌ترین تغییرات اعمال‌شده در سوییچ‌گیر عبارت‌اند از رکاب عریض‌تر، تعلیق سفارشی، گلگیرهای Fox و تایرهای ۳۷ اینچی نیتو  Ridge Grappleروی رینگ‌های ۱۸ اینچی بیدلاک.

رولزرویس اسپکتر

رولزرویس اسپکتر

خودروهای رولزرویس باید در کمال آرامش و سکوت حرکت کنند و به همین خاطر یک پیشرانه الکتریکی، بهترین گزینه برای برند بریتانیایی به حساب می‌آید. اسپکتر، نخستین خودرو برقی رولزرویس است، ولی همانند کوپه فانتوم، کاپوت کشیده و درب‌های بزرگی دارد. پیشرانه الکتریکی این خودرو قادر به تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن.متر گشتاور است و می‌تواند بدنه تقریبا ۳۰۰۰ کیلوگرمی را به راحتی جابجا کند. با توجه به کابین لوکس، خوش‌ساخت و مجهز، جای تعجبی ندارد که ماشین برقی Spectre با قیمت پایه ۴۲۲،۷۵۰ دلار عرضه‌شده است.

سوبارو GL واگن ۱۹۸۳

سوبارو GL واگن ۱۹۸۳

مدل ۱۹۸۳ سوبارو GL Wagon یکی دیگر از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. البته نسخه حاضر در نمایشگاه، همان خودروی وحشی در مجموعه Hoonigan’s Gymkhana یوتیوب است که توسط تراویس پاسترانا (راننده رالی) از بین موانع مختلف عبور می‌کند، در حالی که درون ابر غلیظی از دود لاستیک غرق شده است. بدنه جی‌ال واگن کاملا از جنس کربن فیبر است و به وسیله یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ ۸۶۲ اسب بخاری حرکت می‌کند. مدل ۱۹۸۳ سوبارو GL واگن با آن ظاهر جعبه‌ای و کلاسیک، به‌طور چشمگیری در میان خودروهای برقی آئرودینامیکی، جلب‌توجه می‌کرد.

نتیجه گیری

در نمایشگاه خودرو شیکاگو امسال تنها دو خودروی جدید رونمایی شدند، ولی مدل‌های متعددی همچون جی ام سی هامر EarthCruiser، لامبورگینی کونتاش LPI 800-4، کیمرا EVO37 و… بازدیدکنندگان را سرگرم و مجذوب خود ساخته بودند. در این مقاله تلاش شده تا جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ معرفی شوند و به سبب اقتضای حوصله خواننده تنها به ذکر نام ۱۰ مورد از آن‌ها بسنده کرده‌ایم. مدل ۲۰۲۴ تویوتا لندکروزر، نسخه جدید تسلا مدل ۳، مدل ۲۰۲۵ کادیلاک اسکالید IQ و مدل‌های ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا و النترا از دیگر ماشین‌هایی هستند که به آمریکای شمالی آمدند و در معرض بازدید عموم قرار گرفتند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje