به گزارش صنعت ماشین،

 سازمان تاکسیرانی شهر تهران و شرکت خودروسازی کرمان موتور، برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی موافقت‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

جزئیات همکاری کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی

مدیرعامل شرکت کرمان موتور در این باره گفت: تولید انبوه داخلی خودرویی که تاییدیه‌های لازم را گرفته از ۳ ماه آینده آغاز می‌شود. سامان فیروزی افزود: وقتی این خودرو را تولید داخل می‌کنیم با تعرفه صفر گمرک به فروش می‌رسد، همچنین معافیت از ارزش افزوده یکی دیگر از مزایای این خودروهاست که باعث کاهش ۱۳۰ میلیون تومانی قیمت هر خودرو می‌شود.

 مدیرعامل شرکت کرمان موتور گفت: برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودرو‌های برقی هم راه اندازی کردیم ،همچنین این خودرو‌ها ۲۰۰ هزار کیلومتر و ۵ سال گارنتی دارند بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی پس از امضای موافقت‌نامه همکاری مشترک با مدیرعامل شرکت کرمان موتور گفت: بر اساس این موافقت نامه، خودرو‌های برقی جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

شادی مالکی افزود: برای این اقدام، تاکسیرانی فراخوانی را با هماهنگی شرکت‌های خودروسازی منتشر می‌کند و بعد از انتشار این فراخوان، رانندگان تاکسی با شرکت خودرو ساز مرتبط می‌شوند و قراردادی هم بین تاکسیرانی و تاکسیرانان برای تسهیل گری منعقد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه خودروی برقی دیگری که با همکاری مپنا برای ورود ان تلاش کردیم تا سه ماه دیگر به نتیجه می‌رسد، افزود: با مزایای در نظر گرفته شده با پیش پرداخت صفر، تاکسیران می‌تواند این خودرو را خریداری کند و این خودرو برقی سواری و سایز سمند و قیمت آن حدود ۸۰۰ میلیون است.

شادی مالکی افزود: باتوجه به بررسی‌های کارشناسی بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های تاکسی ما فرسوده است و باعث ایجاد مشکل می‌شود بنابراین در بحث نوسازی ناوگان ما تا مرز ۴۰ هزار خودرو امکان جایگزینی خودروی برقی با فرسوده دیزلی را داریم. 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje