Wp Header Logo 427.png


منتشر شده در 28 فروردین 1403 ساعت 11:00


تولید پیکاپ فورد

فورد بزرگ ترین سازنده خودروهای پیکاپ در جهان محسوب می شود. این شرکت آمریکایی در هر ۳۳ ثانیه یک پیکاپ تولید می کند!

به گزارش آخرین خودرو، پیکاپ های فورد در در سه کارخانه مختلف تولید می شوند. این شرکت اخیراً با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی از کارکنان این کارخانه ها تقدیر کرده است. خانواده پیکاپ های فورد شامل مدل های موریک، رنجر، F-150 درون سوز، F-150 برقی یا همان لایتنینگ و سری سوپر دیوتی می شود.

شاید بدانید فورد ۴۷ سال است که بر بازار پیکاپ ها حکمرانی می کند. از سال ۱۹۷۷ به این طرف، سری F فورد همواره عنوان پرفروش ترین پیکاپ آمریکا را از آن خود کرده است. محبوب ترین پیکاپ این شرکت F-150 است. این پیکاپ اکنون در نسل چهاردهم خود به سر می برد. در کنار تولید مدل های استاندارد، فورد از سال ۲۰۱۰ نسخه پرفورمنس پیکاپ های خود را نیز عرضه می کند.

فورد در هر 33 ثانیه یک خودروی پیکاپ تولید می کند

سری F فورد آنقدر پرطرفدار و پرفروش است که سالانه ۴۱ میلیارد دلار درآمد را نصیب کمپانی می کند. این سری در سال ۲۰۲۲ به رکورد فروش ۴۰ میلیون دستگاه پیدا کرد. نسل کنونی F-150 در ژوئن ۲۰۲۰ معرفی شده؛ با وجود شباهت کلی به نسل قبلی، فورد (Ford) تأکید دارد تمامی پنل های بدنه این نسل جدید هستند. این نسل با موتورهای بنزینی ۲.۷، ۳.۳ و ۳.۵ لیتری و موتورهای دیزلی ۳ و ۵ لیتری تولید می شود. فارغ از نوع موتور، گیربکس پیشرفته ۱۰ سرعته نیرو را به چرخ ها منتقل می کند.

پیکاپ برقی فورد

فورد اولین پیکاپ تمام الکتریکی تاریخ خود را با نام F-150 لایتنینگ در می ۲۰۲۱ معرفی کرد. به فاصله کوتاهی پس از رونمایی، این خودرو به پرفروش ترین پیکاپ برقی آمریکا تبدیل شد.

بزرگترین سازنده پیکاپ

کوچک ترین پیکاپ فورد، مَوریک نام دارد. قیمت این پیکاپ پایین رده از ۲۳,۸۱۵ دلار شروع می شود. یک رده بالاتر از موریک، پیکاپ رِنجر حضور دارد که برای خرید آن باید حداقل ۳۲,۶۷۰ دلار پرداخت کرد. پس از رنجر به مدل بسیار محبوب F-150 می رسیم که قیمت ارزان ترین نسخه آن از ۳۶,۷۷۰ آغاز می شود. نسخه برقی این مدل هم ۴۹,۹۹۵ دلار قیمت دارد. مدل پایه از سری سوپر دیوتی با پرداخت ۴۴,۹۷۰ دلار قابل خرید است، اما قیمت نسخه پرچمدار این سری یعنی F-450 Limited تا صد هزار دلار بالا می رود.

ناگفته نماند طبق آمار فورد در سال گذشته موفق شده ۱,۰۸۱,۷۷۷ دستگاه از سری F را به فروش برساند.

تولید پیکاپ

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje