Fotojet1871638487941067183896

باورش سخت است که Zonda افسانه‌ای سال 1999 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. سوپراسپرتی که نسخه‌های مختلف آن تا پایان سال 2022 هم‌چنان روی خط تولید قرار داشت.

با این‌که فکر می‌کردیم دیگر به پایان داستان این سوپراسپرت محبوب رسیده‌ایم، پاگانی با معرفی کانسپت Alisea بیست و پنجمین سالگرد این خودروی حماسی را جشن گرفت. در پروسه توسعه این خودرو موسسه طراحی اروپا IED نیز حضور داشته است.

کانسپت پاگانی آلیشا

این خودرو که Alisea (با تلفظ آلیشا) نام دارد، در مقیاس 1:1 توسط دوره کارشناسی ارشد IED در تورین اجرا شده است. سطوح صاف و صیقلی با حذف دریچه‌های بزرگ هوا که معمولاً روی خودروهای سوپراسپرت رایج هستند، عملکرد آیرودینامیک آن را به حداکثر رسانده است.

قوس‌های برآمده روی چرخ و یک انحنای بزرگ در قسمت عقب که دقیقاً به اندازه زوندای استاندارد است، عرض خودرو را به بیش از 2 متر افزایش داده است. پاگانی جدید با طول 4521 میلی‌متر کمی طویل‌تر از زوندای استاندارد است. البته با ارتفاع 1069 میلی‌متری کمی کوتاه‌تر از منبع الهام خود به نظر می‌رسد.

حالت کابین با شیشه‌های محدب آلیشا را شبیه به خودروهای کلاس C در رقابت‌های استقامتی دهه 80 کرده است. در مقایسه با زوندا، آینه‌ها کمی باریک‌تر و نسبت به محل قبلی بالاتر تعبیه شده‌اند. البته در این خودرو اثری از فناوری مدرن دوربین دیجیتال به جای آینه جانبی نیست.

کانسپت پاگانی آلیشا

چراغ‌های چهارگانه عقب حالا حالتی مدرن‌تر پیدا کرده است. این ترکیب بیننده را به یاد زوندا R می‌اندازد.

پاگانی آلیشا به لطف طراحی جدید بدنه خود نسبت به آیرودینامیک پیچیده زوندا، ساده‌تر است. حتی اگر این محصول را با Huayra مقایسه کنیم می‌توانیم شباهت‌های کلی را کشف کنیم.

همان‌طور که انتظار می‌رود از این محصول تنها یک دستگاه ساخته شده است و طبیعتاً قیمتی نامتعارف خواهد شد؛ اما شاید با افزایش تقاضا شرکت پاگانی متقاعد شود که نسخه نهایی آن را هم تولید کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje