1 01 Desktop

در دور جدید واردات خودرو، شرکت ماهان صنعت تصمیم به عرضه تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴ گرفته است. این خودرو در اصل نسخه فیس لیفت تویوتا راوفور نسل پنجم به حساب می‌آید که توسط شرکت چینی GAC یا همان جی ای سی تولید می‌شود. این کراس اوور بر پایه پلتفرم مشترک با تویوتا کمری ساخته شده و ویژه بازار چین است. با توجه به قیمت پایه بالای آن، در دور جدید واردات صرفا جانبازان می‌توانند نسبت به ثبت نام این خودرو وارداتی اقدام کنند.

مزایا و معایب

+ اعتبار برند تویوتا

+ استهلاک کمتر موتور تنفس طبیعی

+ طراحی ظاهری قابل قبول

+ کابین جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ سطح مناسب امکانات و آپشن‌ها

– واردات و عرضه محدود

– افزایش قیمت شدید در بازار آزاد

مشخصات فنی

تویوتا وایلدلندر وارداتی ماهان صنعت دارای یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر است که قدرتی برابر ۱۶۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۶ نیوتن.متر را به کمک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دنده ۱۰ سرعته شبیه‌سازی‌شده ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت تویوتا وایلد لندر برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است و شتاب صفر تا صد آن نیز احتمالا نزدیک به ۱۰ ثانیه خواهد بود.

در مورد مصرف سوخت تویوتا وایلدلندر با موتور ۲ لیتری می‌توان انتظار داشت این کراس اوور ژاپنی-چینی حدود ۸ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور متوسط سوخت نیاز داشته باشد. وجود سیستم‌های تعلیق مستقل در جلو و عقب این خودرو هم باعث می‌شود تا هندلینگ و پایداری وایلدلندر در سر پیچ‌ها نسبتا بهتر از بسیاری خودروهای کراس اوور با سیستم تعلیق یکپارچه در محور عقب باشد و احتمال در رفتن عقب خودرو یا تکان‌های عرضی خطرناک در آن کمتر است.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۶۶۵ میلیمتر
عرض ۱۸۵۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۸۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۹۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۶۴۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۵۸۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۵ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴

همان‌طور که اشاره کردیم تویوتا وایلد لندر، نسخه فیس لیفت از نسل پنجم راو فور به حساب می‌آید، بنابراین فرم و استایل ظاهری آن شاید کمی قدیمی احساس شود، اما اصالت و پختگی خاصی در آن به چشم می‌خورد که قطعا نسبت به بسیاری از خودروهای چینی بازار مورد استقبال بیشتر مشتریان قرار خواهد گرفت.

استایل بدنه حالت هندسی و کمی کلاسیک دارد که قاطعیت و زمختی یک شاسی بلند واقعی ژاپنی نظیر نسل‌های جدید تویوتا پرادو یا لندکروزر را در ذهن بیننده به وجود می‌آورد. به هر حال این سبک طراحی نسبتا خشن و جذاب برای بازار ایران که محصولات جدید تویوتا را در سالیان اخیر به خود ندیده، کاملا مناسب است و قطعا مشتریان و هواداران زیادی برای این ماشین در بازار ایران به وجود خواهد آمد.

طراحی داخلی

کابین تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴

نمای داخلی تویوتا وایلدلندر چیز عجیب و غریب و مدرنی نیست، اما کاملا با طراحی بیرونی این خودرو و سطح انتظار مشتریان هماهنگی دارد. داشبورد با انحناهای پیچیده احاطه نشده، ولی ظرافت و اصالت خاصی در این سبک طراحی دیده می‌شود که قطعا همچون نمای بیرونی با سطح سلیقه مشتریان همخوانی خواهد داشت.

متریال استفاده‌شده درون کابین کاملا باکیفیت و مورد قبول به نظر می‌رسد. همچنین میزان فضای کابین نیز با توجه به فاصله محوری مناسب این خودرو، جادار و متناسب برای حضور ۵ نفر بزرگسال خواهد بود. میزان فضای صندوق عقب تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴ برابر ۵۸۰ لیتر است که نوید یک محفظه بزرگ و کاملا جادار را به کاربران می‌دهد.

آپشن ها و امکانات

در مورد میزان امکانات موجود در وایلدلندر باید بدانید که با توجه به افزایش سقف قیمتی واردات خودرو برای جانبازان، حالا امکان عرضه نسخه‌های فول‌آپشن محصولات مختلف در کشور وجود دارد. بر این اساس تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴ امکاناتی مثل سانروف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، چراغ‌های LED، دیلایت و اتولایت، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای به اضافه ایربگ زانو راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ترمز پارک برقی، کروز کنترل هوشمند، دستیار کمکی تغییر خط، مانیتورینگ پانورامیک، رادار پارک و نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی را در خود جا داده است.

قیمت تویوتا وایلدلندر در بازار

نمای عقب تویوتا وایلدلندر ۲۰۲۴

قیمت تویوتا وایلدلندر نسخه فول آپشن در بازارهای جهانی چیزی حدود ۳۰ هزار دلار است. بنابراین از آنجا که باید با تعرفه و عوارض گمرکی اندک به دست جانبازان متقاضی برسد، احتمالا قیمت آن برای ثبت نام‌کنندگان با احتساب دلار ۶۰ هزار تومانی چیزی نزدیک به ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

اما در بازار آزاد مبالغی نزدیک به چندین میلیارد تومان هم برای این خودرو طلب خواهد شد، چراکه ورود این دست محصولات به کشور محدود است و با توجه به اصالت برند، قیمت این خودروها در بازار آزاد به چندین برابر ارزش اصلی آنها می‌رسد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: حسین باباپور

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje