Wp Header Logo 431.png


منتشر شده در 27 فروردین 1403 ساعت 16:00


سدان برقی وولینگ استارلایت

شرکت وولینگ ثبت سفارش برای مدل جدید استارلایت را آغاز کرده است. این سدان تمام الکتریکی در دو نسخه و با قیمت های ۱۰۹,۸۰۰ و ۱۱۹,۸۰۰ یوان به فروش می رسد. با نرخ روز ارز این ارقام معادل ۱ و ۱.۱ میلیارد تومان هستند.

وولینگ استارلایت پیش از این و از ماه دسامبر در نسخه هیبریدی شارژی (PHEV) وارد بازار شده و توانسته رکورد فروش ۵۰,۸۸۸ دستگاهی را ثبت کند. این خودرو بر اساس پلتفرمی پیشرفته با نام تیانیو توسعه پیدا کرده است. جالب اینکه این پلتفرم با انواع پیشرانه های تمام الکتریکی، هیبریدی شارژی، هیبریدی و EREV سازگاری دارد.

وولینگ استارلایت

طراحی بیرونی و ابعاد

از لحاظ نمای ظاهری، نسخه برقی استارلایت تفاوت هایی جزئی با نسخه هیبریدی شارژی دارد. به دلیل بهره مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، در این نسخه جلوپنجره مشبک جای خود را به جلوپنجره ای بسته داده و چراغ های روشنایی در روز حالا دارای فرمی مشابه با حرف L هستند. در نمای جانبی و نمای عقب تغییر خاصی به چشم نمی خورد.

نمای جانبی وولینگ استارلایت

با ۴۸۳۵ میلیمتر طول، ۱۸۶۰ میلیمتر عرض، ۱۵۱۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلیمتر، وولینگ استارلایت در دسته سدان های سایز متوسط قرار گرفته و جثه ای مشابه با کیا اپتیما یا تویوتا کمری دارد. این خودرو با رعایت مباحث آیرودینامیک طراحی شده و ضریب درگ آن ۰.۲۲۸ است. وولینگ (Wuling) این سدان برقی را در چهار رنگ قرمز، خاکستری، مشکی و طلایی عرضه می کند.

نمای پشت وولینگ استارلایت

طراحی داخلی

کابین وولینگ استارلایت برقی، طراحی ساده اما مدرنی دارد. در نسخه پایین رده داشبورد این خودرو در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی است. اما در نسخه پرچمدار، سیستم سرگرمی از طریق یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی کنترل می شود. در هر دو نسخه از نمایشگر ۸.۸ اینچی در پشت فرمان استفاده شده است. فرمان D شکل، صندلی برقی راننده با امکان تنظیم در ۶ جهت، پورت های متعدد USB برای شارژ دستگاه های مختلف، رابط ایزوفیکس، ۱۴ محفظه و صندوق عقب ۵۴۰ لیتری از دیگر ویژگی های قابل ذکر استارلایت هستند.

فضای داخلی وولینگ استارلایت

مشخصات فنی وولینگ استارلایت

موتور برقی به کار رفته در وولینگ استارلایت ۱۰۰ کیلووات یا ۱۳۴ اسب بخار قدرت تولید می کند. این موتور می تواند استارلایت را به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بسته به تیپ، انرژی مورد نیاز توسط پک باتری ۴۱.۹ یا ۵۴.۳ کیلووات ساعتی تأمین می شود. این باتری ها از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند و مطابق با استاندارد چینی CLTC امکان پیمایش ۴۱۰ و ۵۱۰ کیلومتر مسافت با آنها وجود دارد. با توجه به ظرفیت باتری ها، این ارقام خیلی خوشبینانه به نظر می رسند.

رنگبندی وولینگ استارلایت

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje