Wp Header Logo 496.png


منتشر شده در 29 فروردین 1403 ساعت 13:00


افزایش صادرات خودرو

خودروسازان و شرکت های چینی به دنبال خرید کشتی های بزرگ مخصوص حمل خودرو هستند. علت اصلی این موضوع به افزایش قابل توجه صادرات مدل های برقی خودرو مربوط می شود.

به گزارش آخرین خودرو، داده های موجود حکایت از آن دارد که اگر چین با شتاب فعلی به پیشرفت های خود ادامه دهد، تا سال ۲۰۲۸ به چهارمین کشور از لحاظ بزرگی ناوگان کشتی های مخصوص حمل خودرو تبدیل خواهد شد. این کشور در حال حاضر مالک ۳۳ کشتی مخصوص حمل خودرو است و رتبه هشتم را در اختیار دارد. در این حوزه ژاپن با دارا بودن ۲۸۳ کشتی صدرنشین بوده و نروژ با ۱۰۲ کشتی حائز رتبه دوم است. کره جنوبی و جزیره نیمه خودمختار من (Isle of Man) هم به ترتیب با ۷۲ و ۶۱ کشتی در رده های بعدی قرار دارند.

طبق گزارش های معتبر، شرکت های چینی ۴۷ کشتی سفارش داده و منتظر دریافت آنها هستند. برای درک بهتر از حجم این تعداد سفارش، باید گفت چنین رقمی معادل یک چهارم کل سفارش های ثبت شده به حساب می آید. سایک، چری و بی وای دی از جمله شرکت های چینی خریدار کشتی های بزرگ هستند؛ نام شرکت های دیگری مثل COSCO و China Merchants نیز در بین خریداران این نوع کشتی ها دیده می شود.

پس از دریافت سفارش ها، سهم چینی ها از ناوگان کشتی های بزرگ مخصوص حمل خودرو، از ۲.۴ درصد به ۸.۷ درصد افزایش خواهد یافت. انتظار می رود این موضوع شرکت های چینی را به ایجاد مسیرهای تجاری جدید و اختصاصی ترغیب کند.

خرید کشتی صادرات خودرو

افزایش تعرفه های کشتیرانی از یک سو و حمایت های دولت محلی از سوی دیگر، خودروسازان چینی را به خرید کشتی های اختصاصی خود تشویق می کند. تا همین اواخر سال ۲۰۲۳، هزینه اجاره یک کشتی با ظرفیت حمل ۶۵۰۰ خودرو، روزانه ۱۱۵ هزار دلار بود. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ هفت برابر شده است.

شاید بدانید چین سال گذشته موفق شد با عبور از ژاپن، به بزرگ ترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شود. بر اساس آمارهای موجود، بی وای دی توانسته در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۴۰ هزار خودرو به کشورهای مختلف صادر کند. این تعداد معادل تقریباً ۸ درصد از فروش جهانی بی وای دی می شود. برای سال ۲۰۲۴ این شرکت صادرات ۴۰۰ هزار خودرو را هدفگذاری کرده است.

چین به دلیل هزینه پایین تولید در جذب شرکت های خارجی موفق عمل کرده است. خودروسازان بزرگی مثل فولکس واگن و تسلا اکنون بخش قابل توجهی از محصولات خود را در این کشور مونتاژ و به سایر بازارها صادر می کنند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje