Wp Header Logo 501.png
بازگشت آلفارومئو 4C

شرکت آلفارومئو در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت مدل ۴C را بازنشسته کند. اما این خودروی جذاب پس از ۴ سال بازگشتی غیرمنتظره دارد. معرفی آبارث Classiche 1300 OT در ادامه این مقاله.

به گزارش آخرین خودرو، بخش هریتج (Heritage) گروه خودروسازی استلانتیس به مناسبت هفتاد و پنج سالگی بخش آبارث آلفارومئو ۴C را احیا کرده است. خودرویی که معرفی شده، در حقیقت Classiche 1300 OT نام دارد و به احترام مدل کلاسیک  OT 1300  متعلق به سال ۱۹۶۵ توسعه یافته است.

آلفارومئو 4C

آبارث ۱۳۰۰ OT در مقایسه با آلفارومئو ۴C از لحاظ چهره و نمای ظاهری تفاوت هایی دارد. شاخص ترین تفاوت در نمای روبرو قابل مشاهده است، جایی که چراغ ها فاقد قاب مجزا بوده و از سپری جدید استفاده شده؛ این خودرو با الهام از مدل کلاسیک و خودروهای مسابقه ای دهه ۶۰ میلادی به توری عقب و ورودی هوای سقفی مجهز شده است. توری بزرگ موجود در حد فاصل چراغ های عقب نوشته آبارث را روی خود دارد. سیستم اگزوز نسخه اصلی آلفارومئو ۴C شامل دو خروجی در گوشه های سپر می شود. اما در آبارث ۱۳۰۰ OT یک خروجی ذوزنقه ای شکل که در قسمت میانی سپر نصب شده، گازهای حاصل از احتراق را به بیرون انتقال می دهد. اگر با دقت به تصاویر این خودرو نگاه کنید، اثری از لوگوی آلفارومئو نخواهید یافت.

معرفی آبارث Classiche 1300 OT

آبارث Classiche 1300 OT بدنه ای از جنس فیبرکربن دارد. در رابطه با قیمت و مشخصات فنی این خودرو حرفی به میان نیامده، اما به احتمال قوی پیشرانه آن با ۴C مشترک است. ناگفته نماند با وجود توقف تولید در سال ۲۰۲۰ و حذف از بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹، نام این خودرو در لیست آمار فروش مربوط به سال ۲۰۲۳ دیده می شود.

خودرو آبارث Classiche 1300 OT

شایان ذکر است پیش از این و در سال ۲۰۲۱ نیز آلفارومئو ۴C در قالب مدل دیگری با نام آبارث Classiche 1000 SP احیا شده بود. این مدل قبل از آنکه بخش FCA Heritage به مالکیت گروه استلانتیس در بیاید، طراحی و تولید شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje