Wp Header Logo 508.png

بازار خودرو در فروردین ماه 1403 شاهد نوسانات زیادی بود و عوامل مختلفی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشتند.

به گزارش مجله ماشین، بازار خودرو در فروردین ماه امسال شاهد رشد قیمت‌ها بود، به طوری که قیمت خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷ میلیون تومان (معادل ۷.۱ درصد) و محصولات مونتاژی ۲۸.۸ میلیون تومان (معادل ۱.۸ درصد) افزایش یافت.

عوامل موثر در رشد ۷ درصدی قیمت خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۳

با نزدیک شدن به موعد اعلام قیمت‌های جدید خودرو توسط سازمان حمایت، بسیاری از خریداران در انتظار رشد قیمت‌ها بودند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا و در نتیجه رشد قیمت‌ها شد. نوسانات نرخ ارز در فروردین ماه نیز بر قیمت خودروها تاثیر گذاشت.  چالش‌های منطقه‌ای و تنش‌های بین‌المللی در اواخر فروردین ماه باعث شد قیمت‌ها به اوج خود برسد.

جزئیات نوسانات قیمت خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۳

شاهین بیشترین افزایش قیمت (۷۰ میلیون تومان) را در بین خودروهای داخلی داشت.
پژو پارس LX با ۶۵ میلیون تومان رشد قیمت در رتبه دوم قرار گرفت.
کمترین افزایش قیمت مربوط به پژو پارس سال بود (۱۵ میلیون تومان).
در بین خودروهای مونتاژی، چری آریزو ۵ با ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت، بیشترین افزایش را تجربه کرد.
هایما S7 تنها خودرویی بود که در فروردین ماه با کاهش قیمت (۱۰ میلیون تومان) مواجه شد.

اگر اتفاق سیاسی غافلگیرکننده‌ای رخ ندهد و قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو افزایش نیابد، ممکن است شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها باشیم. با این حال، احتمال افزایش قیمت رسمی خودرو در آینده نزدیک وجود دارد که می‌تواند مجدداً به موجی از رشد قیمت‌ها در بازار منجر شود. همچنین، تحولات در روابط بین‌المللی و اوضاع سیاسی می‌تواند بر بازار خودرو تاثیر بگذارد.بازار خودرو در فروردین ماه با نوسانات زیادی همراه بود و عوامل مختلفی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشتند. در حال حاضر، ابهامات زیادی در مورد آینده بازار خودرو وجود دارد و پیش‌بینی دقیق روند قیمت‌ها دشوار است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje