Wp Header Logo 485.png

ترکی استانبولی از جمله زبان هایی است به صورت بومی در دو قاره اروپا و آسیا صحبت می شود. در حال حاضر زبان ترکی استانبولی بیش از 80 میلیون گویشور بومی دارد. کسانی که قصد دارند این زبان را فرا بگیرند، بهتر است بدانند که زبان ترکی دارای سطح و آزمون های مختلفی است. یکی از آزمون های رایج زبان ترکی، آزمون ttc است. کسانی می توانند در این آزمون شرکت کنند که با موفقیت دوره تربیت مدرس زبان ترکی استانبولی را به پایان رسانده باشند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد مدرک ttc زبان ترکی استانبولی توضیح خواهیم داد.

مدرک ttc زبان ترکی استانبولی چیست؟

مدرک ttc زبان ترکی استانبولی مخفف Teacher Tranin Course و یک دوره تربیت معلم زبان ترکی است. در صورتی که مدرک ttc داشته باشید، می توانید ثابت کنید که دوره و آزمون های مرتبط را با موفقیت پشت سر گذاشته اید. با داشتن این مدرک زبان ترکی شما شانس بیشتری برای پذیرش در موقعیت های شغلی در ترکیه خواهید داشت. همچنین در صورتی که قصد دارید زبان ترکی تدریس کنید، حتما باید مدرک ttc زبان ترکی استانبولی داشته باشید.

ساختار و محتوای دوره TTC ترکی استانبولی

دوره ‌های TTC ترکی استانبولی با هدف تربیت مدرسین حرفه ‌ای این زبان به متقاضیان دانش و مهارت ‌های لازم را برای تدریس در سطوح مختلف ارائه می ‌دهد. ساختار و محتوای این دوره ‌ها با توجه به موسسه برگزارکننده و رویکرد آموزشی آن می تواند تا حدودی متفاوت باشد؛  اما به طور کلی مباحث مشترکی در آن ها دیده می شود. برخی از سر فصل هایی که باید برای دریافت مدرک ttc زبان ترکی استانبولی پشت سر بگذارید عبارتند از:

  • روانشناسی آموزش و پرورش
  • روش ها و رویکرد های مختلف تدریس
  • نحوه ارزیابی و ارزش گذاری
  • روانشناسی مرتبط با آموزش کودکان
  • اصول و نکات مهم آموزش و تدریس
  • نحوه آموزش به افراد با سنین مختلف
  • نحوه آموزش مهارت های مختلف زبان ترکی
  • معرفی نحوه استفاده از به روز ترین متد های آموزشی
  • مهارت کنترل کلاس های خصوصی و گروهی
  • مهارت استفاده از ابزار های مختلف آموزشی

شرایط و مراحل ثبت نام در دوره های TTC

اولین و مهم ترین شرطی که برای ثبت نام در دوره مدرک ttc زبان ترکی استانبولی نیاز دارید، مهارت در سطح پیشرفته زبان ترکی یعنی سطح C1 است. برای این که اثبات کنید به زبان ترکی تا سطح c1 مسلط هستید، باید ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. البته در صورتی که مدرک زبان معتبری داشته باشید که ثابت کند شما تا سطح C1 به زبان ترکی مسلط هستید، دیگر نیازی به شرکت در آزمون نخواهید داشت.

برای ثبت نام در دوره های زبان ترکی باید با توجه به درخواست آموزشگاه یا موسسه ای که انتخاب کرده اید، مدارک لازم را تهیه و شهریه لازم را برای گذراندن دوره مدرک ttc زبان ترکی استانبولی پرداخت کنید. بعد از این که موفق به گذراندن دوره ها شدید، از شما یک آزمون گرفته خواهد شد. در صورتی که بتوانید در آزمون نمره قبولی کسب کنید، به شما مدرک ttc زبان ترکی استانبولی اعطا خواهد شد و از آن پس می توانید به عنوان یک مدرس زبان ترکی استانبولی فعالیت داشته باشید.

مزایای داشتن مدرک ttc زبان ترکی استانبولی

داشتن مدرک زبان ttc مزایای بسیاری برای شما به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

یکی از مهم ترین مزایایی که داشتن مدرک ttc برای شما به همراه خواهد داشت، رشد شغلی است. زمانی که مدرک ttc زبان ترکی استانبولی را دریافت می کنید، نشان می دهید که به سطح بالایی از زبان ترکی مسلط هستید و می توانید آن را به دیگران آموزش دهید.

کسانی که مدرک ttc دارند، با نحوه یادگیری، روش های مختلف آموزش، استراتژی ها، مهارت ها و استفاده از ابزار های متفاوت برای آموزش آشنا هستند. امروزه موسسات و آموزشگاه های مختلف و حتی برخی از دانشگاه ها اولویت آموزش زبان ترکی را به کسانی می دهند که دارای مدرک زبان ttc باشند.

  • افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین مزایای داشتن مدرک ttc زبان ترکی استانبولی افزایش سطح اعتماد به نفس به ویژه در دانشجویان و معلمان زبان ترکی است. زمانی که مدرک ttc دارید، به طور ناخودآگاه در زمان آموزش زبان ترکی و یادگیری احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت. زیرا در این صورت می توانید بهتر و موثر تر با زبان آموزان و شاگردان خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این موارد داشتن مدرک زبان می تواند باعث ایجاد انگیزه برای بالا بردن کیفیت کلاس ها و استفاده از ابزار های مختلف برای بازدهی بیشتر شود.

  • مدیریت بهتر کلاس

طبیعتا بیشتر کسانی که به دنبال مدرک ttc زبان ترکی استانبولی هستند، تلاش می کنند تا به یک معلم زبان ترکی استانبولی بهتری تبدیل شوند. معلمانی که دارای مدرک ttc زبان ترکی استانبولی هستند، نسبت به معلمان معمولی می توانند بهتر کلاس های خود را چه در حالت خصوصی و چه در حالت گروهی مدیریت کنند. علت آن این است که یک معلم با مدرک ttc درک، شناخت، قدرت تجزیه و تحلیل و آموزش بهتری دارد.

  • افزایش محبوبیت بین زبان آموزان

یکی از مزایای داشتن مدرک ttc زبان ترکی استانبولی افزایش محبوبیت بین زبان آموزان است. مدرک زبان ttc نه تنها بر اعتماد به نفس شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت، بلکه به طور مستقیم زبان آموزان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. زبان آموزان تمایل دارند که زبان را نزد معلمی یاد بگیرند که مدرک و استعداد های زیادی در زمینه آموزش زبان داشته باشد. در نتیجه داشتن مدرک ttc می تواند برای شما تبدیل به یک نقطه قوت شود.

جمع بندی

اگر قصد دارید به یک معلم زبان ترکی متبحر تبدیل شوید، توصیه می کنیم که حتما دوره زبان ttc را پشت سر بگذارید. دوره ttc برای زبان ترکی استانبولی طراحی شده است و به شما مهارت های لازم را برای آموزش زبان ترکی استانبولی آموزش می دهد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد این که مدرک ttc زبان ترکی استانبولی چیست و چه کاربردی دارد، توضیح دادیم.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje