Fotojet1940638488862194666943

شرکت مازراتی، کانورتیبل جدیدی را معرفی کرده است. این محصول، یکی از معدود خودروهای الکتریکی با سقف بازشونده در بازار است. نام این محصول، گرن‌ کابریو Folgore بوده و نسخه کانورتیبل گرن‌توریسمو Folgore محسوب می‌شود.

این خودرو به سه موتور الکتریکی با مغناطیسی دائمی تجهیز شده است، که هرکدام اینورتر سیلیکون کاربید دارند. دو موتور در بخش عقب و دو موتور در بخش جلوی خودرو تعبیه شده است. هرکدام از این موتورها می‌توانند تا ۳۰۰ کیلووات قدرت تولید کنند. یعنی کل خروجی موتورها باید به حدود ۱۲۰۷ اسب‌بخار برسد. اما متاسفانه باتری توان تامین چنین قدرتی را نداشته و این عدد تنها روی کاغذ است.

مازراتی اعلام کرده که مجموعه پیشرانه، ۸۱۸ اسب‌بخار قدرت در حالت MaxBoost ارائه می‌دهد. در حالت استاندارد نیز حداکثر ۷۵۱ اسب‌بخار تولید می‌شود.

مازراتی گرن کابریو فولگوره

باتری خودرو، یک بسته لیتیوم‌یون T شکل است که بین و پشت سرنشینان قرار دارد. این باتری ۹۲.۵ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد، که تنها ۸۳ کیلووات‌ساعت آن استفاده می‌شود. یعنی مازراتی حداکثر ولتاژ شارژ سلول را محدود کرده تا عمر آن را افزایش دهد.

با وجود سیستم بازیابی انرژی از طریق ترمزگیری، باتری می‌تواند ۴۰۰ کیلووات انرژی را به طور کوتاه‌مدت دریافت کند. با وجود یک ایستگاه شارژ قوی، این محصول می‌تواند در مدت زمان ۱۸ دقیقه از شارژ ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

به نظر می‌رسد مازراتی در توانمندی ایستگاه‌های شارژ، برای شارژ کردن سیستم ۸۰۰ ولتی باتری گرن‌کابریو شک دارد. بنابراین یک سیستم DC Booster همراه درنظر گرفته است، تا شارژر معمولی ایستگاه‌ها را طبق نیازش تنظیم کند. خودرو جی‌ام‌سی هامر برقی نیز چنین ویژگی‌ای دارد.

مازراتی گرن کابریو فولگوره

سیستم‌های جالب دیگری نیز برای گرن‌ کابریو جدید در نظر گرفته شده است. برای مثال، با وجود پدال‌هایی می‌توان سطح بازیابی انرژی را تنظیم کرد. سیستم دیگری نیز به راننده می‌گوید که چه زمانی باید بازیابی کرده تا برد به حداکثر خود برسد. برد حرکتی مازراتی گرن‌ کابریو Folgore به ۴۴۷ کیلومتر می‌رسد.

سیستم تعلیق آن در بخش جلو از نوع دو جناغی و در بخش عقب از نوع مولتی‌لینک است. سایر ویژگی‌های آن شامل ۱۶ اسپیکر، گرمکن صندلی، تهویه مخصوص گردن، کابین لوکس و … است. قیمت دقیق این محصول هنوز اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje