Wp Header Logo 497.png

نیسان قشقایی ۲۰۲۴ با الهام از زره جنگی سامورایی‌ها، چهره‌ای جسورانه و عضلانی به خود گرفته است. این خودرو در کنار طراحی جذاب، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد و تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را برای شما رقم خواهد زد.

به گزارش مجله ماشین، نیسان قشقایی ۲۰۲۴ با طراحی جدید، تکنولوژی به‌روز و امکانات جذاب معرفی شد

کمپانی نیسان فیس‌لیفت نسل سوم از شاسی‌بلند محبوب قشقایی را مخصوص بازار اروپا معرفی کرد. این خودرو ظاهری جذاب و به‌روز دارد، هرچند که تمام المان‌های طراحی آن کاملا جدید نیستند.

برخلاف بازار آمریکا که مدل جدید نیسان کیکس جایگزین روگ اسپرت شده، در اروپا همچنان شاهد حضور قشقایی خواهیم بود. نسل سوم این خودرو که باعث ایجاد تب و تاب کراس‌اورهای کامپکت در اروپا شد، حالا با یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای به‌روزرسانی شده است. این فیس‌لیفت تغییرات گسترده‌ای را به همراه دارد اما شاید در زمینه طراحی حرف کاملا جدیدی برای گفتن نداشته باشد.

اولین چیزی که جلب توجه می‌کند شباهت‌هایی است که بین هیوندای توسان ۲۰۲۴ فیس‌لیفت و نیسان قشقایی ۲۰۲۴ فیس‌لیفت وجود دارد. هرچند که این دو خودرو کاملا از هم قابل تشخیص هستند، اما به نظر می‌رسد که هر دو از یک المان طراحی هوشمندانه استفاده کرده‌اند: بخشی از چراغ‌ها با جلوپنجره ترکیب شده‌اند و ظاهری یکپارچه ایجاد کرده‌اند.

نیسان قشقایی ۲۰۲۴
نمای عقب نیسان قشقایی ۲۰۲۴

نیسان که خود را پیشگام در بخش کراس‌اورهای کامپکت می‌داند، می‌داند که بازار اروپا دائما در حال تغییر است. بنابراین، آن‌ها قشقایی ۲۰۲۴ را که هم‌اکنون در انگلستان تولید می‌شود، با “یک به‌روزرسانی جامع در طراحی ظاهری و همچنین به‌روزرسانی‌های قابل توجه در بخش تکنولوژی” به بازار عرضه می‌کنند.

به‌روزرسانی‌های ظاهری شامل یک جلوپنجره کاملا جدید است که با الهام از “زره جنگی سامورایی‌های ژاپنی” طراحی شده است. شکل مثلثی و سپرمانند آن در قسمت بالایی با چراغ‌های جلوی کاملا جدید تکرار می‌شود. توضیحات نیسان در مورد این الهام‌گیری کمی طولانی است.

به گفته‌ی معاون رئیس بخش طراحی نیسان اروپا، چهره جدید قشقایی ظاهری فنی‌تر با بافت بیشتر و جزئیات خیره‌کننده دارد. ما از لباس‌های جنگی سنتی ژاپنی الهام گرفتیم که ترکیبی از صنعتگری و قدرت است.

به هر حال، نمای جانبی خودرو بدون تغییر باقی مانده است، به جز استفاده از روکش مشکی براق جدید روی قسمت‌های بالارده و رینگ‌های آلیاژی جدید ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی. سه رنگ جدید به رنگ‌های موجود اضافه شده است: سفید مرواریدی، مشکی مرواریدی و آبی اقیانوس عمیق. همچنین پنج رنگ (سفید مرواریدی، آبی اقیانوس عمیق، قرمز فوجی، آبی متالیک و خاکستری سرامیکی) را می‌توان با سقف مشکی برای ظاهری دو رنگ خاص ترکیب کرد.

در قسمت عقب، شکل چراغ‌ها همان است، اما آن‌ها از ترکیب داخلی بازطراحی‌شده‌ای بهره می‌برند. علاوه بر این، نیسان همچنین معرفی یک تیپ جدید N-Design را با بدنه همرنگ، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی سفارشی، چرم مشکی با دوخت و درج آلکانترا و نوشته “قشقایی” روی پشت‌سری‌ها اعلام کرده است.

نیسان قشقایی ۲۰۲۴
فضای داخلی نیسان قشقایی ۲۰۲۴

درباره کابین، نیسان از “فضای داخلی ارتقا یافته به لطف مواد و تریم جدید” صحبت می‌کند. آن‌ها همچنین یک عملکرد سه‌بعدی به دوربین ۳۶۰ درجه اضافه کرده‌اند، از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته‌تر و به‌روزرسانی‌شده استفاده کرده‌اند و قشقایی به‌روزرسانی‌شده را به عنوان اولین خودروی اروپایی خود با مجموعه نرم‌افزاری Google built-in برای سیستم سرگرمی معرفی می‌کنند.

همانطور که قبلا هم بود، این کراس‌اور کامپکت همچنان با سیستم e-Power، نیروی محرکه الکتریکی با یک موتور بنزینی سه سیلندر توربو که به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی ۱۸۸ اسب بخاری یا باتری کوچک ۱.۸ کیلووات ساعتی عمل می‌کند، در دسترس خواهد بود.

گالری تصاویر نیسان قشقایی ۲۰۲۴