صنعت ماشین: خودروساز چینی چری اعلام کرد که کارخانه تازه خریداری شده در بارسلونا یکی از اصلی‌ترین تاسیسات صادراتی آن در سراسر جهان خواهد بود و هدف آن تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال تا سال ۲۰۲۹ به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت اسپانیایی است.

به گزارش صنعت ماشین،

 خودروساز چینی چری و شریک اسپانیایی‌اش Ebro-EV Motors اعلام کردند که انتظار دارند 1250 شغل ایجاد کنند و سالانه 150 هزار وسیله نقلیه، عمدتاً برقی، در کارخانه جدید خود در بارسلونا تولید کنند. تولید در پایان تابستان در کارخانه چری آغاز خواهد شد و خودروسازان در ابتدا 150 نفر را استخدام خواهند کرد.

گیبینگ ژانگ، معاون اجرایی چری در جریان ارائه این سرمایه‌گذاری مشترک گفت زمانی که به مقیاس کافی تولید رسیدیم، صادرات به بقیه اروپا و سایر کشورها را برنامه‌ریزی خواهیم کرد و آن را به یکی از اصلی‌ترین تاسیسات صادراتی چری در سراسر جهان تبدیل خواهیم کرد.  خودروسازان برقی در سراسر جهان در حال جنگ قیمتی برای به دست آوردن سهم بازار هستند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که چری و ای وی موتورز حدود 400 میلیون یورو (426.64 میلیون دلار) در کارخانه سرمایه‌گذاری خواهند کرد. سانچز گفت که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نشان می‌دهد که اسپانیا پس از اجرای طرحی پنج میلیارد یورویی در سال 2020 برای جذب تولید در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ خودروهای الکتریکی برای اروپاست.

امسال، چری امودا 5  خود را در نسخه‌های برقی و موتور احتراقی خود در بارسلون تولید خواهد کرد و بعداً مدل جیکو 7 خود را نیز در آنجا تولید خواهد کرد. EV Motors تولید دو مدل شاسی بلند را در نسخه‌های پلاگین هیبریدی و احتراقی در سه ماهه چهارم آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، چری و ابرو اعلام کردند که قصد دارند در سال 2027 سالانه 50 هزار دستگاه خودرو در کارخانه تولید کنند که تا سال 2029 به حدود 150 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje