Wp Header Logo 663.png

دیجیتال مارکتر فرد متخصصی است که از کانال های آنلاین برای بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب و کار استفاده می کند. دیجیتال مارکتر ها از طیف وسیعی از ابزار ها و استراتژی ها مانند سئو، بازاریابی محتوا، تبلیغات آنلاین، بازاریابی رسانه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند و مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار جذب کنند. امروزه شغل دیجیتال مارکتر اهمیت بسیار زیادی یافته است. در این مقاله قصد داریم درمورد این که چگونه می توانید یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید، بیشتر توضیح دهیم.

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر حرفه ای

دیجیتال مارکتر شخصی است که مسئولیت تبلیغ یک تجارت و کسب و کار را به عهده دارد و محصولات و یا خدمات یک کسب و کار را در کانال های آنلاین مختلف تبلیغ می کند. دیجیتال مارکتر ها دانش گسترده ای در حوزه تبلیغ، رسانه های اجتماعی، موتور های جست و جو، وب سایت ها و همچنین تبلیغات آنلاین دارند و می توانند به افزایش فروش یک برند کمک زیادی کنند. یک دیجیتال مارکتر حرفه ای می تواند همچنین ترافیک ورودی وب سایت یک کسب و کار و همچنین میزان آگاهی از برند را افزایش دهد.

دیجیتال مارکتر ها برای این که به نتیجه برسند، خلاقیت، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و همچنین مهارت تجزیه و تحلیل داده های خود را با یکدیگر ترکیب می کنند. دیجیتال مارکتر همچنین به عنوان پلی برای تعامل مشتری با برند نیز محسوب می شود. برخی از دیجیتال مارکتر ها حتی وظیفه کنترل تمامی مسئولیت های آنلاین یک سازمان را به عهده می گیرند. در حالی که برخی شرکت های دیگر دیجیتال مارکتر ها را تنها برای نقش های کوچک استخدام می کنند.

وظایف یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

وظایف

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای متخصصی است که محتوای وب را برای شرکت ‌ها تولید، مدیریت و تحلیل می‌ کند تا به عنوان ابزاری برای تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد. فعالیت‌ های یک دیجیتال مارکتر معمولا روی چند بخش کلیدی تمرکز دارد:

  • بهینه‌ سازی موتور های جست و جو: دیجیتال مارکتر ها از نحوه عملکرد موتور های جست و جو برای افزایش قابل‌ مشاهده بودن و دسترسی آسان ‌تر مشتریان بالقوه به محتوای وب‌ سایت استفاده می ‌کنند. بهینه ‌سازی موتور جست و جو (SEO) و بازاریابی موتور جست و جو (SEM) شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن مخاطبان از طریق رتبه‌ بندی موتور های جست و جو می‌ شود.
  • بازاریابی محتوا: تولید محتوای نوشتاری و سمعی و بصری برای جذب مشتریان به وب‌ سایت کسب ‌و کار، یکی از راه ‌های اصلی است که یک دیجیتال مارکتر حرفه ای برای ایجاد حضور آنلاین قدرتمند به کار می ‌گیرد.
  • تجربه‌ کاربری (UX) و رابط کاربری: دیجیتال مارکتر ها تجربه‌ کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) پلتفرم ‌های دیجیتال مختلف را توسعه می‌ دهند تا مخاطبان را درگیر کنند و ترویج محتوای شرکت را آسان ‌تر نمایند.
  • تحلیل داده ‌ها: تحلیل داده یکی از نقش‌ های کلیدی در بازاریابی دیجیتال برای یک دیجیتال مارکتر حرفه ای به شمار می ‌رود. دیجیتال مارکتر ها از ابزار های تحلیلی برای ردیابی ترافیک وب‌ سایت و تعیین اینکه چه نوع محتوا و تبلیغاتی منجر به بیشترین نرخ تبدیل و فروش می‌ شود، استفاده می ‌کنند.

وظایف روزانه‌ یک دیجیتال مارکتر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انتشار محتوا در شبکه ‌های اجتماعی
  • برنامه ‌ریزی کمپین ‌های ایمیل
  • تأیید متون بازاریابی
  • مدیریت ارتباط با اینفلوئنسر ها
  • اجرای گزارش ‌های تحلیلی
  • به‌ روزرسانی کد وب ‌سایت
  • تحقیق در مورد روند های آنلاین
  • همکاری با رهبری شرکت برای تنظیم استراتژی ‌های بازاریابی
  • ردیابی قیف ‌های فروش
  • تعیین اهداف و شاخص ‌های عملکرد کلیدی (KPI)

چگونه به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تبدیل شویم؟

استخدام دیجیتال مارکتر

برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای حتما نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارید. در واقع تحصیلات آکادمیک همیشه اولویت اصلی کارفرمایان برای استخدام دیجیتال مارکتر نیست. با توجه به سرعت بالای تغییر و تحول در این حوزه، بسیاری از کارفرمایان به دنبال افرادی با تجربه عملی هستند. گرچه برخی از موقعیت های شغلی دیجیتال مارکتینگ ممکن است نیازمند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی یا روابط عمومی باشند، شما می توانید با گذراندن دوره کارآموزی در سطح پایه شروع به کار کنید. همراهی با دیجیتال مارکتر های حال حاضر می تواند به شما دیدگاهی از نحوه کار بازاریابی دیجیتال بدهد و نشان دهد که چگونه برای رقابت در این زمینه آمادگی کسب کنید.

جمع بندی

یکی از مهم ترین نیرو هایی که امروزه کسب و کار ها به آن نیاز دارند، دیجیتال مارکتر ها هستند. دیجیتال مارکتر ها افرادی هستند که با تبلیغ خدمات و محصولات کسب و کار در شبکه های آنلاین برای شما مشتری جذب می کنند، میزان آگاهی از برند را افزایش می دهند و در صورت نیاز ترافیک ورودی سایت را نیز افزایش خواهند داد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نحوه تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای توضیح دادیم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje