Wp Header Logo 719.png

در پی افزایش تقاضا برای خودروهای برقی در ایران، خبرهای خوشی از ورود انبوه این خودروها به کشور به گوش می‌رسد. رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی در گمرکات و مناطق آزاد کشور دپو شده و طی روزهای آینده شاهد عرضه آنها در بازار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین ، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به استقبال گسترده مردم از طرح واردات خودروهای برقی، گفت: “تاکنون از میان ۳۰ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اند.” این نشان‌دهنده‌ی عطش بازار برای ورود این نوع خودروها به کشور است.

معضل ترخیص خودروها

 با وجود انبوه خودروهای موجود در گمرکات و مناطق آزاد، ترخیص آنها با چالش‌هایی روبرو است. ضیغمی در این باره توضیح داد: “بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو در مناطق آزاد و کشور دپو شده‌اند که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.”

واردات خودرو برای جانبازان

 در کنار خودروهای برقی، واردات خودرو برای جانبازان نیز در دستور کار قرار دارد. ضیغمی در این خصوص گفت: “واردات خودروهای جانبازان فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.”

امید به آینده

 با ورود انبوه خودروهای برقی به کشور، شاهد تحولی در صنعت خودروسازی و همچنین گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست خواهیم بود. استقبال مردم از این طرح نشان می‌دهد که آینده روشنی برای این نوع خودروها در ایران متصور است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje