Wp Header Logo 828.png


منتشر شده در 08 اردیبهشت 1403 ساعت 15:00



عکاس
علیرضا پاداش

پرفروش ترین پیکاپ بازار

بررسی آمار تولید خودروساز های مختلف در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که KMC T8 همچنان پرفروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار کشور است.

به تازگی آمار تجمیعی تولید در سال ۱۴۰۲ در اختیار ما قرار گرفته حالا می توانیم جزئیات تولید خودرو را در سال ۱۴۰۲ عمیق تر بررسی کنیم. در این مطلب به سراغ تولید پیکاپ در سالی که گذشت رفته ایم و بطور خاص پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار را در نظر گرفته ایم. کلاسی که با ورود خودروسازان خصوصی رونق گرفت و در نبود شاسی بلند های خاص آفرودی، به گزینه ای برای آفرود سواران بدل شد. این بازار بطور خاص با ورود کی ام سی T8 قوت گرفت و این خودرو همچنان بالاترین عرضه را در بین پیکاپ های دو دیفرانسیل مونتاژی دارد.

 کی ام سی T8

کی ام سی T8 همچنان در صد

بر اساس آمار تولید وزارت صمت، کی ام سی T8 در سال ۱۴۰۲ تولید ۱۱,۶۴۷ دستگاهی داشته است. این یعنی افزایش تولید ۲۷ درصدی را برای این محصول شاهد بوده ایم و این آمار زمانی جالب می شود که بدانید T8 به تنهایی ۵۶ درصد از سهم تولید پیکاپ دو دیفرانسیل را در سال گذشته داشته است. در مقام دوم کلوت اتوماتیک با تولید ۳,۳۹۲ دستگاه قرار دارد و مقام سوم هم به فوتون تونلند G7 اتوماتیک رسیده که میزان تولید ۲,۳۳۴ دستگاهی برای آن ثبت شده است.

محصولات بعدی به ترتیب کاپرا ۲ با تولید ۱,۱۳۰ دستگاه، فوتون دیزلی با تولید ۸۰۴ دستگاه، کلوت دنده ای با تولید ۵۷۸ دستگاه، آمیکو آسنا با تولید ۳۳۰ دستگاه و زاگرس با تولید ۳۶۲ دستگاه هستند. نکته عجیب در مورد آمار تولید وزارت صمت این است که بهمن G9 در تولیدات دیده نمی شود در حالی که می دانیم تولید این پیکاپ از اواخر سال گذشته آغاز شده بود. همین تناقض در آمار نشان دهنده آن است که شاید تعداد کل تولید از آنچه در جدول زیر می بینید بیشتر باشد و برخی تولیدات پایانی سال در این آمار لحاظ نشده باشد. اما به هر ترتیب در کلیت آمار و سهم درصدی محصولات تغییر آنچنانی نخواهیم داشت.

نام محصول تعداد دستگاه تولیدی درصد سهم از کل تولید
کی ام سی T8 ۱۱,۶۴۷ ۵۶.۶
مکث کلوت اتوماتیک ۳,۳۹۲ ۱۶.۵
فوتون تونلند G7 ۲,۳۳۴ ۱۱.۳
کاپرا ۲ ۱,۱۳۰ ۵.۵
فوتون دیزل ۸۰۴ ۳.۹
کلوت دنده ای ۵۷۸ ۲.۸
زاگرس ۳۶۲ ۱.۸
آمیکو آسنا ۳۳۰ ۱.۶

مشخصات KMC T8

KMC T8، یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. KMC T8 جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

KMC

از جمله امکانات KMC T8 می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ های عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم حالت های دیفرانسیل، کروز کنترل، ترمز پارک دستی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje