1 01 Desktop

شاسی‌بلند ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴ یک خودرو اسپرت با ظاهری جذاب و جوان‌پسند به حساب می‌آید که در سه تریم متفاوت و با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه شده است. این خودرو از پیشرانه هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی استفاده می‌کند و بسته به تریم‌ها، امکانات و تجهیزات متعددی درون کابین جاسازی شده است.

مزایا و معایب

+ طراحی جوان‌پسند

+ کابین جادار و کاربردی

+ ویژگی‌های تکنولوژیکی فراوان

– کوچک بودن آیکون‌های مولتی مدیا

– ظاهر نه‌چندان لوکس

– چهارچرخ متحرک برای مدل‌های رده‌بالا

مشخصات فنی

تمام تریم‌های ولوو XC40 از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کنند که البته کارایی متفاوتی در نسخه‌های B4 و B5 دارد. قدرت پیشرانه B4 به ۱۹۴ اسب بخار و قدرت پیشرانه B5 به ۲۴۷ اسب بخار می‌رسد. گشتاور در نسخه اول حداکثر ۳۰۰ و در نسخه قوی‌تر حداکثر ۳۵۰ نیوتن.متر اعلام شده است. هر دو نسخه از سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی بهره می‌گیرند.

تمام نسخه‌ها به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز هستند، هرچند سیستم انتقال نیرو در آن‌ها متفاوت است. نسخه‌های قوی‌تر B5 به‌طور انحصاری با سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) عرضه می‌شوند، ولی نسخه‌های B4 دارای سیستم تک دیفرانسیل (FWD) هستند.

مدل‌های B5 ولوو XC40 در ۶.۱ ثانیه می‌توانند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند که اختلاف بسیار جزئی با نسخه قدیمی‌تر T5 (۶.۲ ثانیه) دارد. با این حال حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از دیگر مشخصات ولوو XC40 در بخش فنی می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب ماشین اشاره کرد.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ها

طول ۴۴۴۰ میلیمتر
عرض ۱۸۷۲ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۵۱ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۰۲ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۸۲ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۵۶۶ لیتر
حجم مخزن سوخت ۹۰ لیتر
قطر رینگ ۲۰ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴

ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴ ظاهری بسیار جوان‌پسند و جذاب دارد. این ماشین در نمای مقابل به یک جلوپنجره نه‌چندان بزرگ مجهز است که لوگوی ولوو با تزیینات کرومی در وسط آن به چشم می‌خورد. چراغ‌های اصلی در ترکیب با دیلایت Tشکل به‌طور جداگانه در دو طرف جلوپنجره جاسازی شده‌اند. در قسمت پایین ماشین، ورودی هوای ذوزنقه‌ای شکل قرار گرفته و در دو طرف آن، چراغ‌های مه شکن در یک قاب Tشکل مشکی‌رنگ خودنمایی می‌کند.

نمای جانبی ماشین شامل رینگ‌های ۲۰ بزرگ آلومینیومی با سبک سه‌بعدی و یک تورفتگی محسوس در پایین درب‌ها می‌شود. قوس چرخ‌ها دارای روکش مشکی‌رنگ است که به وسیله نوار عریض مشکی‌رنگی که در زیر درب‌ها جاسازی شده، به یکدیگر متصل شده‌اند و در نهایت به سپر عقب می‌رسند.

از دیگر مشخصات ولوو XC40 در بخش ظاهر می‌توان به اسپویلر برجسته، آنتن باله کوسه‌ای و چراغ‌های بزرگ بومرنگی اشاره کرد که المان‌های اصلی نمای عقب به حساب می‌آیند. به‌طور کلی می‌توان گفت شاسی‌بلند ولوو ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد و ایراد خاصی بر آن نمی‌توان گرفت.

طراحی داخلی

کابین ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴

فضای داخلی ولوو XC40 حس و حال نشستن در یک خودرو لوکس و اسپرت را به سرنشینان القا می‌کند. به لطف فاصله ۲.۷ متری بین دو محور، فضای کابین بسیار جادار و سخاوتمندانه است و شامل تجهیزات متعدد و کاربردی می‌شود.

بسته به تریم‌های مختلف، امکانات متفاوتی در کابین مشاهده می‌شود، ولی برخی المان‌ها مشترک هستند. فرمان دایره‌ای شکل با دکمه‌های کنترلی و تزئینات کرومی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعات سرگرمی عمودی در وسط داشبورد، پنل دیجیتالی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله تجهیزات مشترک بین تمام تریم‌ها به حساب می‌آید. دریچه‌ها حالت عمودی دارد و با حاشیه کرومی، در دو طرف داشبورد و نمایشگر اطلاعات سرگرمی قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین مدل ولوو XC40 دارای روکش پارچه‌ای برای صندلی‌ها است، اما باقی تریم‌ها به روکش چرمی یا چرم مصنوعی مجهز هستند. کابین دارای ویژگی‌های دیگری نیز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود یک تقسیم‌کننده در ناحیه حمل بار و سطل زباله (قابل برداشت) با درب لولایی در کنسول مرکزی اشاره کرد. در ضمن، از صندوق کوچک درون داشبورد یک قلاب خارج می‌شود که می‌توان وسایلی مانند کیف را به آن آویزان کرد.

آپشن ها و امکانات

محصولات ولوو خودروهای لوکس و رده‌بالا به حساب می‌آیند و از این رو، خودروساز سوئدی امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی کاملی را در ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴ نصب کرده است

قیمت ولوو XC40 در بازار

نمای عقب ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴

ولوو XC40 مدل ۲۰۲۴ در ۶ نسخه متفاوت عرضه شده که ترکیبی از سه تریم Core و Plus و Ultimate و دو پیشرانه ۴ سیلندر B4 و B5 هستند. بدون شک نسخه‌های مجهز به B5 توان عملیاتی بیشتری نسبت به نسخه‌های B4 دارند. بسته به تریم و پیشرانه کاربردی، XC40 در محدوده قیمت ۳۷ هزار الی ۴۸ هزار دلار به فروش می‌رسد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje