Wp Header Logo 80.png
فاو بستیون پونی ؛ هاچبکی با 27 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 100 کیلومتر

بازار خودروهای برقی کوچک در چین منفجر شده و هر چند هفته یا نهایتاً چند ماه یک بار شاهد عرضه مدلی جدید در این کلاس هستیم. تازه ترین عضو این کلاس فاو بستیون پونی است که با رنگ های شاد و اعتبار کمپانی مادر خود آمده تا رقبا را به چالش بکشد.

ابعاد و طراحی

فروش فاو بستیون پونی در روزهای اخیر آغاز شده است. این هاچبک کوچک از لحاظ طراحی شباهت زیادی به رقبای خود دارد و بر اساس همان فرمول موفق خلق شده؛ این خودرو نیز طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۰۰۰، ۱۵۱۰ و ۱۶۳۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۱۹۵۳ میلیمتر می رسد. در نمای بیرونی، بستیون پونی با رنگ بدنه دوگانه خود را از رقبا متمایز می کند. این خودرو با رنگ های سفید یاسمنی، دو طیف از رنگ آبی، سبز، صورتی و سفید مرواریدی قبال انتخاب است.

همانند سایر خودروهای برقی جلوپنجره فاو بستیون پونی نیز متشکل از یک پنل یکپارپه بوده و فاقد ورودی هواست. پورت شارژ باتری در همین بخش و در پشت لوگوی بستیون قرار دارد.  چراغ های این خودرو هم در جلو و هم در عقب دارای قابی مربعی شکل با زوایای نرم هستند. این هاچبک سه در در داخل کابین هم طراحی با نمکی دارد. برخلاف رقبا در بستیون پونی خبری از نمایشگر مرکزی در قسمت میانی داشبورد نبوده و فقط از یک نمایشگر در پشت فرمان استفاده شده است. در اکثر خودروها، دکمه یا اهرم انتخاب وضعیت حرکت روی کنسول میانی یا ستون فرمان نصب می شود، اما در پونی باید از طریق دکمه بزرگ حاضر در مرکز داشبورد نسبت به این کار اقدام کرد! دکمه های بالابر شیشه و دکمه های مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع نیز در این قسمت از داشبورد قرار دارند. اما نکته عجیب اینکه به نظر می رسد سیستم صوتی خودرو ظاهرا در مقابل شاگرد نصب شده و احتمالاً دسترسی راننده با آن دشوار خواهد بود.

فاو بستیون پونی ؛ هاچبکی با 27 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 100 کیلومتر

برای کابین فاو بستیون پونی می توان از بین رنگ های طلایی، دو طیف آبی، سبز و صورتی رنگ دلخواه را انتخاب کرد. در بخش ایمنی کمربند و ایربگ راننده تنها امکانات این هاچبک کوچک برقی هستند!

مشخصات فنی فاو بستیون پونی

نیروبخش فاو بستیون پونی یک موتور برقی است که توانایی تولید ۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این موتور می توان به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید! در نسخه پایه انرژی مورد نیاز توسط پک باتری ۹.۴ کیلووات ساعتی تأمین می شود. طبق استاندارد چینی CLTC امکان پیمایش ۱۲۲ کیلومتر مسافت با این باتری کوچک وجود دارد. در مدل پرچمدار از باتری ۱۳.۹ کیلووات ساعتی استفاده می شود. با اتکا به این باتری می توان تا ۱۷۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت.

فاو بستیون پونی ؛ هاچبکی با 27 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 100 کیلومتر

در رابطه با قیمت فاو بستیون پونی فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی اکثر رقبا قیمتی در حدود ۵۰۰۰ دلار دارند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje