3638500112695808162638500898794374336

شرکت پژو بین دهه‌ ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی، تعدادی خودرو سوپر مینی لوکس را با الهام از مسابقات تنیس آزاد رولند گروس فرانسه تولید کرد. اکنون رنو این مسابقات را همراهی کرده و برای امسال، نسخه تولید محدود رنو 5 برقی را ساخته است.

نسخه رولند گروس رنو 5 E-Teck در مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۴ به نمایش درمی‌آید. این مسابقات در ماه‌های مه و ژوئن و در Stade de Roland Garros پاریس برگزار می‌شوند.

برخلاف تصور عموم، گروس یک تنیس‌باز حرفه‌ای فرانسوی نبوده است؛ بلکه او یک هوانورد فرانسوی بود که در جنگ جهانی اول توسط آلمانی‌ها سرنگون شد. بنابراین این استادیوم فرانسوی به یاد او «رولند گروس» نام گرفت.

طراحی رنو ۵ برقی نسخه رولند گروس

این سری ویژه با رنگ‌های بدنه مختلفی در دسترس است؛ مانند سفید مروارید، آبی میدنایت، مشکی درخشان ستاره‌ای و همچنین رنگ منحصربه‌فرد این سری، خاکستری Slate مات. همه رنگ‌های بدنه، با سقف مشکی مات با لبه‌های کرومی همراه هستند. برای این نسخه، رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح برش الماس Ecrou و کاپ رینگ‌های خاکستری Slate مات درنظر گرفته شده است.

رنو ۵ برقی نسخه رولند گروس

لوگوی رولند گروس روی بخش پایینی و جلوی درهای حک شده است. یک طرح ضربدر نیز وجود دارد، که به نظر می‌رسد برای نشان دادن رشته‌های راکت تنیس باشد. اما ظاهرا اشاره‌ای به صلیب سنت اندرو داشته و از معماری استادیوم الهام گرفته است.

کابین و امکانات رنو ۵ برقی نسخه رولند گروس

داخل خودرو، لوگوهای بیش‌تری از رولند گروس دیده می‌شود. روکش صندلی‌ها از پارچه بازیافتی است و لوگوی رولندگروس روی آن‌ دوخته شده است. اهرم تعویض دنده مشابه راکت تنیس طراحی شده است. نور پس‌زمینه داشبورد، عبارت «رولند گروس پاریس» را نشان می‌دهد. کفپوش خودرو و محل شارژر وایرلس، به رنگ قرمز- نارنجی است که نشان‌دهنده زمین خاکی تنیس است.

رنو ۵ برقی نسخه رولند گروس

رنو ۵ نسخه رولند گروس، در این مسابقات در کنار سایر نسخه‌های رنو 5 برقی به نمایش درمی‌آید. شرکت رنو، ۱۸۰ دستگاه محصول برقی، هیبرید و شاسی‌بلند خود را به این رویداد می‌آورد و در اختیار برگزار کنندگان قرار می‌دهد.  همچنین چهار دستگاه رنو ۵ کلاسیک از دهه ۱۹۷۰ وجود دارد، که پیشرانه آن‌ها به روز و برقی شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje