Fotojet137638504156489489118

شرکت نیسان در سال 2022، یک تریم آفرود به نام X-Tremer X از نسل فعلی نیسان ایکس-تریل را در ژاپن معرفی کرد. در آوریل سال 2024 نیز یک تریم با قابلیت‌های مشابه با نام N-Trek در استرالیا معرفی شد. البته تصاویر خودروی موردنظر، از نصب فرمان در طرف چپ کابین و در نتیجه احتمال صادرات این خودرو به سایر کشورها حکایت می­‌کرد.

حالا مشخص شده که این گمانه‌زنی نادرست نبوده است، چراکه براساس اعلام نیسان، تریم آفرودی N-Trek از نیسان ایکس-تریل در اروپا و خاورمیانه هم عرضه خواهد شد. البته احتمال دارد که نام این خودرو در مناطق گوناگون، متفاوت باشد. مثلا در اسپانیا، این تریم با نام ادونچر (Adventure) عرضه خواهد شد.

ثبت سفارش نیسان ایکس-تریل N-Trek در اروپا و خاورمیانه از تابستان 2024 آغاز خواهد شد. قیمت این مدل فعلا اعلام نشده است.

نیسان ایکس تریل N-Trek

ویژگی‌های ظاهری نیسان ایکس-تریل N-Trek

برخلاف نام، طراحی ظاهری نیسان ایکس-تریل N-Trek در بازارهای مختلف، یکسان است. تفاوت ظاهری این خودرو با سایر نسخه‌­ها به تغییراتی در سپر جلو، تزئین جلوپنجره، سقف و آینه­‌های جانبی با رنگ مشکی، رینگ‌های 18 اینچی با طرح جدید و همچنین زیرسپری عقب، محدود می­‌شود. دستگیره درهای ایکس-تریل N-Trek در بازار استرالیا، با مشکی تزئین شده، درحالی‌که در نسخه جهانی، این قطعات با رنگ مشابه بدنه روکش شده است.

در فضای کابین نیسان ایکس-تریل N-Trek با روکش چرم مصنوعی ضد آب و کفپوش‌های سفارشی مواجه هستیم. این خودرو در دو نسخه 5 یا 7 نفره عرضه می­‌شود.

نیسان ایکس تریل N-Trek

مشخصات فنی نیسان ایکس-تریل N-Trek

همچون استرالیا، نیسان ایکس-تریل N-Trek در بازار خاورمیانه هم با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی به فروش می­‌رسد. 181 اسب‌­بخار نیروی حاصل از این پیشرانه به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود.

اما مشتریان اروپایی می‌­توانند ایکس-تریل N-Trek را با سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 163 اسب­‌بخار قدرت و یک پیشرانه برقی سفارش دهند. در این سامانه، پیشرانه درونسوز فقط به عنوان پشتیبان عمل می‌­کند و مستقیما به چرخ‌ها متصل نیست. این مدل در کل، 204 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. اما در نسخه چهار چرخ محرک e-4orce، یک موتور برقی دیگر هم روی محور عقب نصب خواهد شد، تا مجموع خروجی به 213 اسب‌بخار افزایش یابد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje