Wp Header Logo 117.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو شیائومی یکی از پرسروصداترین خودروهای برقی در چند وقت اخیر بوده است. ماشین برقی شیائومی SU7 در مدت زمان کمی پس از باز شدن فروش موفق به ثبت سفارش ده‌ها هزار دستگاه شد که تولید یک سال آینده این شرکت را شامل می‌شود.

ماشین برقی شیائومی SU7 در یک روز موفق به ثبت سفارش خرید ۸۸ هزار و ۸۹۸ دستگاه خودرو تنها در بازار خودرو چین شد که دستاورد بزرگی برای این شرکت و زنگ خطری برای تسلا و پورشه تایکان در بازار چین و البته سراسر جهان نیز بود.

شیائومی که در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۲۴ نیز با استقبال زیادی از سوی خبرنگاران و کارشناسان مواجه شد بار دیگر با انتشار آماری خیره کننده، به سرتیتر اخبار خودرویی جهان تبدیل شده است.

شیائومی

شیائومی در خبری ادعا کرده است که تنها خودروساز چین است که به لطف دو فناوری جدید تولید می‌تواند در ۷۶ ثانیه یک دستگاه خودرو تولید کند.

فناوری و فرایند تولیدی که شیائومی مورد استفاده قرار می‌دهد هر چند جدید نیست و تسلا پیشتاز استفاده از آن بود اما در این شرکت توسعه یافته و اجازه می‌دهد تا قسمت زیرین خودرو به صورت یکپارچه تولید شود.

این فناوری نه تنها به فضای کمتری برای تولید خودرو نیاز دارد بلکه ایمنی بیشتری هم برای خودرو فراهم می‌کند. قطعاتی که با این فناوری تولید می‌شود، سبک‌تر است و قدرت پیمایش بیشتری برای خودرو ایجاد می‌کند.

برخی از تولیدکنندگان خودرو چینی از جمله XPeng و Nio نیز شروع به استفاده از فناوری ریخته گری کردند اما شیائومی در این فناوری پیشتاز است.

شیائومی

این دستگاه که فضایی معادل دو زمین بسکتبال را اشغال می‌کند، ۹۱۰۰ T نام دارد.

شیائومی با استفاده از این دستگاه می‌تواند قسمت زیرین ماشین برقی شیائومی SU۷ که متشکل از ۷۲ قطعه بود را به صورت یکپارچه و تنها در ۱۰۰ ثانیه تولید کند.

شیائومی

این فرایند تولید به معنای استفاده از ۸۴۰ نقطه جوش کمتر و کاهش ۵۰ درصدی در زمان تولید است در حالی که دو دسی بل صدای کمتر تولید می‌کند و ۱۷ درصد نیز سبک‌تر است.

قسمت زیرین ماشین برقی شیائومی SU7 که در این روش تولید می‌شود می‌تواند مسافتی بیش از دو میلیون کیلومتر را بپیماید و بیش از ۱۰ برابر روش مرسوم و تولید تکه تکه، دوام داشته باشد.

شیائومی

البته این فناوری مشکلاتی نیز دارد و انتقاداتی به آن وارد شده از جمله اینکه هزینه تعویض این قطعات یکپارچه بسیار زیاد است اما شیائومی مدعی راهکارهایی برای این موضوع نیز شده است.

در پایان بد نیست بدانید بدانید که خط تولید شیائومی از بالاترین اتوماسیون برخوردار است و در زمان تکمیل ظرفیت قادر خواهد بود تا در ۷۶ ثانیه یک دستگاه خودرو برقی شیائومی تولید کند. بیش از ۷۷ ربات در خط تولید و ۱۸۱ ربات متحرک برای جابجایی در خط تولید تنها بخشی از اتوماسیون خط تولید ماشین برقی شیائومیSU7  است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje