سیستم انتقال قدرت فراری ۱۲ سیلندر
فراری ۱۲ سیلندر از گیربکس ۸ سرعته DCT (دو کلاچه) بهره میبرد که در خودروهای دیگر این رده از جمله SF90 Stradale با استقبال بسیار گرمی مواجه شده است. این راهحل به لطف استفاده از لاستیکهای بزرگتر روی رینگهای ۲۱ اینچی، ۵ درصد نسبت دنده کوتاهتر در دندههای پایین و ۱۲ درصد افزایش گشتاور در چرخها نسبت به کاربردهای قبلی موتور ۱۲ سیلندر ارائه میدهد و به نفع عملکرد طولی در شتاب و زمان تعویض دنده (۳۰ درصد سریعتر از کاربردهای قبلی برلینتا ۱۲ سیلندر) است.
عملکرد در شتاب گیری
عملکرد در شتاب گیری از طریق دندهها به طور قابل توجهی بهبود یافته است و معرفی دنده ۸، برد رانندگی در رانندگی در بزرگراه را افزایش میدهد. به این ترتیب، گیربکس ۸ سرعته DCT هم راندمان را بهبود میبخشد و هم در تمام دندهها جذابتر است.
با فراری ۱۲ سیلندر، فلاویو مانزونی و تیم طراحی مرکز طراحی فراری به دنبال دگرگونی رادیکال در کدهای استایلی مدلهای قبلی فراری با موتور ۱۲ سیلندر در وسط و جلو بودند. در واقع، این خودرو نشاندهنده انحراف واضحی از زبان مجسمهسازی است که به عنوان مثال ۸۱۲ Competizione را مشخص میکرد و به جای آن از زبانی پیچیدهتر استفاده میکند که همچنان حفظ ظرافتهای لازم در طراحی را برای دستیابی به حس وحدت استایلی حفظ میکند.
خطوط تمیز بر هندسه خودرو مسلط هستند و حجمهایی را برجسته میکنند که یک کل کاملاً به هم پیوسته را تشکیل میدهند. پهلوهای فوقالعاده تمیز در تمام طول خودرو از یک بخش دو وجهی به عقب میروند. با وجود حفظ حس شهوانی بودن فراری، بالها با دقت هندسی فوقالعاده تراشیده شدهاند: تمام خطوط نتیجه تقاطع بین حجمها هستند و رویکردی کاربردیتر به فرم اتخاذ شده است که از نوستالژی دوری میکند. بال عقب عضلانی چشمگیر است، اما در عین حال از نظر هندسی کاملاً کنترل شده است. در بال جلو، تنش عضلانی کمی بیشتر میشود و در امتداد پهلو قرار میگیرد و زیبایی یکپارچه خودرو را بیشتر میکند.
طراحی داخلی فراری ۱۲ سیلندر به سه سطح مختلف تقسیم میشود: اولین سطح که توسط قسمت بالایی داشبورد احاطه شده است، به سمت پنلهای روکش درها امتداد مییابد. سطح بعدی ناحیه مرکزی است، در حالی که سطح سوم شامل فضای پای و صندلیها میشود. هر سطح به وضوح تعریف شده است و به لطف ترکیب رنگها و مواد، اثر کابین دوقلو را افزایش میدهد. از اینها برای ایجاد ظاهری شیک یا اسپرت برای صندلیها و سایر ویژگیها استفاده میشود.
کیفیت فراری ۱۲ سیلندر
کیفیت در کابین یکی از محرکهای اصلی توسعه ویژگیهای داخلی سفارشی فراری ۱۲ سیلندر بود. یک سقف شیشهای جدید با اندازه سخاوتمندانه تعبیه شده است که به طور قابل توجهی به جادار بودن و حس فضای داخل کابین میافزاید و کارایی حرارتی مطلوب را در هر دو فصل تابستان و زمستان تضمین میکند. از نظر طراحی، سقف شیشهای تیره به طور کامل در قسمت بالایی کابین ادغام شده است و ظاهری شیک و پالایش یافته به آن میبخشد و بین شیشه جلو و شیشه عقب تداوم ایجاد میکند.
رابط کاربری انسان و ماشین
فراری ۱۲ سیلندر یک رابط کاربری انسان و ماشین (HMI) جدید را معرفی میکند که شامل سه نمایشگر است که تجربه کابین برلینتا ۱۲ سیلندر فراری را به ارتفاعات جدیدی ارتقا میدهد. تمام عملکردهای اصلی را میتوان از طریق نمایشگر لمسی خازنی ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی کنترل کرد که در دسترس راننده و سرنشین است. این نمایشگر توسط یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی راننده احاطه شده است که تمام اطلاعات مربوط به رانندگی و دینامیک خودرو را نشان میدهد. در نهایت، سرنشین همیشه با یک نمایشگر ۸.۸ اینچی کاملاً درگیر تجربه رانندگی میشود که به او احساس میکند که واقعاً یک راننده کمکی است.