1 01 Desktop

مرسدس بنز G کلاس یکی از نمادین‌ترین شاسی‌بلندهای جهان است. این خودرو در طول سه دهه گذشته همواره با بدنه مکعبی‌شکل تولید شده و به‌خاطر توانایی‌های آفرود بالا، طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. مثل دیگر محصولات کمپانی مرسدس بنز، این خودرو نیز در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود. یکی از جذاب‌ترین نسخه‌ها با کد G500 به‌فروش می‌رسد. این نسخه به‌خاطر بهره‌مندی از موتور ۴ لیتری V8 هم در مسیرهای آسفالت و هم در مسیرهای آفرود عملکرد بسیار خوبی به‌نمایش می‌گذارد. به‌تازگی مرسدس بنز سری فاینال ادیشن (Final Edition) از این نسخه را معرفی کرده که تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن یکی از خودروهای خاص آلمانی است.

مزایا و معایب

+ بهره‌مندی از موتور قدرتمند V8

+ کابین باکیفیت

+ امکانات و تجهیزات پیشرفته

+ توانایی‌های آفرود عالی

+ بدنه مستحکم

– قیمت گران

– مصرف سوخت زیاد

– هزینه نگهداری بالا

مشخصات فنی

در زیر کاپوت مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن همان موتور ۴ لیتری نسخه معمولی قرار دارد. این موتور دست‌نخورده باقی مانده و در سری فاینال ادیشن نیز ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت به چرخ‌ها هم توسط گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته انجام می‌گیرد. با توجه به ماهیت آفرودی مرسدس بنز G کلاس، هر چهار چرخ از نیروی تولیدی موتور بهره‌مند هستند.

شتاب صفر تا صد مرسدس بنز G500 برابر با ۵.۹ ثانیه است و در مسیر مستقیم توانایی ثبت حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. با توجه به مشترک بودن مشخصات فنی، نسخه فاینال ادیشن نیز به‌احتمال قوی عملکردی مشابه خواهد داشت.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۶۶۹ میلیمتر
عرض ۱۹۳۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۹۶۹ میلیمتر
فاصله محورها ۲۸۹۰ میلیمتر
وزن خالص ۲۴۶۸ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۶۶۷ لیتر
حجم مخزن سوخت ۱۰۰ لیتر
قطر رینگ ۲۰ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس بنز G500

مرسدس بنز کلاس G بیش از سه دهه است که با همان اتاق مکعبی‌شکل تولید می‌شود. این امر در رابطه با نسخه جدید فاینال ادیشن نیز صادق است. اما برای ایجاد تمایز، در برخی جزئیات تفاوت‌هایی بین آن و مدل استاندارد G500 وجود دارد. این نسخه جدید فقط در سه رنگ مشکی، سفید و زیتونی تولید خواهد شد. جالب اینکه از هر رنگ فقط به تعداد ۵۰۰ دستگاه مونتاژ می‌شود. مرسدس بنز در قسمت‌های مختلف بدنه، پلاک فاینال ادیشن را نصب کرده تا بیننده حتما متوجه شود که با یک نسخه ویژه طرف است.

در نمای عقب، با دقت در حاشیه کرومی کاور چرخ زاپاس می‌توان نسخه فاینال ادیشن را از G500 استاندارد تشخیص داد. به‌غیر از این، رینگ‌های ۲۰ اینچی AMG با پره‌های دوقلو نیز مخصوص نسخه فاینال ادیشن هستند. در صورت سفارش رنگ زیتونی برای بدنه، مشتری می‌تواند همین رینگ را برای رینگ‌ها هم سفارش دهد. در مدل‌های مشکی و سفید، مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن فقط با رینگ‌های مشکی تحویل داده می‌شود.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز G500

در داخل کابین، مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن از نظر طراحی تفاوتی با G500 استاندارد ندارد، اما از نظر کیفیت مواد ارتقا پیدا کرده است. تقریبا به هر قسمت از کابین که نگاه کنید، با پوششی از چرم باکیفیت ناپا روبرو خواهید شد. برای نمونه حتی فضای مخصوص حمل بار و اطراف دکمه‌های تنظیم صندلی جنسی از چرم ناپا دارند و پوشش سقف هم چرمی است.

یکی از ویژگی‌های جذاب مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن، تجهیز آن به سیستم صوتی برند معروف برمستر است. این برند که شهرتی جهانی دارد، فقط در مدل‌های رده‌بالای مرسدس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نسخه هم دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی وظیفه برقراری ارتباط راننده و خودرو را بر عهده دارند.

آپشن ها و امکانات

مرسدس بنز کلاس G یک خودرو لوکس به حساب می‌آید و در حالت استاندارد فهرست کاملی از تجهیزات را ارائه می‌دهد. حالا مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن که در تعداد محدود تولید می‌شود، به آپشن‌های رفاهی و ایمنی کاملی مجهز شده است.

قیمت مرسدس بنز G500 V8 فاینال ادیشن در بازار

نمای عقب مرسدس بنز G500

با سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای مربوط به میزان آلایندگی، خودروسازان مجبور هستند از موتورهای کم‌حجم در محصولات فعلی خود استفاده کنند. این امر باعث می‌شود موتورهای حجیم V8 از خطوط تولید کنار گذاشته شوند. همان‌طور که قابل حدس است، نسخه فاینال ادیشن در واقع حکم یک خداحافظی باشکوه با G500 هشت سیلندر را دارد. از این نسخه فقط ۱۵۰۰ دستگاه تولید می‌شود و پس از آن دیگر G500 با موتور V8 راهی بازار نخواهد شد.

شاید بدانید در حال حاضر مرسدس بنز مشغول توسعه نسخه تمام الکتریکی G کلاس است. این نسخه از پلتفرمی مشترک با G کلاس درون‌سوز بهره می‌برد. اشتوتگارتی‌ها مانور ویژه‌ای روز توانمندی‌های آفرود G کلاس برقی می‌دهند و معتقدند این نسخه نه‌تنها هیچ ضعفی نسبت به برادر درون‌سوز خود نخواهد داشت، بلکه به‌خاطر پیشرانه قدرتمندتر، برتر از آن خواهد بود. این نسخه در قالب یک مدل مفهومی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و مدل تولید انبوه آن تا پایان امسال رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود پیشرانه مرسدس بنز G کلاس برقی دارای قدرتی بین ۶۰۰ الی ۶۷۰ اسب بخار باشد، برد حرکتی آن نیز چیزی در حدود ۳۱۰ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: سعید علیپور

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje