Wp Header Logo 183.png

لاندو نوریس از تیم مک‌لارن در فرمول یک میامی 2024 که یکشنبه برگزار شد، به لطف کمی خوش شانسی توانست اولین پیروزی خود در فرمول یک  را کسب کند و از سد مکس ورشتپن، قهرمان سه دوره جهان از ردبول عبور کند.

به گزارش مجله ماشین، این یک پیروزی به موقع برای راننده بریتانیایی بود که با کسب بیشترین تعداد جایگاه دومی (۱۵) بدون برد، رکورددار بود. او طی ۱۱ گرندپری ۱۱ بار به مقام دوم رسیده بود که هشت بار آن واقعا با اختلاف کمی از نفر اول را از دست داده بود.

ورشتپن به نظر می‌رسید در موقعیتی عالی برای کسب پنجمین پیروزی خود در شش مسابقه قرار دارد تا اینکه برخوردی در اواسط مسابقه به مک‌لارن اجازه داد تا از فرصت پیش آمده در زمان ورود خودرو ایمنی به پیت‌لاین استفاده کند و با لاستیک‌های جدید و در جایگاه اول به مسابقه برگردد.

راننده هلندی که به دنبال کسب سومین پیروزی متوالی در میامی بود، پس از شروع مجدد مسابقه پشت سر نوریس قرار گرفت، اما ردبول او نمی‌توانست چالش خاصی برای مک‌لارن ایجاد کند و در نهایت نوریس با اختلاف از خط پایان گذشت.

شارل لکلرک از فراری سکوی سوم را به دست آورد و بعد از او هم‌تیمی‌اش کارلوس ساینز قرار گرفت که بعدا به دلیل برخورد با اسکار پیاستری از تیم مک‌لارن پنالتی ۵ ثانیه‌ای دریافت کرد و به رده پنجم سقوط کرد.

این پنالتی باعث شد هم‌تیمی ورشتپن در ردبول، سرجیو پرز یک رده صعود کند و به مقام چهارم برسد.

فرمول یک میامی 2024
فرمول یک میامی ۲۰۲۴

نوریس به اسکای اسپرت گفت: «بالاخره! چه مسابقه‌ای بود. مدت زیادی طول کشید. بالاخره موفق شدم. برای کل تیمم خیلی خوشحالم. من بالاخره توانستم برایشان کاری انجام دهم.

روز طولانی و مسابقه سختی بود. بالاخره در صدر قرار گرفتم، بنابراین خیلی خوشحالم. فقط احساس غرور می‌کنم. خیلی‌ها در طول مسیر به من شک داشتند.

در طول پنج سال گذشته دوران کوتاه حرفه‌ام اشتباهات زیادی مرتکب شده‌ام، اما امروز همه چیز را به درستی انجام دادیم.»

در فصلی که تحت سلطه ردبول بود، این یک پیروزی بسیار محبوب برای راننده ۲۴ ساله بریتانیایی به شمار می‌رفت.

نوریس که وارد پیت‌لاین می‌شد، مورد تشویق شدید تیمش قرار گرفت و سایر رانندگان به او تبریک گفتند. همچنین جمعیت عظیمی در اتودروم بین‌المللی میامی او را تشویق کردند که شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌شد که پیش از مسابقه از گاراژ مک‌لارن بازدید کرده بود.

فرمول یک میامی 2024
فرمول یک میامی ۲۰۲۴

تا روز یکشنبه، این یک آخر هفته پرقدرت دیگر برای ردبول بود زیرا ورشتپن در تنها جلسه تمرینی و مرحله مقدماتی سرعت در روز جمعه برترین زمان را کسب کرد و سپس برنده مسابقه سرعت شد و در روز شنبه نیز پول پوزیشن را به دست آورد.

کسب مقام دوم او در گرندپری تأثیر کمی بر رده‌بندی رانندگان داشت زیرا او همچنان با اختلاف قابل توجه ۳۵ امتیازی نسبت به پرز هم‌تیمی‌اش در صدر قرار دارد.

لوئیس همیلتون، راننده هفت دوره قهرمان جهان از مرسدس، ششم شد و یوکی تسونودا از ردبول و جورج راسل از مرسدس به ترتیب هفتم و هشتم شدند.

فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره جهان از استون مارتین، نهم شد و استابان اکان اولین امتیاز فصل را برای تیم آلپاین که با مشکل مواجه بود، به دست آورد و دهم شد.

ورشتپن که از جایگاه اول شروع می‌کرد، در ۲۰ دور ابتدایی پیشتاز بود، اما نتوانست بیش از سه ثانیه اختلاف با پیاستری ایجاد کند.

فرمول یک میامی 2024
فرمول یک میامی ۲۰۲۴

وقتی مسابقه به نیمه رسید، ورشتپن اشتباه نادری از خود نشان داد و از مسیر خارج شد و به تابلویی برخورد کرد که شکسته شد و در مسیر باقی ماند و باعث ورود خودرو ایمنی مجازی شد.

ورشتپن سپس به سرعت به پیت‌لاین رفت و پیاستری که قبلا توقف کرده بود، جایگاه اول را به دست آورد.

در حالی که اولین دور از پیت‌لاین‌ها در حال انجام بود و ورشتپن آماده بازپس‌گیری جایگاه اول بود، مک‌لارن با کمی خوش‌شانسی روبرو شد. لوگان سارجنت از ویلیامز به دیوار برخورد کرد و خودرو ایمنی به میدان آمد. این اتفاق به نوریس فرصت داد تا به پیت‌لاین رفته و با لاستیک‌های جدید به مسابقه برگردد. او در جایگاه اول قرار گرفت و تا پایان مسابقه این موقعیت را حفظ کرد.

فرمول یک میامی 2024
فرمول یک میامی ۲۰۲۴

ورشتپن: یک روز بد، اما جایگاه دوم هم بد نیست

ورشتپن در مورد این مسابقه گفت: «برنده می‌شوی، می‌بازی. فکر می‌کنم همه ما در مسابقات به این موضوع عادت کرده‌ایم، درست است؟ امروز فقط کمی سخت بود. اگر یک روز بد، مقام دوم باشد، من آن را می‌پذیرم. من برای لاندو خیلی خوشحالم. زمان زیادی طول کشید و این آخرین پیروزی او نخواهد بود، بنابراین او امروز به طور قطع مستحق آن بود.»

این پیروزی برای نوریس و مک‌لارن یک روز تاریخی بود. نوریس که به عنوان یکی از آینده‌دارترین رانندگان جوان در فرمول یک شناخته می‌شود، سرانجام توانست به اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند. این پیروزی برای مک‌لارن نیز که در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بوده است، بسیار مهم بود.

مسابقات فرمول یک به زودی با برگزاری گرندپری اسپانیا در پیست بارسلونا ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود که این مسابقه نیز شاهد رقابت نفس‌گیری بین رانندگان و تیم‌های برتر باشد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje