Wp Header Logo 176.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به موضوع خرابی اکسل ام وی ام ایکس ۵۵ پرو اعلام کرد:

با توجه به انتشار کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص فراخوان شرکت مدیران خودرو مبنی بر خرابی اکسل عقب برخی از محصولات ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به اطلاع می رساند؛ بر اساس پیگیری های بعمل آمده از مسئولان و مدیر ارتباط با مشتریان شرکت مدیران خودرو، مشخص شد خودرو ایکس ۵۵ پرو مورد نظر در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۳ تصادف کرده و در حال حاضر در تعمیرگاه شرکت در دست تعمیر است. از طرفی اطلاع حاصل شد که شرکت مدیران خودرو برای رفع مشکل اکسل خودرو در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به فراخوان محصول تولید شده مذکور کرده و نمایندگان شرکت مورد نظر نیز با مالکان تماس گرفته و نسبت به فراخوان خودروها اقدام کرده اند.

در ادامه آمده است: بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر، همچنان باقی باشد یا در صورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص شود و با یک بار تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از ۳۰ روز به دلیل تعمیرات غیر قابل استفاده بماند، عرضه کننده و تولید کننده مکلف است حسب درخواست مصرف کننده خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آن را به مصرف کننده مسترد کند.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۴، عرضه کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مسترد شده را پیش از رفع عیب ندارد. واگذاری خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز است.

بر اساس تبصره ماده ۵ قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو تبصره استفاده از قطعات غیر استاندارد یا تایید نشده توسط عرضه کننده و نمایندگی های مجاز تعمیر ممنوع است» لذا واحد تولید کننده موظف است خودروهای معیوب را با خودروی سالم تعویض کند.

اطلاعیه سازمان حمایت

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje