Wp Header Logo 167.png

بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند، قبل از ورود به این کشور، شهر مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب می کنند. دانشگاه های معتبر در شهر های مختلف ترکیه قرار گرفته اند. یکی از بهترین شهر های ترکیه برای تحصیل ازمیر است. این شهر برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه را در خود جای داده است. علاوه بر این ساحلی بودن و حمل و نقل ارزان از جمله ویژگی هایی است که باعث می شود بسیاری از دانشجویان بین المللی این شهر را برای تحصیل انتخاب کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر درمورد تحصیل در ازمیر ترکیه توضیح خواهیم داد.

درباره ازمیر بیشتر بدانید.

درباره ازمیر بیشتر بدانید.

بسیاری از دانشگاه های ترکیه در شهر زیبای ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از زیبا ترین شهر های ساحلی این کشور واقع شده اند. این شهر در کرانه‌ های دریای اژه و در غرب ترکیه قرار گرفته است و علاوه بر برخورداری از طبیعت دلنشین و آب و هوای معتدل، به داشتن جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری فراوان شهرت دارد. ازمیر همچنین اهمیت جغرافیایی بالایی دارد و به ‌عنوان یک مرکز تجاری مهم در منطقه شناخته می ‌شود.

ازمیر دومین بندر بزرگ ترکیه به شمار می ‌رود. این شهر دارای فرودگاهی محلی و بین ‌المللی است که به تمام نقاط ترکیه و خارج از کشور پرواز دارد و بسیاری آن را مهم ‌ترین فرودگاه مرکزی منطقه می دانند. این فرودگاه عدنان مندرس نام دارد و در منطقه ‌ای به نام غازی ‌میر واقع شده است. قبل از تحصیل در ازمیر ترکیه خوب است بدانید که این شهر قطب مهم گردشگری است و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می ‌کند. از مهم ‌ترین بنا های این شهر می‌ توان به این موارد اشاره کرد:

  • مسجد کمرطوبی
  • برج ساعت
  • موزه مردم ‌شناسی
  • موزه آتاتورک
  • قلعه‌ قاضی ‌قلعه

دسترسی به شهر ازمیر از طریق حمل و نقل عمومی و از شهر های آنکارا و استانبول امکان ‌پذیر است. فاصله‌ زمانی این شهر تا آنکارا حدود ۸ ساعت و تا استانبول تقریبا ۶ ساعت است.

4 دلیل برای تحصیل در ازمیر ترکیه

تحصیل در ازمیر ترکیه

در ادامه برخی از دلایلی را که تحصیل در ازمیر ترکیه را توجیه می کند، نام می بریم:

  • شهری تاریخی و دانشجویی

ازمیر شهری است با فضایی بین ‌المللی که قدمت آن به دوران حماسه‌ ادیسه اثر هومر باز می ‌گردد. این شهر زیبا با داشتن چهار دانشگاه و یک دانشکده‌ فنی، گزینه ‌ای ایده‌ آل برای تحصیلات عالی به شمار می‌ رود.

  •  تنوع انتخاب در تحصیل

چهار دانشگاه و دانشکده‌ معتبر ازمیر طیف وسیعی از رشته ‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد. دانشگاه‌ های اِگِه، دولتی تکنولوژی ازمیر، اقتصاد ازمیر و دانشگاه Dokuz Eylül  از جمله مراکز علمی شناخته ‌شده در این شهر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌ های ازمیر و رشته‌ های تحصیلی آن ‌ها، بهتر است که به وب سایت رسمی هر کدام مراجعه نمایید.

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از دلایلی که تحصیل در ازمیر ترکیه را به انتخاب مناسبی تبدیل می کند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. در برخی از دانشگاه‌ های ازمیر به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. با این حال برای اطمینان از الزامات و شرایط دانشگاه مورد نظر خود، با این دانشگاه مستقیما ارتباط برقرار کنید. در صورت نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی می ‌توانید در آزمون ‌هایی مانند تافل یا آیلتس شرکت نمایید.

  • شهری امن با هزینه ‌های مناسب

امنیت، یکی از دغدغه‌ های مهم دانشجویان بین ‌المللی است. شهر ازمیر بر اساس آخرین شاخص امنیت   Numbeo، امتیاز قابل قبولی کسب کرده است. این دانشگاه از نظر هزینه ‌های زندگی نیز انتخابی مناسب به شمار می ‌رود.

  •  تجربه ‌ای منحصر به ‌فرد

تحصیل در ازمیر ترکیه فرصتی استثنایی برای آشنایی با فرهنگ غنی و جاذبه ‌های تاریخی و طبیعی ترکیه به حساب می آید. این شهر با آب و هوایی معتدل، سواحل زیبا و مکان ‌های دیدنی متعدد از جمله مسجد کمرطوبی، برج ساعت، موزه ‌های مردم ‌شناسی و آتاتورک و قلعه‌ قاضی ‌قلعه، تجربه ‌ای به یاد ماندنی برای دانشجویان رقم خواهد زد.

دانشگاه اگه ازمیر

دانشگاه اگه ازمیر

دانشگاه اِگِه یا دانشگاه اژه، یک دانشگاه دولتی پژوهشی در شهر ازمیر ترکیه است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده است. اگه با داشتن سابقه ‌ای درخشان، لقب اولین دانشگاه آغاز به کار کرده در ازمیر و چهارمین دانشگاه قدیمی ترکیه را از آن خود کرده است. از این رو برای تحصیل در ازمیر ترکیه پیشنهاد می کنیم که ابتدا به سراغ این دانشگاه بروید.

پردیس اصلی دانشگاه اِگِه واقع در بورنوا، مساحتی بالغ بر ۳۷۰ هکتار دارد. این پردیس طیف وسیعی از امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را برای دانشجویان فراهم می کند.

موقعیت جغرافیایی پردیس دانشگاه اِگِه در نقطه ‌ای میان سه کلانشهر آنکارا، استانبول و ازمیر قرار دارد که همین امر سبب سهولت و سرعت بالای حمل و نقل برون ‌شهری می ‌شود. علاوه بر این اتوبوس ‌های شهری و خطوط مترو دسترسی به این پردیس را از تمامی نقاط شهر ازمیر برای دانشجویان ممکن می ‌سازد. مدیریت کل خوابگاه ‌های دانشجویی نیز بر عهده‌ سازمان وام و امور دانشجویان است که ظرفیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر را در خوابگاه‌ های داخل پردیس دانشگاه تامین کرده است.

دانشگاه اِگِه با رویکردی پژوهش ‌محور و آموزشی، دانشجویان را تا مقطع دکتری تربیت می‌ کند. براساس آمار این دانشگاه در سال تحصیلی 2012 و 2013 پذیرای ۵۵۰۰۰ دانشجو بوده است و تعداد اعضای هیئت علمی آن نیز تقریبا به ۳۰۰۰ نفر می ‌رسد. در حال حاضر دانشگاه اِگه ۱۳ دانشکده، ۳ دانشکده تحصیلات تکمیلی، ۶ دانشکده چهار ساله، ۵ پژوهشکده، ۷ مدرسه دو ساله آموزش عالی و ۲۷ مرکز تحقیقاتی و کاربردی دارد.

جمع بندی

اگر قصد دارید که در ترکیه تحصیل کنید، باید قبل از هر کاری ابتدا شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. یکی از محبوب ترین شهر های ترکیه برای دانشجویان بین المللی، شهر ازمیر است. شهر ازمیر ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و هزینه های پایین زندگی از محبوب ترین شهر ها بین دانشجویان بین المللی است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر، مزایای تحصیل در ازمیر ترکیه را نام بردیم و توضیح دادیم.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje