به گزارش صنعت ماشین،

 این عمل نگرانی مردم و صاحبان ماشین های تسلا را در مورد کافی نبودن تعداد ایستگاه های شارژ عمومی افزایش داده است. این حرکت ناگهانی ایلان ماسک همچنین باعث نگرانی سایر کمپانی های تولید کننده خودرو های الکتریکی شده که علاوه بر افزایش بار ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر بر روی آنها، موجب کاهش فروش خودرو های الکتریکی توسط مردم نیز خواهد شد.

این تغییر مسیر ناگهانی تسلا درست چند روز بعد از جلسه سهامداران تسلا اعلام شد، جلسه ای که در آن شرکت تسلا به سهامداران خود اطمینان داد برنامه افزایش ساخت ایستگاه های شارژ سریع به نام سوپرشارژر را ادامه خواهد داد. این کاهش ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر در دو ساحل اصلی تگزاس و برخی نقاط دیگر این ایالت خواهد بود.

“وایلدفلاور” یکی از توسعه دهندگان املاک نیویورک که در آستانه امضای قراردادی برای ساخت یک مرکز شارژ در محله کویینز بود پیامی از یکی ماموران اجرایی تسلا با این مضمون دریافت کرد: ” من ساعت 4 صبح اخراج شدم و رئیس منم هم اخراج شده “. به گفته آقای گوردون: ” این تنها پیام ارتباطی ما با تسلا بود “.

هیچ کمپانی مانند تسلا تجربه ساخت و اجرای ایستگاه های شارژ را ندارد، مانند ایستگاه های شارژ چند کاربره که در مکان های مناسب مانند بزرگراه ها قرار دارند‌.

طبق داده های دولت فدرال آمریکا این خودروساز حدودا 25500 تا 42000 ایستگاه شارژ دارد. هر ایستگاه بسته به نوع شارژر و نوع خودرو باتری ها را از 10 دقیقه تا یک ساعت کاملا شارژ کند. 132000 ایستگاه شارژ عمومی دیگر نیز وجود دارند که میتوانند ماشین های الکتریکی را در زمان حدودی 12 ساعت شارژ کنند.

تعداد ایستگاه های شارژ در امریکا از آپریل سال 2023 تا آپریل 2024 تقریبا 36 درصد (11000 ایستگاه) افزایش داشته است.

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل مهم کاهش سرمایه گذاری تسلا در ایجاد ایستگاه های شارژ سریع مربوط به استاندارد شدن دستگاه های دیگر شرکت ها و فروش دستگاه های شارژ با استاندارد یکسان کمپانی های مختلف است.

سال پیش خودروساز های آمریکای شمالی توافق کردند که از استاندارد و اجزای ایستگاه های شارژ تسلا استفاده کنند تا هزینه ها را کاهش دهند.

استاندارد خودر های الکتریکی موجود در چین و اروپا با استاندارد های تسلا در امریکای شمالی متفاوت است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje