Wp Header Logo 215.png
خودرو هایی با موتور V12

در جایی که بسیاری از شرکت ها دیگر این موتور ها را از خط تولید خود کنار گذاشته اند اما موتور V12 هنوز نمرده است، اما به شدت در معرض خطر است.

با پیشرفت هایی که در زمینه توربو شارژ، سوپر شارژر و هیبرید سازی در چند سال اخیر به وجود آمده است، موتور های با حجم زیاد نادرتر شده اند. ده ها برند با موتور های کوچکتر که با پرخوران و یا موتور های برقی همراه می شوند ، موتور های بزرگ خود را کنار گذاشته اند. اما هنوز بازماندگانی هستند که موتور ۱۲ سیلندر داشته باشند.

چند خودروی اسپورت، تعداد انگشت شماری از سوپر اسپرت ها و حتی یک جفت SUV ممتاز هنوز مجهز به موتور V-12 هستند. در جایی که بسیاری از شرکت ها دیگر این موتور ها را از خط تولید خود کنار گذاشته اند، شرکت هایی مانند آستون مارتین، بنتلی و فراری (Ferrari) هنوز آماده جدایی از موتور های قدرتمند ۱۲ سیلندر نیستند.

برای استفاده از بیشتر این وسایل نقلیه با موتور V12 به جیب های پر پول نیاز دارید. اما اگر می توانید، این ماشین ها را تهیه کنید زیرا بسیاری از آن ها مدت زیادی موجود نخواهند بود.

آستون مارتین DBS

آستون مارتین DBS

توئین توربو ۵.۲ لیتر V-12

۷۶۰ اسب بخار

۳۸۷۶۰۰ دلار

آستون مارتین DBS یکی از بازماندگان دارای موتور ۱۲ سیلندر است. در حالی که DB12 و Vantage (در حال حاضر) V-12 های خود را کنار گذاشته اند، DBS همچنان دارای یک موتور ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توربو شارژ دوقلو است که ۷۱۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. این برای شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه خوب است. حتی نسخه قدرتمند تر DBS 770 Ultimate با حداکثر سرعت ۳۳۹ کیلومتر در ساعت، ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

آستون مارتین والکری

آستون مارتین والکری

۶.۵ لیتر V-12

۱۱۳۹ اسب بخار

۳.۵ میلیون دلار

آستون مارتین والکری یک شگفتی مهندسی است. این خودرو دارای یک موتور ۶.۵ لیتری V-12 تنفس طبیعی است که توسط کوزوورث (Cosworth) ساخته شده است، آیرودینامیک الهام گرفته از F1 و یک موتور الکتریکی تکی که توان خروجی را به ۱۱۳۹ اسب بخار می رساند. تنها ۲.۳ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۴۹ کیلومتر در ساعت است. با فرض اینکه شما یکی از ۱۵۰ مشتری خوش شانس در سراسر جهان هستید که یک والکری (Valkyrie) را به دست می آورید، ۳.۵ میلیون دلار برای شما هزینه دارد.

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید

توئین توربو ۶.۰ لیتر W-12

۶۲۶ اسب بخار

۲۶۹۲۲۵ دلار

یک بنتلی بدون موتور ۱۲ سیلندر درست به نظر نمی رسد. فلایینگ اسپور (Flying Spur) همچنان دارای یک موتور توئین توربو ۶.۰ لیتری W-12 با قدرت ۶۲۶ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر در نسخه اسپید (Speed) است که در عرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد و به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت می رسد. شما می توانید یک V-8 و یک V-8 هیبریدی را در نسخه های پایین تر فلایینگ اسپور برای سال ۲۰۲۴ تهیه کنید، اما چرا ؟ زیرا فلایینگ اسپور با موتور W-12 از ۲۶۹۲۲۵ دلار شروع می شود.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

توئین توربو ۶.۰ لیتر W-12

۶۵۰ اسب بخار

۳۰۲,۷۲۵ دلار

بنتلی کانتیننتال GT اسپید از همان موتور ۶.۰ لیتری W-12 توئین توربو همانند برادر مجلل تر خود یعنی فلاینگ اسپور استفاده می کند. اما در این مورد، این موتور به ۶۵۰ اسب بخار ارتقا یافته است که Continental GT Speed را در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند و حد اکثر سرعت آن ۳۳۴ کیلومتر در ساعت می باشد. باز هم، می توانید یک V-8 توئین توربو در نسخه های پایین تر Conti GT به جای W-12 تهیه کنید، اما این کار را نکنید.

فراری ۸۱۲ GTS

فراری 812 GTS

۶.۵ لیتر V-12

۷۸۹ اسب بخار

۴۳۳۷۶۵ دلار

اگرچه مدل های دیگر کوچک تر و توربو شارژ شده اند، اما فراری احتمالا آخرین نگهدارنده موتور V-12 در خط تولید خود خواهد بود. ۸۱۲ GTS هنوز یک موتور ۶.۵ لیتری V-12 تنفس طبیعی در زیر کاپوت مجلل خود دارد که ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد. این موتور ، سرعت این سوپر کانورتیبل را در ۳.۰ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رساند و حداکثر سرعت آن ۳۳۹ کیلومتر در ساعت می باشد. فراری ۸۱۲ GTS برای سال ۲۰۲۴ کمی بیش از ۴۳۳۰۰۰ دلار قیمت دارد.

فراری پوروسانگوئه

فراری پوروسانگوئه

۶.۵ لیتر V-12

۷۱۵ اسب بخار

۳۹۸۳۵۰ دلار

حتی اولین SUV فراری دارای موتور V-12 است. پوروسانگوئه (Purosangue) همان موتور V-12 6.5 لیتری ۸۱۲ GTS را دارد، اما «فقط» با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر فوت گشتاور. این مقدار هنوز برای رسیدن به سرعت ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۸ کیلومتر در ساعت برای پوروسانگوئه کافی است. شاسی بلند پوروسانگوئه برای مدل ۲۰۲۴ قیمت ۳۹۸۳۵۰ دلاری دارد.

گوردون موری اتوموتیو T.33

گوردون موری اتوموتیو T.33

۳.۹ لیتر V-12

۶۰۷ اسب بخار

۱.۸ میلیون دلار (تخمینی)

گوردون موری T.33 که توسط مردی که در پشت مک لارن F1 نمادین بود ساخته شده است، یک ابرخودروی واقعی با موتور V-12 است. موتور ۳.۹ لیتری V-12 کوزوورث (Cosworth) آن ۶۰۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و محدوده کات آف عجیب ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه دارد. T.33 حدود ۱.۸ میلیون دلار قیمت دارد و در هر دو نسخه فرمان راست و چپ در دسترس است و گوردون موری اتوموتیو (Gordon Murray Automotive) تمام آن ها را فروخته است.

گوردون موری اتوموتیو T.50

گوردون موری اتوموتیو T.50

۳.۹ لیتر V-12

۷۲۵ اسب بخار

۳.۰ میلیون دلار (تخمینی)

درست مانند مدل T.33 کوچکتر، مدل T.50 دارای یک موتور V-12 کوزوورث (Costworth) استاندارد است. در اینجا، با این حال، ۶۵۴ اسب بخار قدرت دارد و دارای محدوده کات آف ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه است. T.50 همچنین دارای یک فن تعبیه شده در عقب خودرو برای آیرودینامیک بهتر است که توسط یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت پشتیبانی می شود. مشتریانی که به دنبال نسخه سریع تر جاده ای هستند می توانند نسخه T.50S Niki Lauda را انتخاب کنند که خروجی موتور V-12 را روی ۷۲۵ اسب بخار تنظیم می کند. T.50 استاندارد در ایالات متحده حدود ۳.۰ میلیون دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه محدود Niki Lauda نزدیک به ۴.۳ میلیون دلار است.

لامبورگینی رووئلتو

لامبورگینی رووئلتو

۶.۵ لیتر V-12 هیبریدی

۱۰۰۱ اسب بخار

۶۰۸,۳۵۸ دلار

برقی شدن خودرو ها اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما برای لامبورگینی، این لزوما به معنای کوچک کردن موتور نیست. رووئلتو (Revuelto) جدید همچنان دارای یک موتور ۶.۵ لیتری V12 است که با دو موتور الکتریکی با هم ترکیب می شوند تا ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۴ ثانیه را به همراه داشته باشند. نکته دیگر  این که رووئلتو می تواند کاملا با نیروی الکتریکی رانندگی کند (فقط برای ۱۲.۸ کیلومتر، اما با این وجود هنوز هم چشمگیر است). آخرین سوپر کوپه لامبورگینی ۶۰۸۳۵۸ دلار قیمت دارد.

مرسدس میباخ S680

مرسدس میباخ S680

توربو شارژ دوقلو ۶.۰ لیتری V-12

۶۲۱ اسب بخار

۲۳۵,۴۵۰ دلار

حتی اگر مرسدس بنز به طور کل در زمینه برقی سازی فعالیت کند، یک خودرو در خط تولید، رویای موتور V-12 را با میباخ S680 زنده نگه می دارد. بزرگترین و مجلل ترین کلاس S دارای یک موتور ۶.۰ لیتری V-12 با توربو شارژر دوقلو است که ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یک خودروی اسپورت نیست، اما این قدرت هنوز برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۴.۵ ثانیه کافی است. اگر می خواهید در سال ۲۰۲۴ یک Maybach S680 را به دست آورید، هزینه آن ۲۳۵۴۵۰ دلار خواهد بود.

پاگانی ایمولا رودستر

پاگانی ایمولا رودستر

تویین توربو ۶.۰ لیتری V-12

۸۳۸ اسب بخار

۵.۴ میلیون دلار (تخمینی)

البته که پاگانی هنوز از موتور V12 استفاده می کند. این تنها موتوری است که این خودرو ساز در مجموعه گران قیمت و محدود خود ارائه می دهد. اولین مدل از دو مدل جدید پاگانی با موتور V-12، مدل ایمولا رودستر (Imola Roadster) است که از یک موتور ۶.۰ لیتری V-12 توئین توربوی مرسدس-AMG استفاده می کند که ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس استاندارد هفت سرعته متوالی آن را به حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت می رساند. ایمولا رودستر حدود ۵.۴ میلیون دلار قیمت دارد، اما پاگانی (Pagani) تنها هشت مورد از آن ها را می سازد.

پاگانی اتوپیا

پاگانی اتوپیا

تویین توربو ۶.۰ لیتری V-12

۸۵۲ اسب بخار

۲.۵ میلیون دلار (تخمینی)

یکی دیگر از پاگانی های جدید با موتور V-12 مدل اتوپیا (Utopia) است. اتوپیا با همان موتور ۶ لیتری توئین توربو مرسدس-AMG دارای ۸۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور است که از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دستی خوب و قدیمی منتقل می شود. پاگانی تنها در حال ساخت ۹۹ دستگاه کوپه (با یک رودستر در نظر گرفته شده) با قیمت اولیه حدود ۲.۵ میلیون دلار است.

رولزرویس کولینان

رولزرویس کولینان

توربو شارژ دوقلو ۶.۷ لیتری V-12

۵۹۲ اسب بخار

۳۹۱۷۵۰ دلار

شاسی بلند بزرگ و مجلل رولزرویس کولینان دارای یک موتور ۶.۷ لیتری V12 توربو شارژ دوقلو است که در مدل استاندارد ۵۶۳ اسب بخار و در تریم بلک بج ۵۹۲ اسب بخار قدرت دارد. نسخه دوم در کمتر از ۵.۰ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد. قیمت پایه کولینان (Cullinan) برای سال ۲۰۲۴ رقم ۳۹۱۷۵۰ دلار است در حالی که Black Badge با قیمت ۴۵۳۲۵۰ دلار به فروش می رسد.

رولزرویس گوست

رولزرویس گوست

توربو شارژ دوقلو ۶.۷ لیتری V-12

۵۹۲ اسب بخار

۳۵۴۷۵۰ دلار

رولزرویس برند دیگری است که بدون موتور V12 به شکل فعلی نخواهد بود. حتی خودروی سطح ورودی آن، یعنی گوست (Ghost) ، هنوز دارای یک توربو شارژر دوقلو ۶.۷ لیتری V-12 برای سال ۲۰۲۴ است. قدرت آن ۵۶۳ اسب بخار در نسخه پایه و ۵۹۲ اسب بخار در نسخه بلک بج (Black Badge) است. نسخه دوم ۵۰ درصد سریع تر از گوست استاندارد است و ۴۳۰۰۰ دلار اضافی قیمت دارد. با این حال نگران نباشید، شما هنوز هم می توانید یک گوست معمولی را با قیمت پایین تر ۳۵۴۷۵۰ دلار تهیه کنید.

رولزرویس فانتوم

رولزرویس فانتوم

توربو شارژ دوقلو ۶.۷ لیتری V-12

۵۶۳ اسب بخار

۵۰۵۷۵۰ دلار

فانتوم نمادین ، خط تولید رولزرویس را با همان موتور ۶.۷ لیتری V12 توئین توربو مانند برادرانش تکمیل می کند. این موتور در اینجا ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند و سدان فانتوم (Phantom) را در حدود ۵.۰ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند. فانتوم بلک بج (Black Badge) هنوز وجود ندارد، اما نسخه استاندارد هنوز هم بسیار گران است. قیمت فانتوم برای سال ۲۰۲۴ رقم ۵۰۵۷۵۰ دلار است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje