Wp Header Logo 274.png
ب ام و M4 CS معرفی شد ؛ کوپه ای آتشین با شتاب 3.2 ثانیه

ب ام و سرانجام از نسخه CS کوپه جذاب و آتشین M4 رونمایی کرد. این نسخه که مابین دو نسخه کامپتیشن و CSL قرار می گیرد، از مشخصاتی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند تمامی علاقه مندان به سرعت و هیجان را به وجد بیاورد.

مشخصات فنی

طبق انتظار ب ام و M4 CS از نظر فنی با M3 CS اشتراکات فراوانی دارد. این خودرو نیز نیروی خود را از همان موتور شش سیلندر خطی توئین توربو دریافت می کند. شاید بدانید خروجی این موتور ۳ لیتری به ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را هم گیربکس ۸ سرعته خودکار استپ ترونیک بر عهده دارد. این گیربکس با همکاری سامانه M xDrive نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

ب ام و M4 CS معرفی شد ؛ کوپه ای آتشین با شتاب 3.2 ثانیه

با اتکا به این قوای محرکه، ب ام و M4 CS قادر است در زمان ۳.۲ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم، این کوپه قدرتمند توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۸ مایل یا ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) را دارد. با چنین رکوردهایی باید گفت M4 CS از عملکردی مشابه با M3 CS برخوردار است.

ب ام و M4 CS معرفی شد ؛ کوپه ای آتشین با شتاب 3.2 ثانیه

تجویز رژیم لاغری برای کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی

در محصولات ب ام و، پسوند CS از عبارت کامپتیشن اسپرت برگرفته شده است. این پسوند نشان می دهد M4 CS در مقایسه با نسخه کامپتیشن، سبک تر بوده و نسبت به آن ۲۰.۴ کیلوگرم وزن کمتری دارد. استفاده از فیبرکربن تقویت شده با پلاستیک در قسمت های مختلف بدنه، مثل کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و چند بخش دیگر از دلایل اصلی این موضوع است. علاوه بر این، کنسول میانی، شیفترهای پشت فرمان، صندلی های M کربن، شماری از قطعات تزئینی به کار رفته در داخل کابین و حتی برخی قسمت های سیستم اگزوز از مواد سبک وزن ساخته شده اند.

ب ام و برای M4 CS از تنظیمات اختصاصی برای سیستم تعلیق و شاسی بهره می برد. این کار باعث شده، کوپه اسپرت ب ام و در پیچ ها بسیار چابک و سریع باشد. البته این نسخه از لحاظ هندلینگ کماکان به پای نسخه CSL نمی رسد و نمی تواند رکورد آن در پیست نوربرگ رینگ را بشکند. طبق داده های رسمی، M4 CS رکورد ۷ دقیقه و ۲۱.۹۹ ثانیه را در این پیست معروف ثبت کرده، حال آنکه رکورد نسخه CSL حدود ۱.۵ ثانیه بهتر است.

ب ام و M4 CS معرفی شد ؛ کوپه ای آتشین با شتاب 3.2 ثانیه

برای بهره برداری حداکثری از قابلیت های M4 CS، ب ام و تایرهای مخصوص پیست را بدون دریافت هیچ هزینه اضافی به مشتریان پیشنهاد می دهد. این تایرها روی رینگ های اختصاصی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب می شوند. مشتریان می توانند از بین مشکی یا طلایی رنگ دلخواه را برای رینگ ها انتخاب کنند.

کوپه قدرتمند ب ام و M4 CS در ابتدای عرضه فقط با رنگ های آبی و سبز به فروش می رسد. این نسخه با دقت در چراغ های زرد و قطعات فیبرکربنی از مدل های پایین تر از خود قابل تشخیص است. ضمن اینکه به منظور کاهش وزن، جلوپنجره فاقد قاب بوده و نشان CS روی آن درج شده؛ حاشیه جلوپنجره هم به رنگ قرمز است. ب ام و M4 CS در داخل کابین هم دارای تزئینات مشکی و قرمز رنگ است و اکثر پوشش ها جنسی از چرم و آلکانتارا دارند.

ب ام و M4 CS معرفی شد ؛ کوپه ای آتشین با شتاب 3.2 ثانیه

قیمت و زمان عرضه

علاقه مندان به خرید ب ام و M4 CS باید ۱۲۴,۶۷۵ دلار (حدود ۸ میلیارد تومان) برای آن پرداخت کنند. این رقم در مقایسه با M4 کامپتیشن xDrive حدود ۳۲ هزار دلار بیشتر است. بر اساس برنامه ریزی ها، فروش این خودرو از ماه جولای شروع شده و مشتریان تا پایان سال سفارشات خود را تحویل خواهند گرفت.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje