استانبول، ترکیه – 06 مه: زنی اسناد و عکس های تاریخی نمایش داده شده در یک … [+] اینستالیشن هنری فنی در سالت گالاتا در 6 مه 2017 در استانبول، ترکیه را مشاهده می کند. اینستالیشن «رویای آرشیو» توسط هنرمند رفیک آنادول از هوش مصنوعی برای تجسم نزدیک به 2 میلیون سند و عکس تاریخی عثمانی از آرشیو تحقیقاتی SALT استفاده می کند. این هنرمند که توسط یک تبلت در مرکز یک اتاق آینه‌کاری شده کنترل می‌شد، از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای ترکیب اسناد تاریخی، هنر، گرافیک و عکس‌ها برای ایجاد یک نصب غوطه‌ور استفاده کرد که به مردم اجازه می‌داد تا بایگانی‌ها را پیمایش کنند، بخوانند و کاوش کنند. آرشیو SALT Galata شامل حدود 1.7 میلیون سند از اواخر دوران عثمانی تا امروز است. این نمایشگاه تا 11 ژوئن 2017 در فضای هنری SALT Galata برپاست. (عکس از کریس مک گراث/گتی ایماژ)
Getty ImagesAI تجارت را عمیقا و به سرعت تغییر می دهد. مدل‌های کسب‌وکار جدید را قادر می‌سازد، مدل‌های کسب‌وکار موجود را به‌طور اساسی کارآمدتر می‌کند و پتانسیل را برای محصولاتی که به روش‌های کاملاً جدید تصور می‌شوند، ایجاد می‌کند. همچنین باعث می شود که مشارکت کنندگان فردی در کارهای روزمره، از نوشتن کد گرفته تا نوشتن یادداشت، بهره وری بیشتری داشته باشند. رهبران کسب و کار چگونه باید وسعت، عمق و سرعت این اختلال را مدیریت کنند؟
بسیاری از مردم از یک نقش جدید حمایت می کنند، نقش یک افسر ارشد هوش مصنوعی. پرزیدنت جو بایدن یک فرمان اجرایی در مورد توسعه ایمن، ایمن و قابل اعتماد و استفاده از هوش مصنوعی صادر کرده است که بر اساس آن هر آژانس باید چنین رهبری را تعیین کند. وزارت دادگستری اولین کسی است که این کار را انجام می دهد و یک دانشمند کامپیوتر پرینستون را مدیر ارشد هوش مصنوعی خود معرفی می کند. مارک مینیویچ، یکی از همکاران فوربس، در مورد “ظهور افسر ارشد هوش مصنوعی: قدرت بخشیدن به انقلاب شرکتی هوش مصنوعی” می نویسد. نیویورک تایمز عنوان کرد: « داغترین شغل در آمریکای شرکتی؟ مدیر اجرایی مسئول A.I.»
واضح است که چیزی در حال رخ دادن است. یک عنصر مشترک در این مقالات، شرح شغلی با وسعت فوق العاده است. فرد باید استراتژیک، عملیاتی، عمیقاً فنی، تحول آفرین و قادر به ادغام اخلاق با ابتکارات هوش مصنوعی باشد. آیا این حتی ممکن است؟ اگر چنین بود، آیا واقعاً راهی برای ادغام هوش مصنوعی در تجارت است؟
از بسیاری جهات، فراخوان برای مدیر ارشد هوش مصنوعی شبیه پاسخ‌های سازمانی قبلی به قابلیت‌های جدید فناوری است، مانند رئیس مهندسی مجدد، مدیر ارشد تجارت الکترونیک، مدیر ارشد داده و مدیر ارشد نوآوری. در هر مورد، هدف قرار دادن یک مدیر اجرایی بود که بتواند در همه وظایف کار کند، سیلوها را خراب کند و تغییرات را تسریع بخشد.
بیشتر از مشاور فوربس بهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده در سال 2024 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سال 2024 توسط کسیدی هورتون مشارکت‌کننده اما جین ادیسون استیونسون، نایب رئیس هیئت مدیره و خدمات مدیر عامل، معتقد است که این اتفاقات اساسی در زمان خدمات مدیر عامل شرکت می‌افتد. او به‌عنوان یک استخدام‌کننده اجرایی، موج‌های قبلی را با دید پرنده‌ای زندگی کرده است، و در استخدام برخی از مدیران ارشد نوآوری اولیه پیشرو بود. استیونسون معتقد است که هوش مصنوعی یک فناوری مخرب است که همه مدیران باید از آن استقبال کنند – و او با هیچ کس که این موج تغییر را انکار کند برخورد نکرده است. این سوال باقی می ماند: کسب و کارها چگونه باید سازگار شوند؟
چارچوب بزرگ‌تر برای قرار دادن این چالش همان چیزی است که استیونسون آن را رهبری سازمانی می‌نامد: «توانایی هم‌زمان انجام و تحول و هم تفکر افقی، نه فقط عمودی». او در مصاحبه‌ای به من گفت: «توانایی اجرای مداوم، شرط‌بندی جدول است. نیاز (این است) که در زمان واقعی، هر روز، همزمان با اجرای شما تغییر شکل دهید. هوش مصنوعی بخش مهمی از جریان فعلی است. پیچیدگی این نسل جدید از مدیران باید مدیریت شود.
بنابراین مدیران برای پاسخ به انقلاب هوش مصنوعی چه باید بکنند؟ بستگی به عملکرد شما دارد. مدیر ارشد استراتژی باید عمیقاً از پتانسیل هوش مصنوعی برای به چالش کشیدن مدل کسب و کار و استراتژی شرکت آگاه شود. این شامل پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه جدیدی از رقبا است که با تعبیه هوش مصنوعی در هر جنبه ای از عملیات خود به رقابت می پردازند. در رقابت در عصر هوش مصنوعی، مارکو ایانسیتی و کریم لاخانی نمونه‌هایی از شرکت‌هایی را ارائه می‌کنند که یک «کارخانه هوش مصنوعی» در قلب فعالیت‌های خود ایجاد کرده‌اند. شرکت‌هایی که متفاوت از Moderna و Ant Financial هستند، به‌طور هم‌زمان صرفه‌جویی در حوزه و مقیاس را ایجاد می‌کنند. آنها این کار را با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود و سرعت بخشیدن به کل فرآیندها انجام می دهند. افراد ناظر فرآیند می شوند و از جریان اجرا خارج می شوند. مدیر ارشد استراتژی باید این مدل‌های عملیاتی جدید را درک کند و سازمان را در مسیرهایی هدایت کند که بتواند از تهدیدات وجودی جان سالم به در ببرد و پتانسیل فوق‌العاده هوش مصنوعی را درک کند.
مدیر ارشد نوآوری باید به هوش مصنوعی از دریچه ای متفاوت نگاه کند. او باید آزمایش هایی را با روش هایی که از هوش مصنوعی برای افزایش چشمگیر سرعت و وسعت نوآوری استفاده می شود، تقویت کند. آزمایش‌ها با ابزارهای تخصصی مانند Ethan Mollick’s Innovator که از طریق ChatGPT در دسترس است، پتانسیل را نشان می‌دهد. Mollick نشان داده است که دانشجویانش در دانشگاه مدیپول پنسیلوانیا در هنگام استفاده از چنین ابزارهایی سریعتر و خلاقانه تر از طریق نوآوری حرکت می کنند. او استفاده از آنها را در کلاس های خود الزامی می کند.
AlgoVerde، یک استارتاپ دره سیلیکون، یک پلت فرم نوآوری هوش مصنوعی را در طول چرخه عمر طراحی ادغام کرده است. ولادیمیر جاسیموویچ، مدیر عامل AlgoVerde، می‌گوید که استفاده از دوقلوهای مجازی مشتریان و کارشناسان فنی «می‌تواند مسیر نوآوری از چالش تجاری به مفهوم را با ضریب ده سرعت بخشد» (تاکید اضافه شده). مدیران ارشد نوآوری برای درک نقشی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند در عملکردهایشان ایفا کند، باید آزمایش‌هایی انجام دهند و کارکنان خود را تشویق کنند که همین کار را انجام دهند.
افسران ارشد فناوری و رهبران تحقیق و توسعه با فرصت متفاوتی روبرو هستند. آن‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی محصولات حتی قبل از نمونه‌سازی، از جمله ادغام آن‌ها با سیستم‌های مشتری استفاده کنند. آنها می توانند فرآیندهای تحقیق و توسعه را سرعت بخشند، گاهی اوقات به طور چشمگیری. دانیل بویکو، رابرت مک نایت و گیب گومز، همگی از دانشگاه مدیپول کارنگی ملون، از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی «برای طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای آزمایش‌های علمی مستقل» استفاده کردند، به‌عنوان مثال، سرعت تحقیقات خود را تا حد زیادی افزایش دادند. همانطور که AutoDesk با طرح‌های چاپ سه‌بعدی ایجاد شده با استفاده از تکنیک‌های تولیدی نشان داده است، می‌توان از هوش مصنوعی مولد برای افزایش فضای طراحی محصولات نیز استفاده کرد. در نهایت، مدیران ارشد فناوری می‌توانند از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محصولات هوشمند و در دسترس استفاده کنند – محصولاتی که استفاده و شخصی‌سازی آن‌ها آسان‌تر از آنچه قبلا امکان‌پذیر بود، دارند.
افسران ارشد باید استفاده از هوش مصنوعی را برای بهبود عملیات هدایت کنند. این اغلب با اتوماسیون راه حل های نقطه شروع می شود. بسیاری از شرکت ها مراکز تماس را به عنوان یک فرصت کامل می بینند، اگرچه جابجایی ساده مشاغل ممکن است بهترین رویکرد نباشد. جا برای یک موج کاملاً جدید مهندسی مجدد وجود دارد، موجی که از طبقه مغازه به بالا هدایت می شود.
حتی مدیران ارشد منابع انسانی نقش منحصر به فردی در ادغام هوش مصنوعی در عملیات دارند. آنها باید ابزارهای نوظهور و اینکه چگونه افراد می توانند برای استفاده از آنها در کارشان توانمند شوند را درک کنند. در حال حاضر نگرانی هایی وجود دارد که چنین ابزارهایی ممکن است اطلاعات محرمانه را درز کنند یا تهدیدات امنیتی ایجاد کنند. در عین حال، مجموعه وسیعی از مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ می‌تواند بهره‌وری را در طیف وسیعی از کارهای دانشی به روش‌های شگفت‌آوری افزایش دهد (به «پیمایش مرزهای ناهموار فناوری: شواهد تجربی میدانی از تأثیرات هوش مصنوعی بر دانش» مراجعه کنید. بهره وری و کیفیت کارگران). امروزه بسیاری از شرکت ها استفاده از هوش مصنوعی مولد را به دلیل نگرانی های امنیتی و IP محدود می کنند. CHRO ها می توانند موانع را از بین ببرند و آزمایش و به اشتراک گذاری نتایج را تشویق کنند. CHROها همچنین ممکن است در برجسته کردن مسائل اخلاقی پیشرو باشند.
نکته اینجاست که نقش رهبری در عصر هوش مصنوعی نقشی نیست که یک فرد، هر چقدر هم که ماهر باشد، قابل مدیریت باشد. هر یک از اعضای C-Suite باید راه هایی را بیابد که نقش او را به سطح بعدی منتقل کند. این مستلزم آن است که هر یک از آنها در مورد پتانسیل آموزش ببینند – و زمان خود را صرف آزمایش با ابزارها کنند. بدون تجربه عملی، پتانسیل انتزاعی به نظر می رسد.
ساده ترین کاری که یک مدیر عامل در جهان می تواند برای پاسخ به تهدید این فناوری نامشخص و ناشناخته انجام دهد، منصوب کردن یک مدیر ارشد هوش مصنوعی است. مشکل این است که بعید است گلوله نقره ای باشد که وعده داده است. بدتر از آن، ممکن است باعث شود دیگران سفر یادگیری خود را به تعویق بیاندازند و پذیرش واقعی را به تاخیر بیندازند.
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Jim EuchnerFollowingمن یک استاد مدعو در مدرسه کسب و کار استون (بریتانیا) و سردبیر سابق مدیریت تحقیقات فناوری هستم، مجله ای با داوری همتا برای دست اندرکاران نوآوری، فناوری و مدیریت تحقیقات. من قبلاً معاون نوآوری جهانی در Goodyear Tire & Rubber Company بودم، جایی که توسعه مشاغل جدید را رهبری کردم و به راه اندازی چهار تجارت در سه قاره کمک کردم. قبل از کارم در گودیر، سمت‌هایی به‌عنوان معاون استراتژی رشد و نوآوری در Pitney Bowes, Inc. و معاون، فناوری پیشرفته سیستم‌های شبکه در Bell Atlantic (در حال حاضر Verizon) داشتم. من در زمینه سیستم‌های هوشمند کار کرده‌ام. بیش از 25 سال در مشاوره او، به شرکت‌ها کمک می‌کنم تا کسب‌وکارهایی را که با فناوری‌های نوظهور، از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (IoT)، اتوماسیون، و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده فعال می‌شوند، پیاده‌سازی کنند. من به شرکت‌ها کمک می‌کنم تا به سرعت و به روشی منظم از مفهوم به پول نقد حرکت کنند. حوزه‌های تمرکز شامل استفاده از رویکردهای استارت‌آپ ناب در سازمان‌های بزرگ، نوآوری در مدل کسب‌وکار، و چالش‌هایی است که تولیدکنندگان در حرکت به سمت مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر خدمات با آن مواجه هستند. من رئیس مشترک صنعت Aston Advanced Services Partnership و عضو سابق این شرکت هستم. شورای مشورتی علمی برای برنامه خودروهای خودران نیسان. من همچنین یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه نوآوری MIT هستم، کنسرسیومی برای پرورش نوآوری در سازمان ها. من به طور گسترده در مورد نوآوری و مدیریت فناوری منتشر کرده ام و صحبت کرده ام. صفحه Google Scholar من را می توان در دریافت مدرک لیسانس من از دانشگاه مدیپول کرنل در مهندسی مکانیک و هوافضا و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه مدیپول پرینستون، جایی که من یک همکار گوگنهایم بودم، پیدا کرد. من همچنین دارای مدرک MBA از دانشگاه مدیپول متدیست جنوبی هستم. من چندین جایزه برای کار او در هوش مصنوعی دریافت کرده ام، از جمله دو انتخاب به عنوان برنامه های کاربردی نوآورانه هوش مصنوعی، جایزه دانشگاه مدیپول کارنگی ملون/AMS برای مدیریت سیستم های اطلاعاتی، و جایزه فرانتس ادلمن (فینالیست). “>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

viraje

توسط viraje