Wp Header Logo 428.png

بسیاری از علاقه‌ مندان به مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل را به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به ایران و اعتبار دانشگاه‌ هایش، برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای در نظر می ‌گیرند. شباهت ‌های فرهنگی، شهریه‌ های مناسب و ارزش مدارک دانشگاهی ترکیه، موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به این کشور در سال ‌های اخیر شده است. بسیاری از افراد فکر می کنند که امکان تحصیل در این کشور با مدرک فنی حرفه ای وجود ندارد؛ در حالی که اینطور نیست. در این مقاله درمورد نحوه مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای توضیح خواهیم داد.

تحصیل در ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

نزدیک بودن ترکیه به ایران، شباهت ‌های فرهنگی و اعتقادی، برخورداری از امکانات آموزشی مناسب و اعتبار دانشگاه ‌ها در سطح بین ‌المللی، این کشور را به گزینه ‌ای ایدئال برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. دانشجویان بین ‌المللی با مدارک تحصیلی گوناگون، از جمله دیپلم ‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی، برای تحصیل در ترکیه اقدام می ‌کنند.

در میان متقاضیان بین ‌المللی گرایش فراوانی برای ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای دیده می‌ شود. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ‌ای می ‌توانند علاوه بر تحصیل در دانشگاه، وارد بازار کار شده و از مهارت‌ های فنی خود بهره ‌مند شوند. البته لازم است که اشاره کنیم برای مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای معادل سازی مدرک برای افزایش اعتبار آن ضروری است.

شرایط مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

شرایط مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای غیرممکن نیست؛ متقاضیان تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای، پس از تطبیق مدرک خود با سیستم آموزشی ترکیه، می ‌توانند به مسیر تحصیلی خود در این کشور ادامه دهند. پذیرفته ‌شدگان نهایی، باید شرایط دانشگاه مورد نظر را نیز احراز نمایند. به عنوان مثال دارنده‌ دیپلم فنی حرفه ‌ای که قصد ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی را دارد، قبل از ورود به دانشگاه ملزم به گذراندن دوره‌ یک ‌ساله پیش ‌دانشگاهی است.

این دوره به منظور جبران کمبود دروس زمینه ‌ای مرتبط با رشته‌ پزشکی طراحی شده و متقاضیان را برای موفقیت در تحصیلات تکمیلی آماده می ‌سازد. از سوی دیگر فارغ ‌التحصیلان رشته ‌های فنی و حرفه ‌ای می‌ توانند به طور مستقیم وارد دوره‌ کاردانی یا کارشناسی پیوسته در رشته ‌های مهندسی و فنی شوند.

با طی کردن مراحل گفته شده، فارغ‌التحصیلان دیپلم فنی و حرفه ای می توانند از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه بهره مند شوند و با تکیه بر مهارت های فنی خود، آینده شغلی درخشانی را رقم بزنند.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای از طریق تحصیلی نیز ساده است. شما می توانید با مدرک فنی حرفه ای در برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته های مهندسی به تحصیل ادامه دهید.

فارغ‌ التحصیلان دیپلم فنی و حرفه‌ ای که علاقه ‌مند به ادامه تحصیل در رشته ‌های مهندسی در ترکیه هستند، می ‌توانند برای دوره ‌های کاردانی یا کارشناسی فنی اقدام نمایند. آن ‌ها پس از تطبیق مدرک خود، امکان تحصیل در رشته‌ هایی همچون برق و الکترونیک، تکنولوژی الکترونیک، مکانیک دستگاه‌ های صنعتی، تکنولوژی هواپیما و تکنولوژی خودرو را خواهند داشت.

اعتبار بالای این دانشگاه‌ ها و کیفیت آموزشی، باعث شده است تا بسیاری از دارندگان دیپلم فنی و حرفه ‌ای، با هدف مهاجرت تحصیلی به ترکیه، برای تحصیل در یکی از این دانشگاه ‌ها اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی در ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

پزشکی در ترکیه

اگر قصد شما از مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای تحصیل در رشته های پزشکی است، باید بدانید این کار نیز امکان پذیر است. برخی از علاقه ‌مندان به تحصیل در رشته‌ پزشکی یا زیرشاخه‌ های آن در ترکیه، مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای دارند. با توجه به اعتبار مدارک تحصیلی فنی و حرفه‌ ای در این کشور، این گروه از متقاضیان می ‌بایست ابتدا مدرک خود را با نظام آموزشی ترکیه تطبیق دهند.

پس از تطبیق مدرک برای ادامه‌ تحصیل در رشته‌ پزشکی، گذراندن دوره‌ یک ‌ساله پیش ‌دانشگاهی الزامی است. این دوره با هدف آماده ‌سازی دانشجویان و جبران کمبود واحد های درسی مرتبط با حوزه‌ پزشکی طراحی شده است.

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز یکی دیگر از الزامات تحصیل در رشته‌ پزشکی در ترکیه به شمار می ‌رود. آزمون ‌های SAT و YOS مهم‌ ترین آزمون ‌های ورودی دانشگاه ‌های ترکیه ‌اند که برای مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای باید آن ها را با موفقیت پشت سر بگذارید. البته برخی دانشگاه ‌ها نمره‌ هر دو آزمون را می ‌پذیرند؛ در حالی که برخی دیگر تنها قبولی در یک آزمون خاص را الزامی می ‌دانند. بنابراین پیش از اقدام برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای ، بررسی تمامی شرایط از جمله نوع آزمون ورودی بر اساس دانشگاه مورد نظر، امری ضروری است.

برخی از بهترین دانشگاه های حوزه پزشکی ترکیه عبارت  اند از:

با پشتکار و طی کردن این مسیر، فارغ ‌التحصیلان دیپلم فنی و حرفه ‌ای می ‌توانند به رویای خود مبنی بر تحصیل در رشته‌ پزشکی در ترکیه جامه‌ عمل بپوشانند.

جمع بندی

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای ایران نیز امکان پذیر است. در واقع ترکیه به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی فرهنگی به ایران، برخورداری از دانشگاه ‌های معتبر و شهریه‌ های مقرون به صرفه، به مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی، به ویژه برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ‌ای تبدیل شده است. این افراد می ‌توانند پس از تطبیق مدرک خود، در رشته‌ های فنی و مهندسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل داده و یا با گذراندن دوره‌ پیش ‌دانشگاهی، وارد رشته‌ های پزشکی شوند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje