Wp Header Logo 489.png


برای پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش خودروهای برقی، دو شرکت چینی تولید کننده باتری خودرو به نام‌های هایلیانگ و شینزوم، کارخانه‌هایی را در مراکش تاسیس خواهند کرد.

به گزارش مجله ماشین، این خبر را مقامات مراکشی روز سه‌شنبه اعلام کردند.

مسئولان توسعه منطقه صنعتی شمال مراکش به نام «تانگر تک» اعلام کردند که هایلیانگ قصد دارد کارخانه‌ای به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار برای تولید مس در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار احداث کند.

آنها در بیانیه‌ای گفتند که شینزوم، که زیرمجموعه شرکت هونان ژونگ‌که است، ۴۶۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه‌ای به وسعت ۲۰ هکتار برای تولید آند (الکترود منفی باتری) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

پیش از این، در ماه آوریل، دولت مراکش چراغ سبز به شرکت چینی تولید کننده باتری خودرو «گروه مواد جدید باتری بی‌تی‌آر» (BTR New Material Group) برای ساخت کارخانه‌ای در نزدیکی شهر طنجه برای تولید کاتد (الکترود مثبت باتری) که جزء کلیدی باتری است، داده بود.

همچنین انتظار می‌رود شرکت چینی دیگر، «سی‌ان‌جی‌آر مواد پیشرفته»، کارخانه‌ای برای تولید کاتد در جرف لصفر، ۱۰۰ کیلومتری جنوب کازابلانکا، احداث کند.

دولت مراکش برای صنایع باتری خودرو، ۲۸۳ هکتار زمین در این منطقه اختصاص داده است.

سال گذشته، دولت مراکش و شرکت چینی «گوتِشن» (Gotion) توافق کردند تا امکان ایجاد کارخانه تولید باتری خودروهای برقی را در این کشور با سرمایه‌گذاری نهایی احتمالی تا ۶.۳ میلیارد دلار بررسی کنند.

ریاض مزور، وزیر صنعت مراکش، ماه گذشته  گفت که پروژه گوتشن در حال پیشرفت است و مذاکرات در مورد وسعت و مکان آن ادامه دارد.

موقعیت جغرافیایی مراکش در تنگه جبل‌طارق، توافقنامه‌های تجارت آزاد این کشور با بازارهای کلیدی اتحادیه اروپا و آمریکا و وجود صنعت خودروسازی در این کشور، شرکت‌های چینی را به سرمایه‌گذاری در مراکش جذب کرده است.

بخش خودرو در سال ۲۰۲۳ با صادرات ۱۴ میلیارد دلاری، که معادل افزایش ۲۷ درصدی است، در صدر صادرات صنعتی مراکش قرار گرفت.

مراکش همچنین میزبان کارخانه‌های تولید خودرو توسط شرکت‌های استلانتیس (Stellantis) و رنو (Renault) با ظرفیت تولید سالانه ترکیبی ۷۰۰ هزار خودرو و همچنین مجموعه‌ای از تامین‌کنندگان داخلی است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje